"מהפכת ה-AI תגמד את כל מה שאנחנו יודעים על טכנולוגיה"

איציק רייך, סגן נשיא לטכנולוגיות ב-דל: "ה-AI לא תייתר את העבודה של בני האנוש, אלא את העובד שלא יידע לנצל את הבינה המלאכותית לטובת עבודתו" ● לדבריו, "אני מאמין שהתרופה למניעת סרטן תגיע מה-AI"

איציק רייך, סגן נשיא לטכנולוגיות ב-דל טכנולוגיות.

"בשנת 2000, לאחר שחרורי מהצבא, עבדתי בנטוויז'ן כמנהל משמרת טכני. נדרשתי לטפל בתקלות מסובכות, וסייעתי למשתמשים להתחבר לרשת ולצ'ט עם תוכנת mIRC. לא הצלחתי להסביר ללקוחה, נערה בת 14, למה – מסיבות טכניות, שלא קשורות אליי – היא לא תוכל לדבר במשך 24 שעות עם החבר שלה. אז 'נפל לי האסימון' לגבי חשיבות הרשת. בחלוף רבע מאה, ברור שמהפכת הבינה המלאכותית תגמד את כל מה שאנחנו יודעים על טכנולוגיה. ה-AI לא תייתר את העבודה של בני האנוש, אלא את העובד שלא יידע לנצל את הבינה המלאכותית לטובת עבודתו. זו תהיה ההשפעה הכי גדולה שלה", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים איציק רייך, סגן נשיא לטכנולוגיות ב-דל טכנולוגיות.

לדבריו, "בעתיד לא נבין איך הסתדרנו בלי AI, כמו שאנחנו לא מבינים כיום איך חיינו ללא אינטרנט ותקשורת סלולר. בניגוד לטכנולוגיות אחרות, שהחלו ברעש גדול וגוועו לאיטן, בין השאר מאחר שהן היו מסובכות להטמעה ומצאו את עצמן נחלתם של מתי מעט – ה-AI מונגשת בצורה טובה ללקוחות הארגוניים".

"בינה מלאכותית אינה דבר חדש", ציין רייך. "אנחנו משתמשים בה כבר שנים רבות במוצרים שלנו. מה שהשתנה לאחרונה הוא ההנגשה לבינה המלאכותית. בדומה לשימוש ב-GPS בשנים המוקדמות, שהיה נחלתם של מעטים, לעומת המצב כיום, שבו השימוש ב-GPS הוא נרחב ועל בסיס יום יומי. מה שמשנה הוא ההנגשה. מאז הופעת ChatGPT נולדה קטגוריה חדשה, של בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI). היא שונה מבינה מלאכותית רגילה, שלוקחת נתונים, מעבדת אותם ועל בסיס זה מספקת המלצות. הבינה המלאכותית היוצרת מספקת תשובה – מידע ותוכן חדשים, על בסיס שיחה כאילו שני אנשים משוחחים".

הוא הוסיף כי "הבינה המלאכותית עדיין לא מצויה בכל מקום, כי עדיין יש טעויות. כך, באחרונה יצא לשוק בוט פסיכולוגי, שמייעץ לאנשים. לפני שבוע, מישהי שיש לה הפרעות אכילה פנתה לבוט וביקשה את עזרתו. הבוט ייעץ לה: 'אכלי פחות'. משמע, יש עוד מהמורות, סכנות וטעויות, יש כברת דרך לעבור. הפתרון מתאים במקומות שבהם אין רגש, כגון מפעלי ייצור, וישרת תחילה ארגוני בריאות ומנהלי שיווק. הוא מתאים לכל נושא שהטיפול בו לא דורש נשמה, כי זה מה שחסר ל-AI. יש תחומים שה-AI 'תתפוס בעלות' עליהם, ויש כאלה שלא. אני גורס שאין טכנולוגיה ששווה מספיק אם זוגתי לא יכולה לצרוך אותה בקלות".

בינה מלאכותית יוצרת לעולם העסקי

השבוע השיקו דל ואנבידיה את פרויקט Helix – בינה מלאכותית יוצרת לעולם העסקי. "הפתרון המשולב", הסביר רייך, "פותח בחלקו במעבדות המו"פ שלנו בישראל. הוא מעניק ללקוחות, בפעם הראשונה, מוצר אחיד, שמנגיש את נקודת ההתחלה לארגונים שירצו לאמן את המידע שלהם, על מנת להנגישו ללקוחותיהם, או כדי להגיע לתשובות לשאלות מורכבות מאוד, למשל בעולם הרפואה. בעתיד הקרוב נוכל לקבל באמצעות הבינה המלאכותית תשובות לבעיות רפואיות מאוד מסובכות. למשל, בעת מפגש פרונטלי של רופא ומטופל. כיום, במהלך מפגש שכזה, הרופא עסוק בשיח עם המטופל, בהקשבה ובהקלדת סיכום הביקור – וכל זה באותו הזמן. ה-AI תסכם את הפגישה וכך תשאיר לרופא את הזמן להתמקד בחולה ולטייב את הטיפול". דוגמה נוספת שרייך ציין מגיעה מעולם התעופה: "בעזרת מחולל ה- AI, חברת התעופה תוכל לקבל תובנות כיצד לתמחר בצורה המדויקת ביותר את מושבי הטיסה שלה בכל הקווים ובכל התאריכים – ביחס למחירי המתחרות".

"פרויקט Helix יספק תמיכה מלאה בכל מחזור החיים של הבינה המלאכותית היוצרת – מהתשתית, דרך המידול, האימון, הכוונון ופריסת היישומים, ועד לשימוש במסקנות ולייעול התוצאות", הסביר. לדבריו, "אחד היתרונות במיזם הוא שאין צורך להעביר מידע חסוי לענן ולחשוף אותו לציבור – בפתרון המוצע, הנתונים רצים באתר הלקוח. שרתי PowerEdge XE9680 שלנו הם היחידים בתעשייה שמסוגלים לאתגר בהיבט של עיבוד של נתונים רבים – במהירות".

לסיכום אמר רייך כי "נעניק לארגונים מודלי בינה מלאכותית ייעודיים, להשגת ערך מהירה ובטוחה יותר מכמויות הנתונים העצומות, שלא משתמשים בהן מספיק כיום. עם התשתית היעילה, שניתנת להרחבה, ארגונים יוכלו ליצור גל חדש של פתרונות AI, שיוכלו להמציא מחדש את התעשיות שלהם. אני מאמין שהתרופה למניעת סרטן תגיע מה-AI".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. gidon

    אם לא נדע לרסן , לשלוט ולהיזהר ולהזהיר מפני הבינה המלכותית נמצא עולם בהקחדה מהירה עד כדי השמדה .

  2. משה

    איפה אפשר למצוא עוד מידע על ה PowerEdge XE9680 ?

אירועים קרובים