לאומית הטמיעה מערכת פאוור BI לייעול הרכש הרפואי – במיליוני שקלים

המערכת, שפותחה בשיתוף מטריקס דנא, מאפשרת סימולציות וחיזוי היקף הוצאות, שחוסכים לקופה תקציבים ● רקפת יעקבי, סמנכ"לית מערכות המידע: "אופטימיזציית הרכש תאפשר פינוי משאבים לטובת קבלת החלטות על בסיס מידע"

רקפת יעקבי, סמנכ"לית מערכות מידע בלאומית.

לאומית שירותי בריאות סיימה להטמיע בימים אלה מערכת חדשה לניהול הוצאות רכש רפואי, מבוססת פאוור BI של מיקרוסופט, שנועדה לנהל בצורה טובה ויעילה יותר את הרכש הרפואי – אחד מסעיפי ההוצאות הגדולים ביותר בתקציבים של ארגוני הבריאות. ההיקף של הפרויקט הוא מיליוני שקלים.

לאומית שירותי בריאות

לאומית שירותי בריאות

כידוע, ארגוני בריאות מספקים חלק מהשירותים באמצעות גורמי חוץ, כגון בתי חולים, מכונים ושורה ארוכה של קבלני משנה, אלא שכעת המערכת החדשה – שתשמש 30 משתמשים במחלקת הרכש של הקופה ושפותחה בשיתוף מטריקס דנא (Matrix DnA) – כוללת בתוכה כלים מתקדמים לניתוח מידע, ניהול מרוכז של הרכש וכן שיפור תהליכי הרכש ברמות השונות בקופה. הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים לקבל תמונת מצב, ליצור דו"חות מתקדמים ולוחות בקרה אינטראקטיביים, המציגים מידע מותאם אישית. בנוסף היא מסייעת למשתמשים לקבל מבט מקיף ומעמיק על הרכש הרפואי וביצוע תכנון.

בין היתר כוללת המערכת אפשרות לחיזוי היקף הוצאות, באמצעות סימולציה חכמה, שתאפשר לקבל החלטות מדויקת יותר. ככל הידוע, לאומית היא ארגון הבריאות הראשון שהטמיע את המערכת החדשה במתכונת זו.

עד כה, פעולות ניהול הרכש התבצעו על ידי מספר ממשקים עם מסכים לא ידידותיים. כעת אנשי הרכש יוכלו לקבל את כל המידע מאותם ממשקים במסך אחד ברור ושקוף.

"אבן דרך נוספת בהטמעת פתרונות אנליטיים מתקדמים בלאומית"

לדברי רקפת יעקבי, סמנכ"לית מערכות מידע בלאומית שירותי בריאות, "ביצוע אופטימיזציה של הרכש יביא לחיסכון משמעותי מצד הקופה ויאפשר פינוי משאבים לטובת קבלת החלטות על בסיס מידע. יכולת לחזות את השינויים בשוק הבריאות ולהגיב אליהם במהירות הינה יכולת קריטית בניהול רכש השירותים בקופה". 

יעקבי הוסיפה שמעבר לתועלת העסקית, "השימוש במערכת הדאטה מהווה קידום טכנולוגי משמעותי בתחום ניהול הנתונים הרפואיים. הפלטפורמה מציעה למשתמשים יכולות חדשניות לניתוח וניהול הנתונים הרפואיים בצורה אינטואיטיבית ומדויקת, ומסייעת לקבל החלטות מבוססות נתונים מושכלות יותר".

יעקבי הוסיפה ואמרה כי "לאומית מקדמת תפישה של ארגון מונחה מידע, והמערכת החדשה מהווה אבן דרך נוספת בהטמעת פתרונות אנליטיים מתקדמים בלאומית".

נטע יונה, מנהלת רכש רפואי בלאומית, הוסיפה: "היכולת לעבד את הנתונים באופן מהיר ולבצע סימולציות מורכבות מאפשרת התייעלות בהוצאות רכש השירותים וביצוע צעדים אופרטיביים לטובת שיפור השירות למבוטחים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ממגמחבע

    לאומית טובים בלחסוך על המבוטחים

אירועים קרובים