עקב משבר ארה"ב-סין: פוקסקון עוברת לייצר מכוניות חשמליות

מי שידועה כיצרנית העיקרית של מכשירי ה-iPhone החליטה להמר בגדול על תחום המכוניות החשמליות ● בראיון בלעדי אמר היו"ר והבוס, יאנג ליו, שכלי רכב חשמליים (EVS) הם שיניעו את הצמיחה של החברה בעשורים הקרובים

מסתבכת בחקירות של הרשויות בסין. פוקסקון.

פוקסקון, החברה המספקת שירותי ייצור והרכבה עבור מגוון רחב של חברות בשוק הטכנולוגי, אך ידועה בעיקר כיצרנית של מכשירי ה-iPhone עבור אפל, מחפשת סוג של שוק חדש. מנכ"ל החברה, יאנג ליו, אמר כי פוקסקון מתכוונת להפוך ליצרנית משמעותית בשוק הרכב החשמליים (EVS), ולהגיע תוך מספר שנים לנתח ייצור של 5% מהשוק.

מדובר בשינוי כיוון עבור החברה שעד עתה ייצרה מספר קטן בלבד של דגמי רכבים חשמליים עבור השוק הסיני. הוא נובע בעיקרו מהמתח ההולך וגדל בין ארצות הברית לסין. בעקבות המצב, ובעקבות הסגר הכלכלי-טכנולוגי החזק שמנסה לתחזק ארה"ב על המעצמה המזרח אסיאתית, אפל עצמה מעבירה חלק מהייצור של מכשיריה אל מחוץ לסין – ובפוקסקון רוצים תוכנית שתאפשר להם להסתמך הרבה פחות על ייצור טלפונים עבור הענקית האמריקנית.

פוקסקון, שמטה החברה שלה יושב בטייוואן, מתכוונת לייצר את הרכבים החשמליים העתידיים במפעלים שאינם ממוקמים בסין – וזה עוד סוג של נתיב בריחה למקרה הצורך. המפעלים אותם הזכיר ליו ממוקמים בתאילנד, אינדונזיה, ארצות הברית והחברה שוקלת גם את הודו ביעד למפעל ייצור.

המנכ"ל אף התייחס לכך שרכבים חשמליים הוא הדבר הבא עבור פוקסקון כיון שלהגדרתו, לוח השליטה של הרכבים כיום הוא סוג של טלפון חכם. "תראה את זה – זה iPhone גדול, אז אנחנו מכירים את זה מאוד. הסיבה שבגללה אנחנו חושבים שזו הזדמנות מצוינת עבורנו היא שעם מנוע הגז המסורתי, יש לך מנועים שהם בעיקר מכניים. אבל עם רכבים חשמליים, זה סוללות וטכנולוגיה מעל מנועים, ואת זה אנחנו מכירים", הוא הסביר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים