דאטהבריקס רכשה מתחרה של OpenAI ב-1.3 מיליארד דולר

זירת הבינה המלאכותית היוצרת לוהטת מתמיד, וכעת נוספה עוד אש למדורה עם רכישת הענק של MosaicML, ש-"מאפשרת לאמן ולפרוס בקלות LLMs ומודלים אחרים של AI על הנתונים שלכם, בסביבה המאובטחת שלכם"

עסקה בעולם הבינה המלאכותית הג'נרטיבית. דטהבריקס קנתה את MosicML.

חברת הנתונים והבינה המלאכותית האמריקנית דטהבריקס (Databricks) רוכשת את פלטפורמת הבינה המלאכותית היוצרת MosaicML תמורת כ-1.3 מיליארד דולר. הרכישה כפופה לתנאי סגירה מקובלים, לרבות כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים. כל צוות MosaicML צפוי להצטרף ל-דטהבריקס לאחר סגירת הרכישה.

העסקה הזו אמורה לעזור לשתי החברות להגדיל את יכולות הבינה המלאכותית שלהן, כשפלטפורמת Lakehouse של דטהבריקס תשתמש בכלי הבינה המלאכותית של MosaicML כדי להגביר את יכולות ניתוח הנתונים שלה.

הפלטפורמה שפיתחה MosaicML – שבאתרה מוגדרת ככזו ה-"מאפשרת לאמן ולפרוס בקלות LLMs ומודלים אחרים של AI על הנתונים שלכם, בסביבה המאובטחת שלכם" – עתידה להיתמך, לגדול ולהשתלב ב-דטהבריקס במשך הזמן.

הרוכשת, דטהבריקס, היא בעצמה סטארט-אפ שנוסד ב-2013 ושגייס עד כה 3.6 מיליארד דולר במספר סבבים. הנרכשת, MosaicML, נוסדה ב-2021 לשעבר בידי נאבין ראו, מנכ"לה, שהיה מנכ"ל קבוצת מוצרי הבינה המלאכותית של אינטל וקודם לכן המנהל הבכיר של מעבדות הבינה המלאכותית של אינטל. עד כה השיגה החברה מימון של 64 מיליון דולר.

בנוגע לרוכשת, באפריל האחרון חשפה דטהבריקס את הקוד הפתוח המעודכן שלה, Dolly LLM, כדי להפוך את שירותי הבינה המלאכותית שלה לזמינים עבור יישומים עסקיים ללא צורך במשאבי GPU מסיביים, או שימוש יקר ב-API.

יודע לכתוב כל סוג תוכן, במקום האדם. ChatGTP של OpenAI.

יודע לכתוב כל סוג תוכן, במקום האדם. ChatGTP של OpenAI. צילום: עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. מקור: BigStock

מהפיכת מודלי השפה הגדולים והבינה המלאכותית הג'נרטיבית

מודלים גדולים של שפה (LLMs) הכניסו לחיינו כלי AI שיכולים להבין שאילתות, לנתח מספר מקורות נתונים עצום, ולהגיב בתשובות בשפה טבעית ובהתאם להנחיות מדויקות, או אפילו לקודד. החידוש הזה נחשב כמטלטל ומשבש במיוחד ויש המשווים אותו להמצאת החשמל או האינטרנט. עם זאת, לפי הניסיון שצברו בחודשים האחרונים מיליוני משתמשים בכלים הללו, שהמוביל בהם עד כה הוא ChatGPT מבית OpenAI, הם יכולים גם לייצר תשובות שגויות או דמיוניות, וזקוקים למשאבי GPU משמעותיים כדי לפעול. MosaicML, על פי הדיווחים במדיה העולמית, מסייעת ללקוחותיה לרוץ על מערכות עיבוד מינימליות ולהכשיר את המודלים שלהם עם נתונים משלהם, אשר לא זמינים בדרך כלל לכלי ה-AI היוצרת.

מנכ"ל דטהבריקס, עלי דוגשי, אמר בתגובה למיזוג המסקרן: "כל ארגון צריך להיות מסוגל להפיק תועלת ממהפכת ה-AI, באמצעות יותר שליטה על אופן השימוש בנתונים שלו. ל-דטהבריקס ול-MosaicML יש הזדמנות מדהימה לעשות דמוקרטיזציה של בינה מלאכותית ולהפוך את ה-Lakehouse למקום הטוב ביותר לבנות בינה מלאכותית ו-LLM". לדבריו, "החזון המשותף של דטהבריקס ו-MosaicML, המושרש בשקיפות והיסטוריה של תרומות בקוד פתוח, יספק ערך ללקוחות שלנו בזמן שהם מנווטים את מהפכת המחשוב הגדולה ביותר של זמננו".

ראו, המייסד השותף ומנכ"ל MosaicML, הגיב אף הוא על העסקה ואמר: "ב-MosaicML אנו מאמינים בעולם שבו כל אחד מוכשר לבנות ולהכשיר את המודלים שלו, וחדור בדעות ובנקודות מבט משלו – שילוב כוחות עם דטהבריקס יעזור להפוך את האמונה הזו למציאות. התחלנו את MosaicML כדי לפתור את בעיות ההנדסה והמחקר הקשות הנחוצות כדי להפוך הכשרה בקנה מידה גדול לנגישה יותר לכולם. יחד עם דטהבריקס, נטה את הכף לטובת רבים – ונעשה זאת כנשמות תאומות: חוקרים שהפכו ליזמים שחולקים חזון דומה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים