הנשיא ביידן: "יש לטפל בסיכונים שנשקפים מה-AI לביטחון ולכלכלה"

"צריך לוודא שמערכות הבינה המלאכותית בטוחות - לפני שמשחררים אותן", אמר נשיא ארצות הברית באירוע שבו פגש בכירים שביקרו בעבר את השפעתן של חברות הטכנולוגיה הגדולות

ממשיך לקדם את תעשיית השבבים האמריקנית. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

"יש לטפל בסיכונים שנובעים מהשימוש בבינה מלאכותית לביטחון הלאומי ולכלכלה", כך אמר נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. הנשיא האמריקני השתתף בפאנל במסגרת אירוע שנערך שלשום (ג') בסן פרנסיסקו, שבו נדונו היבטים שונים של ה-AI.

לדברי ביידן, "הממשל שלי מחויב לשמור על הזכויות של האמריקנים, כמו גם על הביטחון שלהם – תוך הגנה על הפרטיות, וטיפול בהטיות ובמידע מוטעה. יש לוודא שמערכות הבינה המלאכותית בטוחות – לפני שמשחררים אותן".

ביידן פגש באירוע שורה של בכירים, שביקרו בעבר את השפעתן של חברות הטכנולוגיה הגדולות, והם דנו בנושאים שונים הקשורים לבינה מלאכותית. "רציתי לשמוע את דברי המומחים באופן בלתי אמצעי", ציין. בין האישים שאיתם הוא נפגש: טריסטן האריס, מנכ"ל המרכז לטכנולוגיה אנושית; ג'וי בוולאמוויני, מדענית מחשבים ואקטיביסטית דיגיטלית, מייסדת ליגת הצדק האלגוריתמית; וחוקר מדע המדינה, פרופ' רוב רייך מאוניברסיטת סטנפורד. ביידן אמר כי בכוונתו לשמוע עוד מומחים בתחום.

רגולציה עולמית

באירוע נדונו נושאים רגולטוריים שונים, לרבות המאבק לקבוע רגולציה על תחום ה-AI ברחבי העולם ולנסח כללים שיקבעו את השימוש בבינה מלאכותית יוצרת, שיש לה יכולות ליצור טקסט ותמונות, והחשיבות של השפעתה נדמית לזו של האינטרנט.

ביידן דן באחרונה בסוגיית הבינה המלאכותית עם מנהיגים אחרים בעולם, כולל ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, שממשלתו תקיים בהמשך השנה פסגה עולמית ראשונה שתעסוק בבטיחות של ה-AI. הנשיא האמריקני צפוי לדון בנושא גם עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, כשהוא יבקר בארצות הברית.

מחוקקי האיחוד האירופי הסכימו בשבוע שעבר לשינויים בטיוטת הכללים בנושא הבינה המלאכותית, שהוצעה על ידי הנציבות האירופית. זאת, במטרה לקבוע סטנדרט עולמי לטכנולוגיית ה-AI, שמשמשת כמעט בכל תחום – החל ממפעלים אוטומטיים, עבור במכוניות בנהיגה עצמית ועד לצ'טבוטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים