בפעם הראשונה: נתח השוק של לינוקס עומד על יותר מ-3%

זאת, אחרי קרוב לשלושה עשורים שבהם היא קיימת כמערכת הפעלה בעלת הפצות רבות למחשבים אישיים ● Windows ממשיכה להוביל את השוק עם יותר מ-68%

הפינגווין מתרחב.

לינוקס קיימת כבר קרוב ל-30 שנה כמערכת הפעלה בעלת הפצות רבות, שמיועדת לשימוש במחשבים אישיים. עם זאת, היא לעולם לא צברה קהל אוהדים רחב בהשוואה למערכות ההפעלה המתחרות בשוק שלה.

אבל, בסוף יוני לינוקס רשמה סוג של היסטוריה: בפעם הראשונה, נתח השוק שלה חצה את קו ה-3% ועצר על 3.07%, וזאת לעומת 2.7% בסוף מאי 2023 ו-2.42% ביוני אשתקד. הנתונים הללו נמדדו בידי האתר Statcounter של חברת מחקרי השוק GlobalStats, ופורסמו השבוע.

לא ברור האם מדובר בעלייה אקראית או בתחילתה של מגמה, ובכל מקרה, לינוקס עדיין ממוקמת רחוק מנתחי השוק של המתחרות. Windows של מיקרוסופט, איך לא, היא זו שמובילה את השוק, עם 68.23%, כשאחריה macOS מבית אפל, שחצתה שוב, אחרי חודשים רבים, את קו ה-20% והגיעה ל-21.32%, ו-Chrome OS של גוגל, שחצתה גם היא קו בחזרה – במקרה שלה את קו ה-4%. מערכת זו הגיעה בסוף יוני לשיא של השנה האחרונה, עם נתח שוק של 4.15%.

יצוין כי במבט של חמש שנים לאחור, לינוקס כמעט שהכפילה את נתח השוק שלה – מ-1.64% ל-3.07%, כאמור. גם macOS הציגה צמיחה יפה בתקופה זו – מ-12.33% לנתח שוק של, כאמור, יותר מ-21%. לעומת זאת, Windows רשמה ירידה בולטת בחמש השנים האחרונות – מכ-82% ל-68.23%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים