"בינה מלאכותית יוצרת תגדיל משמעותית את תפוקתיות הארגון"

כך אמר שי בנאים, מנכ''ל יבמ ישראל, בדבריו בפתח אירוע שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול בשיתוף בלוז הפצה אמש (ב'), לכבוד מלאת 35 שנים להשקת מערכת IBMi

שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל.

"מחקר שאנו עורכים מדי שנה בקרב 3,000 מנכ"לים בעולם, בוחן את העדיפויות, האתגרים והאיומים מולם הם מתמודדים. השנה, כמעט ממחצית מהם אמרו ששיפור התפוקתיות הוא בעדיפות הראשונה שלהם. זהו שינוי משמעותי לעומת המחקר מהשנה שעברה, אז הנושא דורג שישי בעדיפות. המנכ"לים מבינים כי הדרך לשיפור ביצועי הארגונים שלהם תתבסס על טכנולוגיות חדשניות, ובראשן, בינה מלאכותית יוצרת", כך אמר שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל.

בנאים דיבר בפתח אירוע שערכה בלוז הפצה. האירוע נערך אמש (ב') באולם גומא ברמת השרון, לכבוד מלאת 35 שנים להשקת מערכת IBMi.

לדברי בנאים, "עוד עלה מהמחקר כי 75% מהמנכ"לים מעריכים שהטמעה מוצלחת של בינה מלאכותית יוצרת תקנה להם יתרון תחרותי. 50% מהם דווחו כי הם מממשים כבר בינה מלאכותית יוצרת במוצרי ושירותי החברות שלהם. 43% מהם ציינו שהם משתמשים ב-AI לקבלת החלטות אסטרטגיות. מהפכת הבינה המלאכותית תביא לשינוי בכל מגזר תעשייה ותשפיע על כל אחת ואחד מאיתנו".

לא חדלה לצמוח. יבמ.

לא חדלה לצמוח. יבמ. צילום: BigStock

"יבמ – מצויה בצמיחה בהכנסות וברווחים זה שמונה רבעונים ברציפות"

"יבמ (IBM)", אמר בנאים, "ממוקדת בכמה תחומים, ושואפת להוביל אותם: שרתים ואחסון מבוססי טכנולוגיות מתקדמות; עבודה בענן היברידי; טיפול בדאטה ופיתוחים מבוססי AI; אוטומציה ואינטגרציה".

בנאים הוסיף ואמר כי "החברה חגגה מלאת 112 שנים להקמתה, היא ממציאה את עצמה מחדש מדי עשור או שנה, וזוכה להוקרה מהתעשייה על תרומתה לחדשנות בתחומי בינה מלאכותית יוצרת ומחשוב קוונטי. חזון החברה, להיות מאיץ לעולם טוב יותר, ממומש בהשקעה עקבית, של שישה מיליארדי דולרים בשנה, במו"פ. החברה מצויה בצמיחה בהכנסות וברווחים זה שמונה רבעונים ברציפות".

בנאים סיים בציינו כי "תחום הפעילות החמישי שלנו הוא מחשוב קוונטי. השקנו את המחשב הקוונטי הראשון שלנו כבר ב-2016, ובנובמבר האחרון – את המחשב העוצמתי בעולם לתחום. כך, מרצדס בנץ מפתחת את הדור הבא של סוללות חשמליות על הפלטפורמות שלנו. המטרה היא להביא לזמן טעינה קצר, של דקות – של הסוללות, לצד אורך חיים ארוך. תחום נוסף בו אנו מסייעים הוא בעולם המחקר הרפואי, שם ניתן לקצר משמעותית את משך הגעתה של תרופה חדשה לשוק, שכיום עומד בממוצע על עשור שנים".

יוסי זיגדון, מנכ"ל בלוז הפצה.

יוסי זיגדון, מנכ"ל בלוז הפצה. צילום: יח"צ

"חיה, נושמת ובועטת ומביאה לשוק טכנולוגיות חדשות בקצב מהיר"

יוסי זיגדון, מנכ"ל בלוז הפצה מקבוצת ויז'ואל, אמר כי החברה משמשת המפיצה הגדולה בארץ לכלל פתרונות התוכנה, החומרה והשירותים המקצועיים של יבמ בישראל, לרבות רד האט (Red Hat). לדבריו, "יבמ חיה, נושמת ובועטת ומביאה לשוק טכנולוגיות חדשות בקצב מהיר. לצד זאת, היא מאפשרת לאנשים ליהנות מהטכנולוגיות הישנות, שהן לא פחות טובות".

זגדון סיים באומרו כי "ההוכחה להצלחת יבמ בשוק המקומי היא הגידול אותו חווינו, הן ב-2022 והן במחצית הראשונה של השנה. יש אצלנו ב-בלוז עובד של יבמ כבר 50 שנה, ואנו נהנים כל יום מתרומתו. יום הולדת 35 שנים למוצר מחשוב זה חריג, אבל במבט עומק על יבמ, אנו רואים את החידושים כל הזמן, בכל התחומים".

עופר אלמוגי, מנהל תחום Power ביבמ ישראל.

עופר אלמוגי, מנהל תחום Power ביבמ ישראל. צילום: יח"צ

עופר אלמוגי, מנהל תחום Power ביבמ ישראל, אמר כי "כאשר הוכרז הדור הראשון של המערכות, ב-1988, כוח המחשוב שלהן היה זהה לזה שיש כיום בכל טלפון נייד. בהיבט הארכיטקטורה, הרבה ממנה נותר – בשל היותה ארכיטקטורה מנצחת. זו מורכבת משלושה רכיבים – הראשון, התבססות על חומרת פאואר, המעניקה יכולת שדרוג קלה. השני, יכולות  פיתוח, המאפשרות תמיכה בכל הטכנולוגיות המתממשקות לה. וההיבט השלישי הוא היות המערכת אינטגרטיבית. אין צורך לנהל את המערכת – כי היא מנהלת את עצמה, עם בסיס נתונים ויכולות אבטחה מובנים מראש. מאז הכרזנו על גרסה 10, לפני שנתיים, מכרנו עשרות מערכות בהן יש שיפור ביצועים של 50% למול הגרסה הקודמת, עם יכולות AI מובנות בליבת המעבד".

אלמוגי סיכם באומרו כי "גרסה 10 מכילה מעבדים של 7 ננו-מטר, והתכנון הוא לעבור בעתיד הלא רחוק ל-2 ננו-מטר. מדי שלוש שנים אנו יוצאים עם מערכת הפעלה חדשה, והבאה תושק ב-2025. אנו מחויבים לתמוך בכלל הגרסאות עד 2035. למרות הגיל של המערכת – היא בהחלט נדמית ללהקת רוק של מבוגרים – ועדיין 'נותנת בראש'".

 את האירוע חתמה הרצאתה של עמליה דואק, כתבת כלכלה בחברת חדשות 12.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים