"הדאטה סנטר הוא סוג של מלון, שצריך לספק שירות לאורחים שלו"

כך אמר אלי מטרה, מנהל העסקים הראשי של מד וואן מקבוצת לבנת, בהרצאתו בשבוע שעבר בכנס Data Center 2023, כשהסביר לקהל אנשי המקצוע הגדול שהגיע לאירוע על מורכבות מרכזי הנתונים והחובה לתחזק אותם היטב

אלי מטרה, מנהל העסקים הראשי של מד וואן מקבוצת לבנת.

"שוק הדאטה סנטר חווה בשנתיים האחרונות עדנה. כולם מדברים על דאטה סנטר, כולם מדברים על לעשות אקזיט, ואחד הדברים שמתפספסים בזה הוא שההתייחסות אל דאטה סנטר לא יכולה להיות כאילו זה נדל"ן, שיוצקים בטון וזהו, נגמר הסיפור. זה סוג של מלון, שצריך לספק שירות לאורחים שלו. זו מערכת כל כך מורכבת שהיא דורשת מאיתנו הסתגלות והתנהלות של חברת היי-טק לכל דבר. ככל שהעולם צומח וגדל, וככל שצריכות האנרגיה הולכות וגדלות, אנחנו מבינים את האתגרים, ולפעמים זו משימה שגדולה מדי לחברה בודדת. וזו הסיבה יש הרבה פעילות של רכישה ומיזוג", סיפר אלי מטרה, מנהל העסקים הראשי של מד וואן מקבוצת לבנת בשבוע שעבר לקהל אנשי המקצוע הגדול שהגיע לכנס Data Center 2023 – הכנס השנתי הגדול של הענף שהופק, כמו תמיד, בידי אנשים ומחשבים.

מטרה דיבר על ערכי ונוהלי הליבה שדאטה סנטר נדרש לאמץ, כדי שיוכל לספק את השירותים שלו באופן בטוח ומאובטח, כך שיוכל להיות גוף שחברות יסמכו עליו על מנת להפקיד בידיו את המידע העסקי החשוב שלהן.

"הדבר הראשון הוא לגלות יוזמה ולהיות חדשניים, חלוצים. עוד לפני שמתחילים לבנות את הדאטה סנטר צריך לוודא את החיבוריות לעולם, ואנחנו הבנו את זה מוקדם, וחיברנו את ישראל לאינטרנט. חדשנות זה גם ב-1999, שהבנו שחוות שרתים צריך לבנות מתחת לקרקע, וזה ברור למה: כי כאן יש טילים שנופלים מהשמיים מעשה אדם, ולא רק אפשרות לנזקי טבע. בעולם, הבנייה היא מעל הקרקע ואפילו קלה. בעולם שלנו זה בונקרים שאמורים להתמודד עם פגיעה של טון חומר נפץ", הוא אמר.

מערכת מורכבת שדורשת הסתגלות והתנהלות של חברת היי-טק. דאטה סנטר.

מערכת מורכבת שדורשת הסתגלות והתנהלות של חברת היי-טק. דאטה סנטר. צילום: ShutterStock

"חדשנות צריכה לבוא לידי ביטוי בכל היבט תפעולי של הדאטה סנטר"

מטרה טען כי החדשנות צריכה לבוא לידי ביטוי בכל היבט תפעולי של הדאטה סנטר, ואחד החשובים שבהם, בוודאי מבחינת הוצאות שוטפות, הוא מערכת הקירור: "עולם המיזוג משתנה. אני יכול להציע מערכות קירור טובות יותר כיום, ויש גם התפתחויות בתחום הזה, למשל מערכות קירור בנוזל, בסוג של אמבטיה, שיכולות להקטין מאוד את ההוצאות על חשמל, בכל חודש וחודש. התפישה שלנו, וההנחיה שלנו לכלל העובדים, היא שאנחנו בונים משהו שאמור לספק שירות לאורך של 25 שנה, ואנחנו חייבים לחפש חדשנות כי אחרת לא נהנה רלוונטיים. זה אומר שגם צריך להסתכל ולחפש טכנולוגיות חדשות, שיהפכו את השירות שלנו לטוב ויעיל יותר".

הוא הזכיר את ההקמה של חברת הבת של הקבוצה בשם קוואנטום האב. "זה כחלק מתפישת החדשנות של קבוצת החברות שלנו, והיא מחדשת עבור כל הארגון. למשל, אצלנו זה רחפן אוטונומי, שיורד לבד ובודק ומסייר בחדר ועושה בדיקות וחוזר לתקרה להטענה. אין שום דבר שמזכיר אותנו כבני אדם בחדרים הללו, והרחפן יורד וחוזר וכל פעם באותה התלהבות כמובן, ובלי להתייחס לרמת הרעש שהיא לפעמים בלתי אפשרית, אפילו עם אוזניות בידוד טובות", הוא אמר, וציין בנוסף כי החברה מספקת באופן גלובלי פתרונות שיכולים להתאים לכל דאטה סנטר.

מטרה התייחס גם לכך שיש שינוי חזק כיום לדרישה למערכות Hyperscaler. "זה כמו שמישהו לוקח את כל המלון ורוצה בכל חדר משהו אחר, במקום מלון שמציע את אותו חדר ואותו שירות לכולם. אנחנו מציעים כמובן SLA, ואנחנו מציעים 99.999% ואנחנו מובילים בשוק כבר יותר מ-20 שנה בהיבט הזה. אירוע של השבתה בעולמות הדאטה סנטר הוא אירוע שמביא אותך למבזקים של אתרי החדשות. הלקוח שואף ל-100% – אם פגעת במוניטין של חברת ענק, אתה תצטרך לשלם את החשבון, וזה מעבר לקנס הענק שתקבל, וזה כשרזולוציית האפיון של הפתרונות שהם רוצים היא מדהימה".

לקראת סיום דבריו התייחס מטרה לעוד כמה היבטים, שהגדיר כהיבטים שחייבים לשים במרכז הפעילות, לסביבה של הדאטה סנטר. "בשנתיים האחרונות כל העולם מדבר על ESG, על שמירה על איכות הסביבה. אנחנו פועלים בצורה בה אנחנו עובדים, כדי להיות הרבה יותר רלוונטיים ובאותה מידה ליצור איכות ולא רק נזק לסביבה. הקבוצה נהנית מכוח הקבוצה עד כדי שימוש באנרגיה ירוקה להזנת הדאטה סנטר".

"עוד היבט ליבה שלנו הוא הקהילה", ציין מטרה. "אנחנו מסתכלים על העולם שאנחנו חיים בו ולא מבודדים, ומנסים לשמור על קשרים הדוקים עם הקהילה עם מבט חזק קדימה – כמו החזון של הקמת הקבוצה: בונים כאן מדינה", הוא ציין, והוסיף: "בסוף בסוף, העולם הוא לא רק דאטה סנטר, הוא היברידי. אני מעביר לענן את כל הדברים שמחזקים אותי. יש רשימה ארוכה מאוד של שירותים שאפשר להעביר לענן, וזה מאפשר לנהל נכון את האסטרטגיה שלי, ואנחנו כאן בשביל לספק את האפשרויות הללו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים