נתניהו: לחזק תשתיות חיוניות ולקדם רגולציית הגנת סייבר

ראש הממשלה קיים ישיבה בפורום מצומצם, בנושאי סייבר לאומי ו-AI ● גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי: היקף המתקפות על ישראל גדל מדי שנה פי 2.5, והיקף התוקפים - פי שלושה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בעבר כבר זכה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשבחים ממערכת אנשים ומחשבים, כ"סמנכ"ל השיווק הטוב ביותר לתחום הסייבר", על תרומתו הרבה לקידום ה-IT המקומי בכלל והגנת הסייבר בפרט. כעת, נראה כי נתניהו עבר הלאה, לעבר התחום החם הבא – AI.

ראש הממשלה זימן אתמול (א') פורום מצומצם של שרי ממשלה, כדי לדון באיומי הסייבר על גופים חיוניים שבאחריות משרדם. נתניהו אמר, כי "כעת אנחנו מתחילים בקידום רגולציה בתחום הגנת סייבר, ותוך כדי כך נשלב את עולמות הבינה המלאכותית, התופסת תאוצה משמעותית".

גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי, הציג במפגש את התוכנית הלאומית לחיזוק הגנת הסייבר על ארגונים חיוניים במדינת ישראל. פורטנוי הציג את התגברות איומי הסייבר במרחב, הן בהיקפם והן בעוצמתם, ובמקביל – את פערי ההגנה בארגונים הנחשבים חיוניים לתפקוד המשק הישראלי. לפי הנתונים שהציג פורטנוי, ישראל מתמודדת משנה שעברה עם גידול של פי שלושה בהיקף קבוצות התקיפה, ועם גידול של פי 2.5 בניסיונות למתקפות. חלק מהניסיונות נבלמו בהצלחה על ידי מערך הסייבר הלאומי, וחלקם גרמו נזק לארגונים או לשירות לציבור.

גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי

גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי. צילום: ניב קנטור

"בעוד שארגוני תשתיות המדינה הקריטיים נמצאים ברמת הגנה גבוהה, בהנחיה ישירה של מערך הסייבר הלאומי מתוקף חוק", ציין פורטנוי, "עדיין קיימים ארגונים הנחשבים חיוניים לשגרתם של אזרחי ישראל, שרמת ההגנה בהם לא תמיד מספקת או מפוקחת דיה. כאן נדרש לשלב ידיים עם הרגולטורים – לטובת חיזוק ההגנה".

על פי השוואה בינלאומית שהציג ראש המערך, ישראל נמצאת בפער ברגולציית הסייבר אל מול מדינות בעולם, בהן גרמניה, אוסטרליה, בריטניה וארה"ב. עוד נמצא פער למול האיחוד האירופי, שם נקבעו בחוק עקרונות של חובת ניהול הסיכון על ארגונים חיוניים, חובת דיווח על אירועי סייבר, סמכויות פיקוח ואכיפה לרגולטורים וחוק מוסדר בנושא הגנת סייבר.

"הקדמנו את העולם בהקמת מערך הסייבר וכעת, בעקבות המידע שעלה בדיון, אני מורה לשרים להיערך לחיזוק התשתיות החיוניות ולקדם את רגולציית הגנת הסייבר על הגופים שבאחריותם", סיכם נתניהו. הוא הורה בנוסף להתחיל בקידום חוק הגנת סייבר, אשר יישען על פרקטיקה בינלאומית אל מול רגולציה על תשתיות חיוניות וכן מול תו תקן לכל המשק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים