מטא ומיקרוסופט השיקו בקוד פתוח את Llama2 – מודל AI לעיבוד שפה

המודל זמין לשימוש מחקרי ומסחרי ● מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג הסביר בפוסט: "אני מאמין שזה יפתח יותר התקדמות אם האקו-סיסטם יהיה פתוח יותר, וזו הסיבה שאנחנו מוצאים את Llama 2 בקוד פתוח"

מודל AI לעיבוד שפה בקוד פתוח של מטא ומיקרוסופט. Llama 2.

מטא ומיקרוסופט שיתפו פעולה פעם נוספת באחרונה. השתיים הכריזו אתמול (ג') על שחרורו של מודל הבינה המלאכותית לעיבוד שפה – Llama 2.

המודל זמין בקוד פתוח כעת לשימוש מחקרי ומסחרי, ומציע קוד, לצד מודלים מאומנים (כולל מודלים אשר טויבו על דאטה של שיחות).

השותפות בין מטא, בזרוע Meta AI שלה, ומיקרוסופט, כך הודיעו החברות, תאפשר להן להרחיב את הצעתן בגישת החדשנות הפתוחה, מה שינגיש את מודל Llama 2 עבור ארגונים וחוקרים.

ההכרזה על המודל החדש מגיעה על רקע הכרת הפוטנציאל הטמון במודלים של בינה מלאכותית, במיוחד בתחום הג'נרטיבי, להניע חדשנות, צמיחה כלכלית והשפעה חברתית.

ממטא נמסר כי היא "תומכת נלהבת בקוד פתוח, מתוך האמונה ששקיפות ופתיחות מאפשרות בנייה של מוצרים טובים יותר. מסיבה זו בדיוק Llama 2 מושקת היום בקוד פתוח".

לצד זאת שתי החברות השיקו גם שתי יוזמות לטובת הקהילה – Llama for Social Impact ו-Open Innovation AI Research Community, כדי לעודד משוב ושיתופי פעולה חוצי מגזרים. 

המודלים זמינים להורדה ישירה, או באמצעות Microsoft Azure. כמו כן, זמינה להורדה גרסה מקומית המותאמת ל-Windows.

בפוסט שהעלה על יוזמת הקוד הפתוח המשותפת, ציין מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג כי: "למטא יש היסטוריה ארוכה של קוד פתוח בתשתית ובעבודת הבינה המלאכותית שלנו – מ-PyTorch, מסגרת למידת המכונה המובילה, דרך מודלים כמו Segment Anything, ImageBind ו-Dino, ועד לתשתית בסיסית כחלק מ-Open Compute Project. זה עזר לנו לבנות מוצרים טובים יותר, על ידי קידום התקדמות בתעשייה.

קוד פתוח מניע חדשנות, מכיוון שהוא מאפשר למפתחים רבים יותר לעבוד עם טכנולוגיה חדשה. זה גם משפר את הבטיחות והאבטחה, משום שכאשר תוכנה פתוחה, יותר אנשים יכולים לבחון אותה כדי לזהות ולתקן בעיות פוטנציאליות". צוקרברג הוסיף התייחסות אישית וכתב: "אני מאמין שזה יפתח יותר התקדמות אם האקו-סיסטם יהיה פתוח יותר, וזו הסיבה שאנחנו מוצאים את Llama 2 בקוד פתוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים