חברות פינטק בתחום איכות הסביבה: ויזה מתעניינת בכן

המודעות לעולם ה-ESG הצמיחה תחום חדש של חברות הזנק בתחום הפינטק, המפתחות פתרונות לתחום זה

גרי לסקי, מנכ"ל ויזה בישראל.

נושא הקיימות, ESG, הוא אחד הנושאים שמקבלים כיום עדיפות בהשקעות ובקידום חברות הזנק, המספקות פתרונות בתחום. על סמך זה, ויזה זיהתה תחום חדש בתחום הפינטק, שעוסק בפינטק אקלימי, ומפרסמת קריאה לחברות סטארט-אפ בתחום זה לשתף פעולה, על מנת לסייע לה לפרוץ לשוק העולמי.

ויזה מיפתה את השוק וזיהתה כמה סוגים של חברות פינטק הפועלות בתחום האקלימי: הסוג הראשון הוא חברות שיעזרו לצרכנים להבין את ההשפעה שלהם לא רק על ידי הפחתת הצריכה, אלא גם בשינוי התנהגות שיקל על עומסי פליטה פחמנית. לדוגמה, חברה המאפשרת לאנשים שהתקינו נקודות טעינה בבתיהם להפיק רווחים מההשקעה על ידי כך שישמשו בעלי רכבים נוספים בשעות שעמדה זו אינה פעילה. תחום אחר, שמעניין את ויזה, הוא עולם השירותים הפיננסיים. זאת באמצעות השקעות ESG, המוודאות שתיק ההשקעות כולל גם השקעות בתחום הקיימות וגם סביב אלמנט קיזוז הפליטות של גזי החממה. סוג נוסף הוא חברות שנכנסות לתחום הפחמן וכיצד הן סוחרות בתחום המתפתח של זיכויי פחמן. בעולם יש גם חברות שמפתחות פתרונות כדי לסייע לחברות אחרות, שמנהלות פרויקטים כדי לממש את המדיניות העולמית לצמצום פליטת גזי חממה.

"יש כאן הזדמנות לחברות לסייע להסרת חלק מהחסמים, כדי לקדם את נושא האקלים", אומר גרי לסקי, מנכל ויזה ישראל. "לדוגמה, דרך עולם התשלומים אפשר להגיע לקנה מידה גדול של השפעה בת-קיימא, בין אם באמצעות תיאוריית הדחיפה ובין אם באמצעות תוכניות נאמנות והטבות, כדי להתקדם עם הצרכנים לעבר השינוי", הוא אומר.

ויזה גם הודיעה, כי יצרה מרחב דיגיטלי חדש למסחר וכלכלה מעגלית כדי לעזור לאנשים ועסקים ללמוד עוד ולחנך אחרים כיצד לאמץ את הטרנד החדש, ושם חברות סטארט-אפ יוכלו לבוא לידי ביטוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים