"הממשלה גורמת נזק בלתי הפיך להיי-טק; אפסיק להשקיע כאן"

יזם ההיי-טק אלון כהן, ממייסדי סייברארק, פרסם אתמול (א') פוסט שבו כתב כי הוא מפסיק להשקיע ולהקים חברות בישראל ● כהן מסביר לאנשים ומחשבים מדוע ואומר כי "לא אשרת אנשים כמו רוטמן, לוין ובן גביר"

אלון כהן, מייסד משותף, ולשעבר מנכ"ל ויו"ר סייברארק.

"אני יזם ומשקיע בהיי-טק לא מעט שנים. עמיתים רבים שלי החליטו בדיוק כמוני: לא להשקיע בענף המקומי בעקבות המהפכה המשפטית. הופתעתי מכמות התגובות שקיבלתי מבכירי ההיי-טק במדינה לפוסט שכתבתי בפייסבוק, אבל זה רק מחזק את עמדתי: הממשלה, במעשיה, גורמת נזק בלתי הפיך להיי-טק", כך אמר אלון כהן, מייסד משותף, מנכ"ל ויו"ר לשעבר של סייברארק, בראיון לאנשים ומחשבים.

כהן פרסם אתמול (א') פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, שבו הוא מנה מספר צעדים שהחליט לבצע. הוא ציין כי "בכאב גדול, אני רוצה לשתף בהחלטה אישית, שלא חשבתי בחלומות הגרועים ביותר שלי שאי פעם אקבל. ראשית, אני רוצה לחזק את ידי אחיי ואחיותיי הטייסים ושאר הלוחמים שהודיעו על הפסקת התנדבותם. הוכחתם במעשכם זה את גבורתכם ואת נאמנותכם למדינת ישראל ומייסדיה, לא פחות משעשיתם זאת בשדה הקרב. ואתם לא לבד".

"אני מודיע היום בצער רב", כתב, "כי אם תעבור החקיקה של ביטול עילת הסבירות, כמות שהיא, בקריאות שנייה ושלישית, ועל אף שתמיד נלחמתי מתוך ציונות ואהבת הארץ להקים את החברות שלי בישראל, והתנגדתי בכל מחיר לדרישה של משקיעים זרים להיפוך שרוול – תם היום עידן מבחינתי. מכאן והלאה כבר לא ארשום חברות חדשות בישראל; לא אשקיע באופן אישי בחברות חדשות שנרשמו בישראל לאחר חקיקת החוק; ולא אשכנע משקיעים זרים לעשות זאת".

"עכשיו לא מתאים להשקיע בישראל, ובטח לא להקים חברה"

סייברארק הונפקה בהצלחה בספטמבר 2014 בבורסת נאסד"ק, ונסחרת שם. לצידה, כהן הוא המייסד של החברות אינטזר, nsKnox ומוביקס. הוא שימש גם כיו"ר וכמנכ"ל של פיילס-אקס, שנרכשה באפריל 2008 על ידי יבמ. "בניתי בחיי כמה חברות היי-טק מצליחות בישראל, חברות שהעסיקו ומעסיקות בין עשרות לאלפי עובדים בארץ ובחו"ל, והזרימו לקופת המדינה כמויות אדירות של מיסים ושל דולרים. תחשוב – רק סייברארק נסחרת לפי שווי של שישה מיליארד דולר, ותעשה לבד את החישוב כמה כספי מיסים היא הזרימה לקופת המדינה בחלוף השנים".

בנוסף, על שמו של כהן רשומים כמה פטנטים בינלאומיים בתחומי אבטחת המידע והתקשורת, שהחשוב שבהם הוא "חדר הכספות לרשת תקשורת".

בראיון הוא הסביר כי "הדיון הוא דיון עסקי טהור: ישראל מוכיחה בפעולותיה שאין לה כל בעיה לקבל החלטות כוחניות ונטולות הגיון. לכן, אני לא יכול לסמוך על שיקול הדעת של הקברניטים, וכמשקיע, אני לא רוצה להשקיע. כך, גם לא הייתי משקיע בטורקיה, שמתאפיינת בהתנהגות בלתי צפויה של הנשיא שלה, ארדואן. עכשיו לא מתאים להשקיע בישראל, ובטח לא להקים חברה – שזו ההשקעה הכי משמעותית. יש הרבה מדינות דמוקרטיות-ליברליות בעולם, כמו בריטניה, שווייץ וארצות הברית. הן מתאימות יותר לעבוד בהן בימים אלה מאשר ישראל".

"יש לציונות שלי גבול – והממשלה חצתה אותו"

"אני מאוד ציוני", אמר כהן לאנשים ומחשבים. "ב-2006 הוצאתי לאור את הרומן מלכת היהודים. זהו מותחן היסטורי-פוליטי, שעוסק באיום הגרעין האיראני ובהשלכותיו על עתיד המזרח התיכון. בספר ביקשתי להעלות על סדר היום הציבורי את הסכנות הטמונות בתוכנית הגרעין האיראנית לעתידה של מדינת ישראל ולעתידו של המזרח התיכון בכלל. אז עם כל הכבוד לציונות שלי – יש לה גבול, והממשלה חצתה אותו".

לסיום דבריו הנוקבים, הוא אמר ש-"אמשיך לפעול בדרך זו עד לחזרתה של ישראל לחיק האומות הדמוקרטיות-ליברליות, שבהן מובטחת עצמאות בתי המשפט, מובטח שוויון זכויות מלא, ללא הבדל דת, גזע, מין, נטייה מינית וזהות מגדר, ומובטחים חופש הביטוי, חופש התנועה, חופש העיסוק, זכות הקניין וחופש הדת. לא מתאים לי ואני לא אעבוד עבור אנשים כמו שמחה רוטמן, יריב לוין, איתמר בן גביר, דודי אמסלם, משה גפני ומשה גולדנקופף, ולא אעזור לממן את האספירציות הכוחניות שלהם".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בעד הרפורמה

    לא הבנתי, אתה לא אוהב את נבחרי הציבור - אבל הם נבחרו בבבחירות דמוקרטיות. אתה רוצה להחזיר את מדינת ישראל להיות מדינה דמוקרטית על ידי כך שאתה כופה נציגים שלא נבחרו. אתה ממש מדהים בחשיבה שלך.

  2. עומר

    אתה תמשיך להשקיע. עם ההון האנושי בישראל בנית את הצלחתך ועם ההון האנושי הזה אתה תמשיך הלאה. לא להפחיד אותנו

  3. תלך, לא צריכים אותך פה

    עוד אחד שחושב שהוא מנהל את המדינה

אירועים קרובים