מה כוללות הגרסאות החדשות של מערכות ההפעלה של אפל?

החברה השיקה בערב הראשון של כנס המפתחים שלה גרסאות חדשות של מערכות ההפעלה לשלל המכשירים מתוצרתה, ואפילו אפליקציה לאלה שמיישמים את תורת המיינדפולנס

iOS 17 - העידכונים עם התיקונים רק קילקלו.

אפל אמנם הקדישה חלק גדול מהערב הראשון של WWDC 23 למוצרי החומרה החדשים שלה, כולל משקפי המציאות המעורבת Vision Pro, אבל בסופו של דבר, מדובר בכנס מפתחים. בהתאם לכך, החברה הציגה אמש גם את כל הגרסאות החדשות של מערכות ההפעלה שלה.

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה האפליסטית לטלפונים, iOS 17, אמנם לא מציעה שינויים מהותיים, אבל נוגעת בהרבה מאוד נקודות, כולל באפליקציות השונות שמציעה החברה כחלק ממנה. כך, לדוגמה, ניתן יהיה להגדיר תצוגות אישיות שיוצגו בזמן שתתקשרו לאחרים, ובגודל מלא – בדומה להגדרה של דף הנעילה של הטלפון. כמו כן, אפשר יהיה להשאיר הודעות קוליות, והמשתמש יוכל לקבל תקציר טקסטואלי שלהן.

באפליקציית ההודעות iMessages אפשר יהיה להשתמש בכל סמלון גם כמדבקה, לצרף בצורה קלה עדכונים עם המשפחה, כולל עדכוני "הגעתי ליעד בבטחה", וכן לקבל התראה אם המשתמש לא זז ממקומו זמן רב מסיבה כזו או אחרת, או לא הגיע ליעד בשעה המתוכננת. גם ב-iMessages ניתן יהיה להשאיר הודעות קוליות שיהפכו להודעות טקסטואליות, אם הצד השני ירצה בכך.

מקצה שיפורים ב-AirDrop

עוד במהלך הערב, אפל הציגה מקצה שיפורים ב-AirDrop – תוכנת שיתוף הקבצים בין אייפונים סמוכים. מעתה, מעבר לקבצים ניתן יהיה לשתף גם תמונות ומסמכים, וכן להשתמש בתכונה חדשה בשם Name Drop, שמאפשרת שיתוף מהיר של פרטי קשר בין שני בעלי הטלפונים. ניתן יהיה בנוסף להריץ את SharePlay כדי להזרים את אותה המדיה בשני המכשירים.

חידושים נוספים הם האפשרות להפעיל את הסייעת הווירטואלית על ידי אמירת "סירי" בלבד, בלי הצורך במילה "היי" לפני כן; אפליקציה חדשה בשם Journal, שתאפשר למשתמש לכתוב תיעוד של החיים שלו; והפיכת המסך של האייפון למעין מסך חכם, שמציג תכנים לרוחב בזמן טעינה, כולל התראות וכולל שעונים בעיצובים מיוחדים.

iOS 17 כבר זמינה להורדה בגרסת מפתחים, ובעוד כמה שבועות תהיה זמינה להורדה לבדיקה לכלל הציבור.

iPadOS 17

מערכת הפעלה נוספת שהחברה הציגה אמש היא ה-iPadOS 17. אפל הביאה אליה את היכולת להגדיר כמה אפשרויות שונות לדף הנעילה של המכשיר, ולעבור ביניהם בקלות. בכל דף כזה אפשר להגדיר אילו אפליקציות יוצעו, מה יוצג ברקע ואפילו באיזה גופן יוצגו הפריטים הטקסטואליים. עוד פרט שסוף סוף חוצה את הגבול מ-iOS ל-iPadOS הוא אפליקציית הבריאות. כעת, משתמשי האייפדים שנתמכים על ידי מערכת ההפעלה החדשה יוכלו לעקוב אחרי המצב הבריאותי שלהם גם בלי שהטלפון שלהם בסביבה, ובעיצוב שמותאם למסך הגדול של המכשיר. ניתן לסנכרן את כל הפרטים הללו באמצעות iCloud גם לאייפון, או להשתמש בנתונים שכבר שמורים שם.

כמובן שחלק מהחידושים ב-iOS 17 הגיעו גם למערכת ההפעלה לטאבלטים של אפל, ובהם האפליקציה Journal ועדכונים באפליקציית זיהוי המקום של המכשיר. באפל מבליטים שיפור בביצועים גם כאן. כמו במקרה של מערכת ה-iOS החדשה, הגרסה למפתחים כבר זמינה להורדה, וגרסת התנסות עבור ככל הציבור תהיה בעוד כמה שבועות.

הגרסה העשירית של watchOS, מערכת ההפעלה של אפל לשעונים החכמים, אמורה להיות מושקת עוד לפני סוף 2023, וכבר בעוד שבוע יוכל מי שירצה בכך להתקין את גרסת ההתנסות הציבורית בשעונו. באפל טוענים שמדובר בעדכון הגדול ביותר מאז השקת ה-AppleWatch, וזאת בגלל העיצוב, שעבר התאמה כך שיתאים באופן מדויק למסכים הגדולים יותר שמציעים כעת שעוני החברה.

הגרסה החדשה תהיה זמינה לשעונים מסדרה 4 ומעלה, והיא מציעה יותר התרכזות ביישומונים השונים שבמערכת ההפעלה. זאת, לצורך הצגה מהירה של נתונים שונים. הגישה ליישומונים הללו תהיה באמצעות הכפתור בצד הטלפון. סיבוב שלו יאפשר מעבר מהיר בין האפשרויות השונות, וזה כולל מידע מהיר על מצב מזג האוויר גם בלי הפעלת האפליקציה המלאה, זיהוי שיר שמושמע ברקע באמצעות שאזאם, שאפל רכשה לפני כמה שנים, הצגת הפגישות הבאות בלוח הזמנים של המשתמש ועוד.

אפליקציית מיינדפולנס

אחת האפליקציות החדשות מועדת למי שמאמין בתורת המיינדפולנס, והיא תאפשר לאנשים לנהל יומן אישי דיסקרטי, שבו הם יוכלו לרשום מעקב אחרי מצבי הרוח והרגשות היומיומיים שלהם, גם על ידי שימוש בכפתור של השעון, כדי לבחור אפשרויות שונות.

אפל גם הכריזה על הגרסה החדשה של macOS. מדובר בגרסה 14, שמכונה Sonoma, וגם היא מציעה התייחסות עמוקה יותר לאפליקציות. החברה תאפשר בגרסה החדשה למקם את האפליקציות השונות ברחבי המסך במקום בפאנל ייעודי, כך שכל משתמש יוכל להגדיר תצוגת מסך עצמאית משלו. כן ניתן יהיה לגשת ישירות משולחן העבודה ליישומונים ב-iPhone וב-iPad, אם יהיו סמוכים למחשב ומחוברים לאותה רשת WiFi, וזאת באמצעות תכונה שהחברה מכנה Continuity.

יהיה גם מצב משחקים חדש, שמיועד להקדיש את המשאבים של המחשב כדי שהמשחקים ירוצו באופן מיטבי; תהיה גרסה מעודכנת של הדפדפן ספארי, עם מצב גלישה פרטית מעודכן ומאובטח יותר, לטענת החברה; ואת תכונת ה-Passkey החדשה, כדי להקל על השימוש בסיסמאות בזמן גלישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים