מדד קבע: ה-M2 Ultra של אפל לא ינצח את מעבדי אינטל ו-AMD

על פי נתונים שהועלו לאתר בחינות הביצועים הסינטטיות Geekbench, ושבחנו לראשונה את המעבד של הענקית מקופרטינו, לאפל יש עוד עבודה לעשות לפני שהמעבדים שלה יצליחו להוכיח ביצועים טובים משל מעבדי המתחרות

מתקדם אבל לא מספיק גכדי לנצח את המתחרים. ה-M2 Ultra של אפל.

מעבד הדגל החדש של אפל, M2 Ultra, שהוצג ב-WWDC 2023 לאחרונה, הוא המעבד החזק ביותר שמציעה החברה בדור הנוכחי. מדובר למעשה בהכלאה של שני מעבדי M2 Max והוא מיוצר בליתוגרפיה 5 ננו-מטר, ומציע לא פחות מ-24 ליבות מחשוב ועד 76 ליבות גרפיות ועם רוחב פס לזיכרון מסיבי של 800 גיגה-בייט/לשנייה.

אפל אף ציינה שמחשב ה-Mac Pro החדש המבוסס על M2 Ultra, שמושק לראשונה אחרי שלוש שנים, הוא מהיר פי שלושה לעומת הגרסה שהייתה מבוססת על מעבדי ה-Xeon של אינטל, למרות שהוא זול בהרבה.

אבל כשבוחנים את הביצועים של המעבד החדש מול המתחרים הפוטנציאליים שלו, מתברר שמעבדי הדגל של אינטל ו-AMD משאירים אותו מאחור.

לפי מספרים שהועלו ל-Geekbench, אתר בחינות הביצועים הסינטטיות, בבדיקה באמצעות גרסה 5.4.5, לא רק שהמעבד החדש 'מפסיד' למעבדים העסקיים של AMD ואינטל, הוא גם מפסיד ל-Core i9-13900K, המעבד המוביל הצרכני של אינטל.

בהשוואה למעבדי ה-Xeon W9-3495X וה-Ryzen Threadripper Pro 5995WX הוא טוב יותר בביצועי ליבה אחת, אבל לא מתקרב מבחינת ביצועים במבחני ריבוי הליבות, וזאת בגלל כמות הליבות הענקית שמציעים מעבדים אלו, במקרה של המעבד הצרכני הסיפור שונה.


הוא פחות טוב גם בביצועי ליבה אחת, אם כי ממש קרוב בהיבט של ביצועים מרובי ליבות – עם 1,956/27,495 נקודות מול 2,343/28,956 נקודות בהתאמה. המבחן היחיד בו M2 Ultra ממש היה טוב יותר מ-Core i9-13900K היה עיבוד קריפטו בריבוי ליבות, יותר מ-100% הפרש, אבל המעבד של אינטל כאמור מיועד לשוק הצרכני באופן מובהק.

זה כמובן לא אומר ש-אפל חושבת בכלל אולי לחזור לאחור, והיא תמשיך לפחות בשנים הקרובות להסתמך על מעבדיה שלה, אבל הבדיקה האמיתית תהיה במערכות שלמות של תחנות עבודה: האם ה-Mac Pro החדש יציע באופן כולל יותר ביצועים מול מתחרים מבוססי Windows/Linux עם מעבדי x86 חזקים במיוחד.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קובי

    במבחן התוצאה בפועל אפל מציגים מעבד שעובד יפה , אינו מתחמם כלל ונותן יופי של עבודה אין מה לדבר בכלל , ביצוע למופת של חברת מופת.

  2. גמלי

    אויש איזה טרחנים משווים סוכר לחלב, זה כמו שתשוו כושר נשיאה בין מכונית מירוץ למשאית פול טריילר,

  3. שחר

    מה שהמדד לא מודד א. המעבדים של אפל תוכננו מראש לתמוך באפליקציות של אפל ב. אפל לא תלויה באינטל, אלא ב tsmc וזה כבר סיפור אחר ג. בסופו של דבר, ביצועים נמדדים ביחס לצריכת הספק וכסף שאתה משלם תביאו את הנתונים האלה כדי שאפשר יהיה להתייחס לזה ברצינות

    1. חרבנה של מחשבים

      לפני 10-15 שנה מחשב מק היה מחשב מעולה!! ביצועים מעולים שהיו שווים את המחיר וזה היה סוס עבודה. היום מחשבי אפל פח אשפה שלא מצדיקה את המחיר. חבל שכך. אני את המחשב הבא לא אקנה מאפל.

  4. יואל

    סתם שאלה, זה תפוחים לתפוחים? כלומר אלו מעבדים מאותו הסגמנט באותו המחיר?

  5. זה משנה?

    למי אכפת מקריפטו? הבדיקה הכי מיותרת בעולם

אירועים קרובים