היי שלום ציפור: מאסק מיתג מחדש את טוויטר – מעתה אימרו X

טוויטר, שנוסדה בשנת 2006 שינתה את אופיה וכעת היא גם משחררת את הציפור ומאמצת מיתוג ולוגו חדש, שככל הנראה יפעל תחת חברת האם שנפתחה באפריל, X Corp ● האם נוכל להמשיך ולומר שצייצנו?

משינויי מאסק - הציפור עפה. טוויטר שינתה את שמה ל-X.

יזם הטק אילון מאסק שהוא מנכ"לן של מספר חברות והבעלים של טוויטר, הודיע היום (ב') כי הציפור הכחולה תמותג מחדש ותהפוך ל-X. מדובר במהלך שהוא לפי כל האינדיקציות חלק מהתוכנית שלו להרחיב את פלטפורמת המדיה החברתית המצייצת לכזו המיועדת גם לתשלומים ולבנקאות.

באימייל ששלח בשעת לילה מאוחרת לעובדי טוויטר, מאסק אישר כי החברה תשנה את שמה ל-X וכי הלוגו החדש יהיה איקס לבן על רקע שחור. הוא גם אמר שהחברה תורחב במהירות לעיסוק בתשלומים, בנקאות ומסחר.

X – מתוכננת להיות "אפליקציה של הכל"

מאסק מדבר כבר מזה זמן רב על כך שהוא רוצה להפוך את טוויטר ל"אפליקציה של הכל", והמיתוג מחדש ל-X הוא צעד בכיוון הזה. הלוגו של X פשוט ומינימליסטי, מה שעולה בקנה אחד עם החזון של מאסק לטוויטר יעילה וידידותית יותר למשתמשיה, אבל לכזו שכבר לא תהיה עוד פלטפורמת מיקרובלוגינג מצייצת, לפחות לא רק כזו.

כפי שדיווחנו, סערת המיתוג-מחדש התחילה כבר אתמול בציוץ, שבו כתב מאסק: "ובקרוב נמית את המותג של טוויטר, ובעקבות כך, בהדרגתיות, את כל הציפורים". בציוץ שפרסם מיד לאחר מכן הוא כתב: "אם לוגו X טוב מספיק יפורסם הלילה, הוא יהיה בשימוש החל ממחר" – במה שנראה כקריאה לגולשים להציע לוגואים בהתאם.


אלא שהמהלך שהוביל את טוויטר להתרחב לפלטפורמה "לכל דבר" החל הרבה קודם לכן – כבר באוקטובר 2022, זמן קצר לאחר שרכש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, ציין יזם הטק המפורסם לראשונה את כוונתו ליצור אפליקציית-על שתכונה X. "קניית טוויטר היא מאיץ ליצירת X, אפליקציה לכל", כתב אז מאסק בציוץ. לקראת סוף יולי הסתבר כי התוכנית כבר קורמת עור וגידים אחרי שבמסמך משפטי מה-4 באפריל, שהוגש על ידי טוויטר לבית משפט בקליפורניה, הוכרז כי טוויטר "כבר לא קיימת" והתמזגה עם חברת מעטפת חדשה שנוצרה ואשר מכונה במסמכים X Corp.

עד כה מאסק לא הוכיח הצלחה מרבה עם הרכש האחרון שלו ואיבד חלק מהמשתמשים והמפרסמים אחרי הפיכתו לבעלים של החברה. לנוכח זאת, כוונותיו של איש הטק התזזיתי לשנות את הפלטפורמה הגיוניות – יש בה בכל זאת עדיין בסיס משתמשים גדול ומעורב והיא בולטת ונחשבת מספיק כדי להפוך ליעד עבור אנשים שרוצים לבצע תשלומים או לנהל את הכספים שלהם דרכה.

הודעתו של מאסק זכתה כבר לשלל תגובות – היו מי ששיבחו את המהלך ואמרו שזהו צעד הכרחי כדי להפוך את טוויטר לרלוונטית יותר בשנים הבאות, בעוד שאחרים טענו כנגד הבעלים כי מדובר בהסחת דעת מהמשימת הליבה של טוויטר, לשמש כפלטפורמת מדיה חברתית.

הלוגו הקודם של טוויטר, שהיה כידוע הציפור הכחולה, כבר הוחלף הבוקר ל-X, ומאסק שיתף את הלוגו שנבחר כולל תצלום של הקרנתו על בניין מטה החברה.

נזכיר כי מאסק בישר ביולי גם על פתיחת חברת AI משלו שתתחרה ב-ChatGPT וששמה הוא xAI. גם כאן מוטיב ה-X שולט ומדובר כנראה בעוד חברה שתשב תחת חברת האם X Corp. מאסק אמר כבר אז שהוא רוצה להפוך את טוויטר (שכבר מכונה כעת X) ל"מופעלת על ידי AI", מה שמרמז שהחברה תשתמש בבינה מלאכותית גם כדי לשפר את התכונות והשירותים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים