"האתגר: איחוד הדו"חות הכספיים – בלי אקסל"

כך אמר רו''ח עומרי עטר, חשב קבוצת דיפלומט ● הוא תיאר את ההטמעה של מערכת איחוד הדו''חות של סאפ בקבוצה, שנערכה על ידי אנשי נס

רו''ח עומרי עטר, חשב קבוצת דיפלומט.

"לפני שיצאנו להנפקה, התעורר בקבוצה הצורך לאיחוד הדו"חות הכספיים שלנו. זאת, כי בקבוצה פועלות 19 חברות, שנמצאות בארבע קומות שונות ושעובדות עם חמישה מטבעות. עד אז, היינו מאחדים את הדו"חות באופן ידני, על בסיס אקסל, באמצעות חבילות דיווח. זה הגביל אותנו ביכולת לקצר זמנים עד לדיווח. בנוסף, באקסל, יכולת הבקרה היא מוגבלת. צמיחת הקבוצה הצריכה הוספת משאבים. לכן ערכנו פרויקט לאיחוד הדו"חות שלנו", כך אמר רו"ח עומרי עטר, חשב קבוצת דיפלומט.

רו"ח עטר מתכוון להטמעת מערכת איחוד הדו"חות של סאפ בדיפלומט, שנערכה על ידי אנשי נס (Ness). הפרויקט החל בינואר השנה וצפוי להסתיים בשבועות הקרובים. בסופו, המערכת צפויה לשרת עשרות משתמשים. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

רו"ח עטר תיאר את הפרויקט בכנס שערכו נס וסאפ ישראל, שבו הוצגו בפני עשרות מנהלי הכספים ומנמ"רים פתרונות Office Of The CFO (למשרד סמנכ"ל הכספים) של סאפ. האירוע התקיים היום (ג') במשרדי סאפ ברעננה.

קבוצת דיפלומט פועלת בחמש מדינות – ישראל, דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין. יש לה יותר מ-100 מותגים, 60 אלף לקוחות, 2,500 עובדים ומחזור כספי שנתי של כשלושה מיליארד שקלים. המערכת לאיחוד דו"חות מהווה חלק מ- SAP S/4 HANA, היא מחוברת למקורות הנתונים מכל סוג ולה ממשקי משתמש עם יכולות ניתוח. הפתרון מדלג על שלב טעינת הנתונים מבחוץ, מקצר את לוח הזמנים לפרסום הדו"חות והופך אותם למדויקים יותר. הוא אף כולל נראות של כלל הנתונים ויכולות תכנון.

למה דווקא המערכת הזו?

"המערכת המוטמעת תספק לנו יכולת להתמקד בניתוח המידע עם ניתוח בחתכים שונים וצלילה מטה", אמר רו"ח עטר. "היא עונה לצורך בדיוק ונאותות, ופועלת לצמצום סיכונים ויצירת טעויות בהליך הדיווח. המערכת תיתן לנו יכולת להנפיק דו"חות מהר יותר, תוך חיסכון בזמן ובמשאבים. בעזרתה, נקבל תהליך מובנה ומתודי של העבודה, עם ריכוז כלל המידע במקום אחד ויכולות שליטה ובקרה של המטה – נושא שחשוב לנו בעת הליך הדיווח".

הדובר ציין כי "בחרנו במערכת בשל ההיכרות שלנו עם סביבת סאפ, שמוטמעת אצלנו מאז 2008. יש יתרונות למערכת הזו, שמבוססת על ענן, ואחד מהם הוא שהיא מאפשרת גם לאסוף נתונים ממערכות לא סאפ. זהו פתרון מעולה עבורנו לטובת הזנת מידע נוסף והכנסתו לדו"ח האחוד".

רו"ח עטר הוסיף כי "המערכת כוללת יכולת התממשקות למערכות נוספות, סאפ ואחרות, ויש לה ממשק ידידותי למשתמש, עם אפשרות ניתוח ובקרה מתקדמים על תהליך האיחוד – לטובת משתמשי המטה של הקבוצה. עוד ישנן אפשרויות הרחבה נוספת לכלים שעורכים דו"חות כספיים וניהוליים".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

    1. איתן

      קשה לי להאמין שאפשר באמת לבצע איחוד דוחות בלי אקסל בכלל. מידת הגמישות האינסופית כמעט שקיימת באקסל לא קיימת בתוכנות המדף, לא משנה כמה פיתוחים עשו עליה.

אירועים קרובים