יצוא הסחורות של תעשיית ההיי-טק זינק ב-25.5%, בחישוב שנתי

ענף יצור המחשבים, המכשור האלקטרוני והאופטי, והציוד הרפואי רשם עלייה רבעונית של 20.7%, בחישוב שנתי ● כלל היצוא במחצית הראשונה נותר דומה לזה שנרשם באותה התקופה אשתקד

עלייה ביצוא של ההיי-טק הישראלי - גבוהה יותר מאשר ברבעון הראשון.

משבר? נתונים שפרסמה היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים שלמרות המצב הכלכלי, יצוא הסחורות של תעשיית ההיי-טק הישראלית צמח ברבעון השני של השנה ב-25.5%, בחישוב שנתי, או ב-1.9% לחודש ממוצע. מדובר בכמעט פי שניים מהעלייה ברבעון הראשון, שעמדה על 13.2%.

הענף הבולט ביותר בעלייה ברבעון השני הוא יצוא המחשבים, המכשור האלקטרוני והאופטי, והציוד הרפואי, שאת כולם מכניסה הלשכה בסל אחד. זה גדל ב-20.7%, בחישוב שנתי. מדובר בקצב עלייה ממוצע של 1.6% לחודש.

תעשיות הטכנולוגיה העילית מהוות כ-42% מכלל היצוא של ישראל (למעט יהלומים). לעומת העלייה בענף זה, היצוא של תעשיות הטכנולוגיה המעורבת העילית ירד ברבעון השני ב-6%, בחישוב שנתי. מדובר בהאטה של מגמת הירידות, שכן ברבעון הראשון של השנה עמד הנתון על 7.5%. היצוא של תעשיות הטכנולוגיה המעורבת המסורתית ושל תעשיות הטכולוגיה המסורתית גדל ברבעון ב-8.9% וב-40.7%, בהתאמה.

ככלל, היצוא מישראל הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-109.9 מיליארד שקלים – בדומה לנתון באותה התקופה ב-2022, שעמד על 110 מיליארד. לעומת זאת, היבוא ירד מ-180.3 מיליארד שקלים ל-167.4 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים