ת'רדס של מטא הגיעה למספר נרשמים שהוא כחמישית ממשתמשי טוויטר

יותר מ-150 מיליון משתמשים כבר נרשמו לפלטפורמת המיקרו-בלוגינג שהשיקו אינסטגרם וצוקרברג לפני פחות משבועיים ● האם הרשת החברתית החדשה, שהיא סוג של שיבוט לטוויטר, תצליח לרכז אצלה את כל נוטשי הציפור הכחולה?

הצלחתה בטוחה? לא בהכרח. ת'רדס מבית אינסטגרם.

ת'רדס (Threads) – הרשת החברתית החדשה של אינסטגרם ומטא – עברה באחרונה את רף 150 מיליון המשתמשים. מדובר בציון דרך משמעותית עבור האפליקציה, ששוחררה בסך הכל לפני פחות משבועיים.

הצמיחה של ת'רדס הסתמנה כמהירה מיד עם השקתה, כשהאפליקציה הגיעה ל-100 מיליון משתמשים בתוך חמישה ימים בלבד. כעת מעריכים כי לפלטפורמת המיקרו-בלוגינג שהוציאה מטא – שאיש לא מנסה להסתיר כי היא מהווה מעין שיבוט של טוויטר – יש כבר מספר פעילים המייצג כחמישית מבסיס המשתמשים הפעיל השבועי של טוויטר ברחבי העולם. לשם אינדיקציה להצלחה הפנומנלית של השירות החדש – ההישג מייצג פי 86 יותר משתמשים פעילים מבסיס המשתמשים הפעיל השבועי של החברתית האמיתית (Truth Social) של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ.

אמנם קצב הנסיקה במשתמשים הואט מעט מזה שנרשם בשבוע הפעילות הראשון, אך המומנטום של ת'רדס עדיין חזק – ושוב, למען ההמשגה, היישום הורד למעלה מ-150 מיליון פעמים, שזה פי 5.5 יותר מההורדות של המשחק הלוהט Pokémon Go מבית ניאנטיק (Niantic).

נזכיר כי ת'רדס נהנית מקשר סימביוטי עם אינסטגרם, שהיא כידוע אחת מהאפליקציות הפופולריות ביותר בקטגוריית הרשתות החברתיות. כדי להתחבר אל ת'רדס חייבים להיות משתמשי 'אינסטה', ואז היישום גם מושך אליו, אם המשתמש מעוניין בכך, את עוקביו ונעקביו מאינסגרם אל השירות החדש. אלמנט זה מוסיף, כך על פי ההערכות, רוח גבית לצמיחתה המרשימה של ת'רדס. בנוסף, האפליקציה פרסמה באחרונה את העדכון הגדול הראשון שלה מאז ההשקה, שהוסיף תמיכה עבור iOS 17 ושינויים קטנים אחרים, שגם הם כנראה סייעו להפצתו עוד יותר. ככלל, האפליקציה עדיין נמצאת בשלבי פיתוח, אך לפי מטא, החברה האם, יש תוכניות להוסיף לה תכונות חדשות בעתיד הקרוב.

על פי נתונים אחרונים שסיפקה חברת מחקר האפליקציות data.ai, ובהתבסס על דיווח של TechCrunch, המשתמשים הפעילים ביותר של ת'רדס הם מארצות הברית, הודו וברזיל. בנוסף, מהנתונים ניתן ללמוד שלא מדובר רק במורידים סקרנים ופסיביים – השירות מייצר גם מעורבות (Engagement) בקרב הנרשמים שלו – המשתמש הממוצע כבר מבלה באפליקציה החדשה כ-20 דקות בכל יום.

האם מדובר בהצלחה בטוחה? 

עדיין מוקדם לומר אם ת'רדס תיחשב באמת כהצלחה בטווח הארוך. עם זאת, הקבלה המוקדמת שלה מעידה על כך שיש דרישה לפלטפורמת מדיה חברתית שתתפוס את אותה משבצת שעליה יושבת כיום טוויטר – רשת חברתית מבוססת טקסטים קצרים ושיתופים, שפחות מסתמכת על צילומים או סרטונים באופי פעולתה. מבלי לשוב ולגלול את קורותיה של טוויטר בחודשים האחרונים, מאז שנרכשה על ידי יזם הטק, המולטי-מיליארדר אילון מאסק, נזכיר כי השינויים הבריחו ממנה מפרסמים ומשתמשים, שהרשת החברתית החדשה מבית מטא מספקת לרבים מהם אכסניה אלטרטיבית לזו שנתנה להם הציפור הכחולה בעידן שלפני מאסק.

אם ת'רדס תמשיך כך, ותשכיל למשוך אליה נוטשי טוויטר כדי להגדיל את בסיס המשתמשים שלה, היא עשויה להפוך לשחקנית מרכזית בזירת המדיה החברתית. עם זאת, מעניין לגלות לא מעט פרשנויות ואנליסטים הסבורים שהצלחתה הראשונית של ת'רדס אינה מהווה אינדיקציה למה שיקרה איתה בהמשך הדרך.

אינספור משתמשים אך לבסוף נרשמה ככישלון. גוגל פלוס.

משתנה. גוגל פלוס

מייק אייזק, הפעיל ברשתות חברתיות כבר יותר מ-13 שנים ומי שנרשם לעשרות רשתות חברתיות במהלך 25 השנים האחרונות, פרסם כבר לפני מספר ימים טור דעה בנושא בניו יורק טיימס, ובו סיפק כמקור להשוואה סיפור אחר מעולם הטכנולוגיה. הוא סיפר ש-"חברת טכנולוגיה גדולה עם מיליארדי משתמשים מציגה רשת חברתית חדשה. תוך מינוף הפופולריות וההיקף של מוצריה הקיימים, החברה מתכוונת להפוך את הפלטפורמה החברתית החדשה להצלחה. בכך היא גם מתכננת למחוק אפליקציה של מתחרה מובילה". ואז ציין: "אם זה נשמע כמו אפליקציית ת'רדס החדשה של אינסטגרם והדחיפה שלה נגד יריבתה טוויטר, חישבו שוב. השנה הייתה 2011 וגוגל פתחה זה עתה רשת חברתית בשם גוגל פלוס (+Google), שנועדה להיות ה'פייסבוק קילר' שלה".

בהמשך הטור הזכיר אייזק לקוראים איך הענקית ממאונטיין וויו הצליחה לקדם את גוגל פלוס שלה בתוך הסתמכות על הרגלי השימוש של הגולשים בכלי החיפוש, בדוא"ל ובמוצרים אחרים שלה, ולכן הרחיבה את מספר המשתמשים שנרשמו אל +Google ליותר מ-90 מיליון משתמשים במהלך השנה הראשונה, כשבהמשך הדרך מספר המשתמשים המשיך לנסוק. אלא שב-2018, גוגל פלוס כבר נעלמה כלא הייתה.

לדברי אייזק "למרות הקהל העצום של ענקית החיפוש באינטרנט, הרשת החברתית שלה לא הצליחה לתפוס כשאנשים המשיכו לנהור לפייסבוק – ומאוחר יותר לאינסטגרם ואפליקציות חברתיות אחרות. בהיסטוריה של עמק הסיליקון, חברות טכנולוגיה גדולות הפכו לעתים קרובות לחברות טכנולוגיה גדולות עוד יותר על ידי שימוש בקנה המידה שלהן כיתרון מובנה. אבל כפי שמעיד מקרה גוגל פלוס, גודל לבדו אינו ערובה לניצחון בשוק המדיה החברתית ההפכפך והטרנדי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים