"ארגונים שלא יתאימו את עצמם לשינוי בעולם הדאטה יישארו מאחור"

"בעולם משברי כמו שלנו, עם שינויים שקורים בכל רגע, ההשלכות תהיינה חמורות", כך אמר עמית סיון, מנכ"ל קליק ישראל

עמית סיון, מנכ"ל קליק ישראל.

"השינויים שעולמות הדאטה, ה-BI וה-AI עברו, בעיקר בשנתיים-שלוש האחרונות, הם מטורפים. ארגונים שלא יבצעו את השינויים ואת ההתאמה למגוון, עומק וכמות הנתונים – יישארו מאחור, ובעולם משברי כמו שלנו, עם שינויים שקורים בכל רגע, ההשלכות תהיינה חמורות", כך אמר עמית סיון, מנכ"ל קליק (Qlik) ישראל.

סיון דיבר בכנס Data Science, BI & Big Data של אנשים ומחשבים, שנערך לפני ימים אחדים במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. מנחה הכנס היה יו"ר ועדת התכנים שלו, מוטי סדובסקי.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי סיון, "הדאטה עוזבת את הבניינים, את חוות השרתים. על פי גרטנר, עד 2025, יותר ממחצית המידע הקריטי של ארגונים יאוחסן לא בדאטה סנטרים. כולם מדברים כיום על לעבור לענן, אם הם עדיין לא עברו לשם. זאת, על אף שעלויות האחסון בענן גבוהות יותר".

בדבריו הוא ציין את הטרנדים המרכזיים בימים אלה בקבלת החלטות ובאינטגרציה של עולמות ה-BI והדאטה בארגונים. לדבריו, הטרנדים הנוגעים לקבלת החלטות הם: ה-"שיבוש" בשרשרת האספקה, שפוגש את הנתונים שמתקבלים בזמן אמת; ההחלטות אמורות להתקבל מהר הרבה יותר מאשר בעבר; אופטימיזציה בעולמות ה-Low-code וה-High-code; מרוץ החימוש שבין האדם למכונה; ונתונים שמאלצים ביצוע פעולות. לעומת זאת, הטרנדים הנוגעים לאינטגרציה של עולמות ה-BI והדאטה בארגון הם: קונסולידציות בשוק, שפותחות הזדמנויות חדשות; הישן שהופך שוב לחדש – בעולמות הענן; ה-X-Fabric, שמאפשר "ממשל מחובר" (Connected governance); הכניסה העמוקה יותר של ה-AI לפייפליין הארגוני; והעלייה של הדאטה הנגזרת וזו הסינתטית.

כך, ציין סיון את הנתון שלפיו עד 2026, כ-80% מהחברות ישלבו קבלת החלטות על ידי המכונה עם קבלת החלטות אנושית.

כמו כן, הוא דיבר על אתגר ריבוי המידע. "יש אגמי נתונים ומחסני נתונים לרוב", אמר סיון. "השאלות הן: איך הארגון שומר שיהיה לו מידע נכון? שתהיה לו אמת ארגונית אחת? זה הופך ליותר ויותר מורכב. כדי לפתור את זה נוצרו ה-Data Mesh וה-Data Fabric. אלה מאפשרים ניהול נכון של המידע, ולוודא שכל אחד בארגון רואה את המידע כמו שצריך ומנתח אותו כמו שצריך, כדי שכשמנהלים ייכנסו לישיבה, לא ייווצר מצב שכל אחד מהם יראה אמת ארגונית אחרת". עוד הוא ציין כי "יש חפיפה בין ה-IT לביזנס, אבל היא לא תמיד גדולה. ככל שהחפיפה גדולה יותר, יש יותר ערך עסקי".

קליק על קצה המזלג

סיון דיבר בקצרה על קליק ואמר כי יש לחברה יותר מ-2,000 עובדים ומעל 38 אלף לקוחות ב-100 מדינות, וכי היא מציגה צמיחה דו ספרתית והכנסות שנתיות של 800 מיליון דולר. המגזרים העיקריים שבהם קליק פועלת הם השירותים הפיננסיים, כולל הבנקים, חברות ייצור ועוד. קליק ישראל נמצאת "בשטח" כבר 20 שנים, והיא מהווה חלק מקבוצת חילן. לחברה יש בארץ 1,400 לקוחות, בהם פוקס וסודה סטרים, והפתרון שלה מציע תמיכה בעברית.

לסיכום הוא אמר כי "קליק הוקמה לפני 30 שנים בשבדיה. לפני כמה שנים היא התחילה לרכוש עוד ועוד חברות בתחום הדאטה, במטרה להוסיף עוד ועוד יכולות למוצר שלה. עם הרכישות קיבלנו יכולות קטלוג מידע, העברתו, צ'טבוט לדיבור עם המכונה, לימוד מכונה, יכולות אוטומציה נוספות ועוד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גילי

    "ארגונים שלא יתאימו את עצמם לשינוי בעולם הדאטה יישארו מאחור" ממרומי שנוי בהיטק, זו אמירה שנאמרת כבר למעלה מ-50 שנה... וההסברים זהים... מיחזור.

אירועים קרובים