"ה-AI תשפר דרמטית את ניהול הפרויקטים – חוץ מניבוי העתיד"

שי שרגל, מנכ"ל RBS Projects: "מנהלי פרויקטים מוכשרים הם אשר ישכילו לרתום לטובתם את יכולות ה-AI ואת יתרונות מהפיכת הבינה המלאכותית"

שי שרגל, מנכ"ל RBS Projects

"עולם הניהול חווה תמורות: הבינה המלאכותית תשפר באופן דרמטי את יכולות התכנון, המעקב והבקרה של הפרויקטים. אולם עדיין לא ידוע מה תהיינה יכולות השימוש ב-AI לטובת ניבוי תרחישי העתיד של הפרויקטים ובמיוחד – תרחישי קיצון, שקשה היה לנבא מראש – כמו אירועי ה-11 בספטמבר וקריסת מגדלי התאומים, הסגרים בתחילתה של מגיפת הקורונה ועוד", כך אמר שי שרגל, מנכ"ל RBS Projects.

שרגל דיבר בכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים, PMI ישראל. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים.יות מהתחום. האירוע התקיים זו הפעם ה-27 ונשא את הכותרת "הדור הבא של ניהול פרויקטים". את המליאה המרכזית הנחתה אילנית פרימן, חברת PMI ישראל.

שרגל הציג בכנס את תפקידם החדש של מנהלי.ות הפרויקטים בעידן ה-AI. "כל עוד יהיו פרויקטים – יידרשו מנהלי פרויקטים", ציין. "אמנם, לפי כל התחזיות כ-80% מתכולת עבודתו של מנהל הפרויקט צפויה להשתנות, אולם החשיבות של הכישורים, ה-Power Skills שלו בתחומי ניהול האנשים – תלך ותגבר. מנהלי פרויקטים מוכשרים הם אשר ישכילו לרתום לטובתם את יכולות ה-AI ואת יתרונות מהפיכת הבינה המלאכותית".

שרגל, אשר שימש בעבר נשיא העמותה לניהול פרויקטים בישראל, הינו הישראלי היחיד שזכה בתואר היוקרתי ביותר של ארגון ה-PMI העולמי: Distinguished Contribution Award. "החברה בראשותי עוסקת בייעוץ ובהדרכה בעולמות ניהול הפרויקטים", אמר. "אנו מספקים שירותי מיקור חוץ ומעמידים צוות של עשרות מנהלי פרויקטים לטובת לקוחותינו. אנו ספק ההדרכות היחיד המוסמך מטעם ה-PMI בישראל ועד עתה הכשרנו יותר מ-100,000 מנהלי פרויקטים בארץ ובעולם".

שרגל סיים את דבריו בהמלצות פרטניות לאופן ההנהלות של מנהלי פרויקטים בעידן החדש: "תנו לאנשי הצוות שלכם להתבלט", אמר, "צוות הפרויקט רוצה 'להשאיר חותם'. אנשים רוצים לחוש שהם תרמו תרומה משמעותית לפרויקט; ותרו על 'שליטה'. פזרו והאצילו סמכויות רבות ככל האפשר בין חברי צוות הפרויקט. זה אמנם לא יפחית את אחריותו של מנהל הפרויקט לגבי הצלחתו, אולם יגדיל את המעורבות ואת המחויבות של אנשי הצוות; למדו את צוות הפרויקט לעבוד בסביבה פרדוקסלית, דינמית ורוויית שינויים. חנכו את חברי הצוות לפעול בהמשכיות ובהלימה לאסטרטגיית הארגון כפי שבאה לידי ביטוי בפרויקט, לצד ביצוע השינויים וההתאמות. כך תפתחו אצל חברי הצוות את הגמישות ההתנהגותית והחשיבתית, כמו גם הפגנת יציבות וקבלת החלטות קוהרנטית ועקבית. שימרו על הקודים הארגוניים, על יכולות הליבה – בצד עידוד דפוסי עבודה חדשים אשר יטייבו את מצב הפרויקט; שקיפות – עבדו עם צוות הפרויקט בצורה אותנטית ושקופה. שתפו אותם בדילמות ובאופן שבו קיבלתם החלטות. עודדו תהליכי למידה פנימיים וחיצוניים, לצד שיפור מתמיד ורציף; קבלו החלטות באופן מושכל. לעיתים מנהלי הפרויקטים חשים שהם בוחרים 'באפשרות הפחות גרועה'. גם אם זה המצב – פעלו בנחישות ובאומץ לקידום יעדיו של הפרויקט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים