הסטודנט שעקב אחרי מאסק ומטוס הג'ט שלו החל לפעול ב-ת'רדס

ג'ק סוויני, לא חדל להטריל את מאסק ● מי שתחזק חשבון טוויטר העוקב אחרי תנועת המולטי-מיליארדר וסירב לקבל אלפי דולרים מהונו של מאסק לסגירתו, עבר לפעול מהרשת המשובטת של טוויטר, שהשיקה מטא

עבר מטוויטר ל-ת'רדס. החשבון שעקב אחרי מטוסו של מאסק ושמופעל בידי ג'ק סוויני.

ג'ק סוויני, תלמיד הקולג' הצעיר שהתפרסם בגלל המעקב שניהל אחרי מטוס הסילון הפרטי של אילון מאסק, פתח לעצמו חשבון ב-ת'רדס (Threads) – פלטפורמת המדיה החברתית החדשה שהשיקה מטא בשבוע שעבר, המיועדת לשיתוף עדכונים קצרים עם קבוצה נבחרת של עוקבים.

ת'רדס של מטא, שהיא ללא ספק סוג של שיבוט של טוויטר, התחילה את דרכה בשבוע שעבר ומיד התפוצצה עם יותר מ-70 מיליון חשבונות שנרשמו אליה בתוך כ-40 שעות מרגע שעלתה לאוויר. אלא שכאילו שלא מספיקה התחרות שהיא מקיימת מול הרשת החברתית המצייצת שבבעלות מאסק, אחד מאותם משתמשים חדשים בת'רדס, ככל הנראה למגינת ליבו של מאסק, הוא דמות מוכרת המטרילה כבר מזה תקופה את המולטי-מיליארדר. משמע, סוויני, שנחסם מפעילות בטוויטר, קיבל מ-מטא אור ירוק לפעול שוב במעקב אחרי מטוסו של מאסק, שבעבר טען כי שסוויני מספק לעולם בעצם "קואורדינטות להתנקשות" בו. קדמו למהלך הזה התבטאויות מהשבועות האחרונים, במסגרתם מאסק כינה את סוויני "סטוקר" ואיים, שוב, לתבוע אותו.

שוב מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, מקניט את אילון מאסק, יזם טק המפורסם.

שוב מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, מקניט את אילון מאסק, יזם טק המפורסם. צילום: עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. מקור: ויקימדיה

שובו של ה-Elon Musk's Jet

פעיל שוב מ-ת'רדס. חשבון המעקב אחרי אילון מאסק.

פעיל שוב מ-ת'רדס. חשבון המעקב אחרי אילון מאסק. צילום: לכידת מסך מ-ת'רדס

החשבון החדש של סוויני בת'רדס, שנקרא באותו שם 'הג'ט של אילון מאסק' (Elon Musk's Jet) כבר משך אליו למעלה מ-10,000 עוקבים. בחשבון זה, כפי שנהג גם קודם, סוויני משתף עדכונים לגבי המטוס של מאסק, כולל מיקומו, יעדו וזמן ההגעה המשוער שלו למחוז חפצו של יזם הטק.

פתיחת החשבון של סוויני בת'רדס עשויה להסלים עוד יותר את המתיחות בינו לבין מאסק ובין מאסק למארק צוקרברג, מנכ"ל מטא – החברה האם של ת'רדס.

סוויני החל לעקוב אחר מטוס הג'ט הפרטי של מאסק בשנת 2020, באמצעות אתר אינטרנט ציבורי למעקב אחר טיסות. הוא זכה במהירות לעוקבים בטוויטר, שם נהג לשתף עדכונים על המטוס ועל תנועתו של מאסק. בשיא פעילותו בטוויטר היו לחשבונו למעלה מ-700,000 עוקבים.

בפברואר 2022, מאסק הציע לסוויני 5,000 דולר כדי להפסיק את המעקב המטריד, אך זכה בסירוב. בהמשך, קיבל הסטודנט עקב פרסום הסיפור הזה הצעת עבודה מסטרטוס (Stratos Jet Charters) – חברת צ'רטר, שבסיסה באורלנדו – שהזמינה את הצעיר להצטרף לצוות הפיתוח הטכנולוגי שלה, כך דיווח הניו יורק פוסט. בהמשך השנה, כשהמעקב נמשך, מאסק איים לתבוע את סוויני אם לא יפסיק את מעשיו, אלא ש-סוויני אמר שאינו מודאג מהתביעה.

אבל בדצמבר 2022, קצת אחרי שמאסק הפך לבעלים של הרשת החברתית המצייצת, טוויטר שינתה לפתע את המדיניות שלה, לאחר שהשעתה באופן קבוע את ה-אילון ג'ט של סוויני, משום החשבון השתמש לצורך פועלו במידע שזמין ציבורית ובעקבות זאת החברה הכניסה לתנאי השימוש שלה איסור על פרסום מיקום של אנשים. זאת, על אף הטענה של מאסק שהוא מחויב לחופש הביטוי בטוויטר. מאסק צייץ אז ש-"כל חשבון שבו מצוין המיקום של כל אדם שהוא בזמן אמת – יושעה, משום שמדובר בהפרת הבטיחות הפיזית. זה כולל גם פרסום של לינקים לאתרים שמפרסמים מידע על מיקום של אנשים בזמן אמת. פרסום מידע על מיקום של אדם שטייל לאן שהוא בעיכוב מה איננו בעיית בטיחות, ולכן זה בסדר".

יצוין כי החשבון הושעה מטוויטר לזמן קצר חודש לפני החסימה הסופית, אולם הוחזר, בעקבות אותה מדיניות חופש ביטוי. אלא שבדצמבר, אחרי שמאסק צייץ כי "עוקב משוגע" תקף מכונית בלוס אנג'לס שבה ישב בנו הצעיר, החשבון הפופולרי הושעה לצמיתות. בנוסף, גם חשבונו הפרטי של סוויני הורד מהאוויר. בשני המקרים הוא קיבל הודעה שההשעיה בוצעה עקב הפרת המדיניות של טוויטר, כאשר בנוגע לחשבון האישי, בהודעה נכתב כי מדובר בהפרת הכללים הנוגעים ל-"מניפולציה של הפלטפורמה ודואר זבל".

כעת, כאמור, סוויני מצא לו מקום חדש די אטרקטיבי ומכאיב במיוחד עבור מאסק לפעול ממנו, ולנו נותר לחכות ולראות האם יזם הטק ינקוט בצעדים משפטיים נגד סוויני, או האם יצליח להשפיע על הנמסיס החדש שלו, 'צוקי', לגרש גם הוא את העוקב המסוכן, לדעתו, מהפלטפורמה החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים