"מנהלי הכספים טובעים בין הדו"חות והנתונים המרובים"

"סמנכ''לי הכספים נדרשים לגלגל הצלה שיחלץ אותם מסכנת טביעה בשל ריבוי הדו''חות והנתונים", ציין אמיר הרמן, מנהל תחום פתרונות פיננסיים בחטיבת הסאפ של נס

אמיר הרמן, מנהל תחום פתרונות פיננסיים בחטיבת הסאפ של נס.

"מנהלי הכספים בארגונים מתמודדים עם כמה אתגרים, כאשר העיקרי שבהם הוא כמויות הנתונים המספריים והמידע שיש לאסוף, לנתח ולהנפיק מהם תובנות ובזמן קצר. לאורך השנים, ארגונים עסקו בניתוח לאחור, ונותר להם מעט זמן להיות פרו-אקטיביים ולקבל ערכים מוספים מהנתונים", כך ציין אמיר הרמן, מנהל תחום פתרונות פיננסיים בחטיבת הסאפ של נס (Ness). לדבריו, "סמנכ"לי הכספים נדרשים לגלגל הצלה שיחלץ אותם מסכנת טביעה בשל ריבוי הדו"חות והנתונים".

הוא פירט "אתגר נוסף שנובע מהמידע, שאינו מדויק תמיד – האקסל. חלק מהארגונים מתקשים להיפרד ממנו. אמנם זה כלי מצוין, אבל הוא לא מערכת IT. האקסל סובל הכול, הוא מבזבז זמן בשל הצורך לטפל בו באופן ידני והוא רגיש לטעויות".

הרמן דיבר בכנס שערכו נס וסאפ ישראל, שבו הוצגו בפני עשרות מנהלי כספים ומנמ"רים פתרונות Office Of The CFO (למשרד סמנכ"ל הכספים) של סאפ. הכנס נערך היום (ג') במשרדי סאפ ברעננה.

ככלל, לדברי הרמן, "אתגרי סמנכ"לי הכספים הם: חוסר התאמה בין האסטרטגיה הארגונית להתנהלות היומיומית; חוסר יכולת לנבא תוצאות כספיות ותפעוליות; התמודדות עם מרתון רגולציות; היתוך מידע מכמה כלים; שמירה על הון פיננסי ואנושי; נטרול סיכונים; סרבול וזמן רב בהטענת נתונים פיננסיים; וחוסר אמון בנתונים".

"קושי נוסף הוא ההפרדה המוחלטת הקיימת בין התהליכים – תכנון תקציב, ניתוח הביצועים בפועל למול הנתונים, איחוד דו"חות כספיים, אינטגרציה חלקית בין ורטיקלים שונים, והצורך להלום שלל של רגולציות מגזריות, ובראשן עמידה בתקן IFRS17. רגולציה היא תחום מורכב", הוסיף.

"פעילות הסאפ בנס הולכת וגדלה"

הרמן ציין כי "יש לנס יותר מ-4,000 עובדים והיא משתפת פעולה עם כמה ענקיות IT גלובליות, ביניהן סאפ. פעילות הסאפ בנס הולכת וגדלה, בין השאר בשל רכישת DXC ישראל – אנחנו מעסיקים יותר מ-500 מומחי סאפ וערכנו מאות פרויקטים בתחום. לצד הניסיון וההסמכות, יש לנו מעטפת שלמה של מומחים ושירותים נלווים – לטובת הזרקת חדשנות בארגונים".

הרמן סיים באומרו כי "אנחנו עורכים פרויקטים בקרב ארגונים כדי שיעמדו ברגולציות, ובראשן תקן שחברות הביטוח יעבדו לפיו החל מ-2025. המערכות החדשות של סאפ, שאותן אנחנו מטמיעים, מספקות יכולות לניתוח, תכנון, תמחור, דיווח חשבונאי ואיחוד דו"חות, ניתוח רווחיות, ניהול מדדים ואסטרטגיה ארגונית, פתרונות BI ופיננסיים, וכן לוחות מחוונים (דשבורדים – י"ה) בנושאי תקציב. ערכנו לא מעט פרויקטים בתחום, בין השאר בחברת היי-טק ישראלית גלובלית, בתנובה וברשות שדות התעופה. היקף הפעילות בתחום צפוי לגדול השנה".

רו''ח יובל דנוביץ', ראש תחום פתרונות Office of the CFO בסאפ ישראל.

רו"ח יובל דנוביץ', ראש תחום פתרונות Office of the CFO בסאפ ישראל. צילום: מתן תמרקין

רו"ח יובל דנוביץ', ראש תחום פתרונות Office of the CFO בסאפ ישראל, אמר בכנס כי "עבודת מנהלי הכספים היא סיזיפית, והיא דורשת מאמץ, השקעה ומשאבים כל הזמן. הם נדרשים להתייעל בעבודה, עליהם לייצר דו"חות כספיים בזמן קצר, ומנעד וכמות הדו"חות הולכים וגדלים".

לדבריו, "בעבר, המערכות למנהלי הכספים עבדו באופן נפרד, והיה קושי לקבל תמונה כוללת ואמת ארגונית אחת, ובזמן אמת. הלקוחות נדרשו לייצר כל הזמן התאמות בין נתונים שונים ממקורות שונים. כיום אנחנו מציעים את הכול בפלטפורמה אחת אחידה, עם פתרון מקצה לקצה". הוא ציין כי "אנחנו מסייעים לאנשי הכספים לטפל בהיבטי מיסוי, חיזוי תקציב, איחוד דו"חות, עם הלימה לרגולציות השונות בעולם, חיקור ודיווח אלקטרוני ועם יכולות ניתוח מעמיק".

"SAP Analytics Cloud (ובקיצור SAC) של סאפ", אמר דנוביץ', "הוא פתרון כולל לצרכי הניתוח, הדיווח והתכנון – גם בהיבט המשרד הקדמי, עם ממשק משתמש מתקדם, שכולל לוחות מחוונים ואפליקציה מותאמת לצרכי הלקוחות. עוד אנחנו מציעים מערכת לאיחוד דו"חות, המהווה חלק מה-ERP המתקדם ביותר שלנו, SAP S/4 HANA".

"המערכת", הסביר, "יושבת ישירות במערכת התפעולית, מחוברת למקורות הנתונים מכל סוג, ולה ממשקי משתמש מתקדמים עם יכולות ניתוח. פתרון איחוד הדו"חות מדלג על שלב טעינת הנתונים מבחוץ, מקצר את לוח הזמנים לפרסום הדו"חות והופך אותם למדויקים יותר. הוא אף כולל יכולות שילוב עם SAC, לטובת ניתוח מעמיק ומתקדם, עם נראות של כלל הנתונים ויכולות תכנון. אנחנו מסייעים למנהלי הכספים לחבר שני עולמות תוכן חשבונאיים – מקומי וגלובלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים