"נימבוס יאפשר מיצוי יכולות הענן"

כך אמרה גבריאלה שלמה, מנהלת חטיבת AWS בקבוצת הענן של נס ● לדבריה, נימבוס "יהווה את הקטר במעבר לעולמות הענן עבור כלל המשק"

גבריאלה שלמה, מנהלת חטיבת AWS בקבוצת הענן של נס.

"כיום, כולם כבר מבינים כי מיזם נימבוס יעניק התייחסות מקיפה ומעמיקה למחזור החיים הכולל של שירותי ענן ציבורי בממשלה. ככזה, הוא יהווה את הקטר במעבר לעולמות הענן עבור כלל המשק", כך אמרה גבריאלה שלמה, מנהלת חטיבת AWS בקבוצת הענן, נס (Ness).

לפי שלמה, "רבדי הפרויקט, ובעיקר רובד השירותים (3) ופתרונות צד ג' (5) – בונים ערוץ לאספקת שירותי הענן בפועל: גיבוש מדיניות ממשלתית, הגירה לענן ומודרניזציה של שירותים, בקרה ואופטימיזציה על הפעילות בענן, וכן פתרונות צד ג'". 

"ארגונים", ציינה, "עוברים לענן אחד, או ליותר, כחלק מהתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. אלא שבמסגרת המעבר לענן, למרות שמערכי המחשוב של הארגונים מקבלים יותר יכולות מאלו שהיו להם ב-On-Prem, הם עדיין לא מנצלים את כלל העושר שהענן מציע. פה אנו נכנסים לתמונה".

שלמה, שמונתה לתפקידה זה באחרונה, אמרה: "אני נמצאת יותר מ-20 שנים בעולמות הטכנולוגיה. הגעתי לנס-קלאוד לאחר שצברתי ניסיון רב בהובלת צוותי מכירות ושותפים להאצת צמיחה עסקית בהכנסות ואימוץ מחשוב ענן. בקריירה שלי הובלתי תהליכי טרנספורמציה לאימוץ טכנולוגיות חדשות. בתפקידי האחרון במיקרוסופט ניהלתי את קבוצת הענן. כשהתחלתי את התפקיד, החברה הייתה מזוהה עם עולמות ה-On-Prem והמטרה של הקבוצה הייתה להביא לשוק הישראלי את בשורת הענן".

"אנו ב-נס", ציינה שלמה, "מעורבים בעשרות פרויקטי ליבה במגזר הממשלתי ובמתן שירותי טכנולוגיה ומחשוב במיקור חוץ בהיקפים גדולים לאלפי משתמשי קצה, בפריסה רחבה. לכן, אך טבעי שנוביל ונהיה שותפים מרכזיים בהגירה לענן של ארגוני ממשל במסגרת פרויקט נימבוס".

"נס ו-AWS הקימו שותפות אסטרטגית ובלעדית בישראל", ציינה שלמה. "לטובת פרויקט נימבוס. נס היא אחת מ-16 שותפים אסטרטגיים בעולם, אשר לה הסכם ייחודי כזה. AWS היא אחת הספקיות לנימבוס, ולכן ניתן לנצל את היכולות והניסיון רב השנים שלנו בקרב לקוחות מהמגזר הממשלתי. הלקוחות ייהנו מההשקעות הרבות שעשינו בתחום הענן והיכולת שלנו לסייע לארגונים להגר לענן של AWS בצורה חלקה ופשוטה".

"כך", הדגישה שלמה, "נימבוס יהווה זרז ומאיץ משמעותי לשותפות שלנו עם AWS – וישיא יותר ערכים לכלל הלקוחות הארגוניים".

"ארגונים חייבים להפנים", ציינה שלמה, "שהמעבר לענן, מעבר לאתגרים שבו, יכול לסייע להם למצות יותר משאבי ויכולות מחשוב, מאשר מה שהם היו רגילים עד כה, בדאטה סנטר המקומי, או באירוח".

פרויקט נימבוס. אילוסטרציה.

פרויקט נימבוס. אילוסטרציה. צילום: BigStock

תשתית ענן שתספק לארגון יכולת לערוך תהליכי מודרניזציה ומיטוב ה-IT הקיים

"אחד היתרונות המובנים במחשוב ענן הוא המודולריות והגמישות", הסבירה, "ניתן להתאים את היקף הצריכה של משאבי המחשוב, בהתאם לצורך, ובלא תכנון ארוך טווח. ניתן לערוך התאמות לצרכי לקוחות, תוך גמישות מובנית המתקבלת גם בהיבט הטכנולוגי, בשל השימוש בתשתיות הענן. תועלת נוספת היא באבטחת הפלטפורמה הענן. תשתית הענן מגיעה עם שורה של תקני אבטחת מידע בינלאומיים. המענה המיטבי הוא פתרון ענני עם מעטפת אבטחת מידע".

"לתפעל מחשוב ענן זה משהו שונה ממה שהארגונים הכירו", ציינה שלמה, "הם היו רגילים לשמר את השקעות העבר שנעשו בשרתים, בתוכנות ובאפליקציות שפותחו, והם אינם מעוניינים לוותר על השקעות אלו. כדי שארגונים לא יחושו שהם 'מבזבזים' את השקעות העבר – נדרש להטמיע תשתית ענן שתספק לארגון את היכולת לערוך תהליכי מודרניזציה ומיטוב ה-IT הקיים. הדבר יביא לצמצום ההוצאות לצד ניצול השקעות העבר, תוך תנועה קדימה, לעולם החדש".

"נס-קלאוד", הסבירה, "היא קבוצה ייעודית בחברה, המטפלת בלקוחות הארגוניים, תוך איגום כל הערכים המוספים, עם מעטפת פתרונות – בהיבט האפליקטיבי, הנתונים, ה-פינאופס (FinOps) ובהיבטי התחזוקה והאבטחה. אנו משפרים את הצעות הערך שלנו ללקוחות, בשל ההיכרות שלנו עם עולמות נוספים – סאפ (SAP), דיגיטל ופיתוח אפליקציות ליבתיות. עם AWS, אנו מציעים תמיכה מקומית ובינלאומית, גופי ידע ומומחה, בכל עולם תוכן שנדרש".

"בשנה הקרובה", סיכמה שלמה, "נוביל כמה פרויקטים משמעותיים של הגירה לענן של AWS בקרב ארגוני ממשל בישראל – כחלק מפרויקט נימבוס".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נו באמת

    נימבוס זה הקרון המאסף ... כולם כבר בענן חוץ מהממשלה

  2. יאלי

    מהיכרות מעמיקה עם חטיבת הענן של נס, מדובר בחבר'ה רציניים, מקצועיים ונחמדים

    1. כולם צריכים ללמוד

      לשים את כל הביצים בסל אחד. למה שוב פעם לנסות לשים את הביצים בסל אחד. ברור שזו בעיה. אבל עוד דור צריך ללמוד...

אירועים קרובים