חברת ההיי-טק הרפואית אוגמידקס גייסה 82.5 מיליון דולר

החברה משתמשת במציאות רבודה כדי להעניק למנתחים "ראיית רנטגן" במהלך הניתוח ● כספי הגיוס ישמשו בעיקר להרחבת הפעילות המסחרי בארה"ב ובמידה פחותה להעמקת המו"פ

מעניקה למנתחים "ראיית רנטגן" ומאפשרת ניווט מדויק של מכשירים ושתלים במהלך ניתוחים. מערכת הניווט הניתוחית מבוססת המציאות הרבודה של אוגמדיקס, ה-xvision.

אוגמדיקס (Augmedics), שהוקמה על ידי הישראלי אלימלך ניסן, הודיעה השבוע (ג') על סגירת סבב גיוס D בסך של 82.5 מיליון דולר.

את הסיבוב הובילה חברת ההשקעות האמריקאית CPMG, יחד עם Avidity Health Capital ובהשתתפות המשקיעים הנוכחיים H.I.G. Capital, Revival Healthcare Capital, Almeda Ventures ואחרים. החברה עוסקת בפיתוח טכנולוגיה בשם ®xvision Spine System, המשתמשת במציאות רבודה כדי להעניק למנתחים "ראיית רנטגן" במהלך הניתוח.

במקביל להודעת הגיוס, החברה הגיעה, לפי הצהרתה, לציון דרך של 4,000 חולים שטופלו באמצעות טכנולוגית ה-xvision Spine System. כספי הגיוס ישמשו לחברה להגדלת המכירות בארה"ב, ולקידום פיתוחי פלטפורמת הדור הבא, שיאפשרו אימוץ בקנה מידה נרחב של טכנולוגיית ה-xvision.

מערכת ניווט עבור ניתוחים באמצעות מציאות רבודה

המערכת, אשר קרויה על שם יכולתה להעניק למנתחים "ראיית רנטגן" (x-ray vision), עשתה היסטוריה בדצמבר 2019 כאשר הייתה הראשונה שאושרה על ידי ה-FDA כמערכת ניווט עבור ניתוחים באמצעות מציאות רבודה.

הטכנולוגיה החדישה משלבת נתונים קריטיים וחיוניים בשדה הניתוח ומאפשרת למנתחים לראות את אנטומיית המטופל מבעד לעור והרקמות, ולנווט במדויק את הכלים הרפואיים והשתלים במהלך ניתוחי עמוד השדרה. בניגוד למערכות הניווט המסורתיות, המחייבות את המנתחים להסיט את מבטם ללא הרף אל מסך עזר, xvision מאפשרת למנתחים להשאיר את עיניהם ישירות על המטופל, מה שמאפשר דיוק ושליטה טובים יותר במהלך פרוצדורות בעמוד השדרה.

המנתחים מתארים לעיתים קרובות את ה-xvision כ-"game-changer". המערכת הושקה מסחרית בארה"ב בשנת 2020 ואומצה במהירות על ידי השוק, כולל מוסדות אקדמיים מובילים רבים ברחבי ארה"ב.

יחד עם הצמיחה בשימוש, יכולות המערכת התפתחו בהתאמה – במרץ 2023 אוגמדיקס הרחיבה משמעותית את הפלטפורמה והשיקה אפליקציית בינה מלאכותית ראשונה של המערכת (AI), שמהווה בסיס לפיתוחים עתידיים הנתמכים על ידי כספי הגיוס הנוכחי.

"הגיוס – עדות להשפעה הדרמטית של אוגמדיקס בתחום ניתוחי עמוד השדרה"

"סגירת סבב של 82.5 מיליון דולר באווירת הגיוס הנוכחית היא עדות להשפעה הדרמטית של אוגמדיקס בתחום ניתוחי עמוד השדרה. זהו הישג שהשפעתו ניכרת בקרב למעלה מ-4,000 מטופלים", אמר נשיא ומנכ"ל אוגמדיקס, קווין הייקס. "אנו שמחים להבטיח את המשאבים שיאפשרו לנו להמשיך ולהוביל את השוק לאימוץ טכנולוגיית מציאות רבודה בניתוחי עמוד שדרה".

אוגמדיקס היא חלוצה בטכנולוגיות מציאות רבודה מתקדמות לשיפור תוצאות הניתוח. xvision Spine System המהפכנית של החברה מקנה למנתחים לצפות באנטומיית המטופל כאילו הייתה להם "ראיית רנטגן", באמצעותה הם יכולים לנווט במדויק את הכלים הרפואיים והשתלים במהלך פרוצדורות של עמוד השדרה. 

xvision, המערכת הראשונה מסוגה שאושרה על ידי ה-FDA , כבר שימשה, כאמור, לטיפול ביותר מ-4,000 מטופלים ולביצוע השתלות של למעלה מ-20,000 ברגים ב-21 מדינות בארה"ב. xvision הראתה באופן עקבי 97%-100% דיוק של מיקום הבורג, על פני מספר מחקרים רפואיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים