אמן תטמיע אינפורמטיקה ברשות המסים

היקפו הכספי של פרויקט משילות הנתונים עומד על כ-3.5 מיליון שקל ● אמן זכתה במכרז של הרשות, והפרויקט, שיחל באוקטובר השנה, יארך כמה חודשים וכולל הסכם לתחזוקה של שנתיים, עם אופציה להארכה

מימין לשמאל: נתי לרנר, מנהל אגף דאטה בשע"מ, גוף ה-IT של רשות המסים; ויונתן פוירשטיין, מנהל לקוחות אסטרטגיים בקבוצת אמן.

קבוצת אמן תטמיע את פלטפורמת אינפורמטיקה (Informatica) ברשות המסים, זאת בשל זכייתה במכרז משילות נתונים עבור הרשות. הפרויקט יחל באוקטובר השנה, ייארך כמה חודשים והוא כולל הסכם לתחזוקה של שנתיים, עם אופציה להארכה. היקפו הכספי עומד על כ-3.5 מיליון שקלים.

ברשות המסים הישראלית מצטברים מיליוני נתונים מדי יום. הנתונים מיוצרים הן במערכות רשות המסים והן קיימים כאלו המתקבלות ממערכות מחוץ לרשות המסים. נתונים אלה משמשים את היחידות העסקיות הרבות הנעזרות בכלי ניתוח, סטטיסטיקה, בינה מלאכותית ועוד – על מנת להפיק מתוכם תובנות מיסוי למקבלי ההחלטות, שיפור הגבייה, השירות והאכיפה.

פועלת למשילות גבוהה יותר בנתונים. רשות המסים.

פועלת למשילות גבוהה יותר בנתונים. רשות המסים.

גישה מהירה לכלל נתוני הארגון

על מנת לתמוך בצרכים הולכים וגוברים אלו, ברשות המסים החליטו לשפר את יכולותיה בתחום הניהול ומשילות הנתונים, כדי לנהל את נכסי הנתונים אשר ברשותה, וכפועל יוצא מכך – לסייע לצרכני המידע השונים באיתור ושימוש בנתונים אלו. עם סיום הפרויקט, פלטפורמת אינפורמטיקה תרכז את המידע ותאפשר את הניהול שלו מפלטפורמה אחת.

במסגרת הפרויקט יקוטלגו כל מאגרי המידע של הרשות וכך תתאפשר גישה מהירה לכלל נתוני הארגון לכל המשתמשים. עוד יבוצעו תהליכים לבקרת איכות הנתונים, יוגדרו מילוני מונחים עסקיים ויבוצע מיפוי של כלל נכסי המידע בארגון והקשרים ביניהם.

מאמן – נציגת אינפורמטיקה בארץ מזה 23 שנים – נמסר כי "הפיתוחים החדשים משלבים טכנולוגית AI ומהווים את הדור הבא בתחום ניהול הנתונים. חברות שיאמצו את הטכנולוגיה עשויות לזכות בפישוט תהליכים מורכבים, חיסכון בזמן ובכוח אדם – בשל ייעול הכתיבה והתחזוקה של תהליכים מורכבים".

לדברי נתי לרנר, מנהל אגף דאטה בשע"מ, גוף ה-IT של רשות המסים, "מורכבות התהליכים וכמויות המידע הקיימות בארגון מחייבות ניהול נכון ויעיל של משאב המידע. זהו נכס ארגוני מהמעלה הראשונה. עם הטמעת הפתרון למשילות נתונים, נוכל לתת מענה מהיר ויעיל יותר לכלל צרכני המידע ברשות המסים ולאזרחים".

יונתן פוירשטיין, מנהל לקוחות אסטרטגיים בקבוצת אמן, ציין כי "אנו חיים בעולם דיגיטלי עמוס במידע ובנתונים. עם זאת, המידע לא תמיד נאסף ומאורגן באותה הצורה. כך, מחלקות שונות בארגון יכולות לנהל את אותו המידע באופנים שונים. רשות המסים גיבשה אסטרטגיה להטמעת משילות נתונים בארגון, עם בעלי התפקידים והטכנולוגיות שיעשו בהם שימוש. בעקבות הפרויקט, כל הנתונים יקוטלגו באופן שקוף לכלל בעלי העניין ברשות. עם הפלטפורמה של אינפורמטיקה, תתאפשר דמוקרטיזציה של הנתונים, תוך שמירה הדוקה על הרשאות מתאימות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים