קרן TLV Partners גייסה 250 מיליון ד' – אך מוטרדת מהמצב במדינה

על הגיוס במצב הנוכחי של משבר וירידה בהשקעות ב-טק אמרה רונה שגב, שותפה-מנהלת בקרן: "אמנם הוא היה מהיר, בזכות אמון המשקיעים בנו והביצועים החזקים, אך עם זאת עלו לא מעט חששות לגבי השלכות ההפיכה המשטרית"

השותפים המנהלים של TLV Partners. מימין לשמאל: שחר צפריר, עדי יראל טולדנו, איתן בק ורונה שגב.

קרן ההון סיכון TLV Partners הודיעה אתמול (ב') על השלמת גיוס קרן חמישית לשלבים מוקדמים, בסך 250 מיליון דולר. הגיוס מביא את סך ההון המנוהל על ידי הקרן לסכום כולל של יותר ממיליארד דולר. בשמונה השנים מיום היווסדה ב-2015, TLV Partners גייסה שבע קרנות, חמש להשקעות בשלבים מוקדמים, ושתי קרנות להשקעות המשך בחברות הפורטפוליו. הקרן משקיעה בסבבי סיד ו-A והיא צפויה לבצע כ-25 השקעות מהקרן החדשה. גובה ההשקעה הראשונית ינוע בין 4 ל-8 מיליון דולר, עם אפשרות לתמיכה בסבבי המשך של עד כ-20 מיליון דולר להשקעה כוללת. 

 מאז הקמתה TLV Partners הספיקה לרשום עשרה אקזיטים ביניהם גרנולייט שנמכרה לאינטל, אוריבי שנמכרה ללינקדאין, ניאוסק שנמכרה לאקאמי, סקייליין שנמכרה ל-JLL, סטוק טאלנט שנמכרה לפייבר ועסקת סקנדרי בה מכרה הקרן את אחזקותיה בחברת גסטי. הפורטפוליו של הקרן כולל בין היתר את: אקווה סקיוריטי, נקסט אינשורנס, איידוק, run:ai, סילברפורט, קוונטום משינס, יוניט, Immunai, דיפקיור, בילדוטס, זנסיטי, פיירבולט, Mesh, למינר, אוליגו סקיוריטי ופורט.

TLV Partners מנוהלת על ידי איתן בק, רונה שגב, שחר צפריר ועדי יראל טולדנו. צוות ההשקעות של הקרן כולל גם את בריאן סק, יונתן מנדלבאום ובר דור. הקרן משקיעה במיזמים פורצי דרך בקטגוריות חדשות, החל משלב הרעיון. הקרן השקיעה עד היום ב-60 חברות, והיא אחת הקרנות הפעילות ביותר בישראל. בין התחומים בהם השקיעה הקרן עד היום: סייבר, פינטק, בינה מלאכותית, כלים למפתחים, מסחר אלקטרוני, ביוטק, בריאות דיגיטלית ועוד.

הגיוס למרות תקופת המשבר. מחאת ההיי-טק מול הכנסת על הרפורמה המשפטית של ממשלת נתניהו.

הגיוס למרות תקופת המשבר. מחאת ההיי-טק מול הכנסת על הרפורמה המשפטית של ממשלת נתניהו. צילום: יניב הלפרין

"אמון ביכולתנו לנהל גם את הסיכונים הנובעים מניסיון ההפיכה המשטרית בישראל" 

צוות הקרן, המונה 15 איש, מעניק לחברות הפורטפוליו תמיכה רחבה החל משלב ביסוס הרעיון ומחקר השוק, חיבורים ללקוחות פוטנציאליים ומומחים בעולם הבעיה, גיוס עובדי מפתח וחיבורים למשקיעי המשך. כל זאת, במטרה לסייע לחברות הפורטפוליו של הקרן בבניית חברות שמגדירות מחדש את התעשיות שלהן. המשקיעים ב-TLV Partners הם גופים אמריקניים יוקרתיים, ביניהם אוניברסיטאות מובילות, וקרנות השקעה גדולות, התומכים בקרן מיום היווסדה.

לדברי רונה שגב, שותפה-מנהלת בקרן TLV Partners: "אמנם גיוס הקרן היה מהיר, בזכות אמון המשקיעים בנו והביצועים החזקים, אך עם זאת עלו לא מעט חששות לגבי השלכות ההפיכה המשטרית. אנו אסירי תודה למשקיעים על התמיכה בנו בתקופה כל כך קשה וחסרת וודאות בישראל". 

לדברי איתן בק, שותף-מנהל בקרן TLV Partners: "המשקיעים שלנו ראו הזדמנות לביצוע השקעות דווקא בתקופה של משבר כלכלי עולמי, ונתנו אמון ביכולת שלנו לנהל גם את הסיכונים הנובעים מניסיון ההפיכה המשטרית בישראל. אנו מייעדים את ההון שגויס להשקעה ביזמים המעוניינים לצאת לדרך משותפת ולבנות חברות משמעותיות בינלאומיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים