אוסטרליה חושפת: תקפנו את דאע"ש בסייבר

מדינת האי עשתה זאת עם שירים של זמר העבר ריק אסטלי

הצליח לפתות את לוחמי דאע"ש. הזמר ריק אסטלי.

ASD – מינהלת מודיעין האותות (המקבילה ליחידה 8200) של אוסטרליה חשפה, כי תקפה בסייבר לוחמים של דאע"ש, המדינה האיסלמית. המתקפות, מסוג "אפס קליק", על מכשירי הלוחמים נעשו, בין השאר, באמצעות פתיונות בשירי הזמר ריק אסטלי.

הסרט התיעודי BREAKING the CODE: Cyber ​​Secrets Revealed, שנעשה על ידי ABC, תאגיד השידור האוסטרלי, חושף, כי אנשי המינהלת פיתחו שלושה מטענים זדוניים, שאותם הם הצליחו להחדיר לטלפונים החכמים ולמחשבים האישיים של לוחמי המדינה האיסלמית, "ולעשות זאת מרחוק, בלא שהקורבנות יצרו קשר, או יעשו פעולה כלשהי עם המכשיר שלהם".

מתקפות הסייבר של מודיעין האותות האוסטרלי כנגד לוחמי דאע"ש התרחשו במהלך מבצע "זאב העמק" ב-2016, שבמהלכו התקדמו הכוחות העיראקיים לעבר העיר מוסול, שנכבשה על ידי דאע"ש, ושחררו אותה מידיהם.

המטען הזדוני הראשון, "Light Bolt", עשה את החיבור למכשירי הקורבנות עם פיתוי בדמות סרטון של הלהיט Never Gonna Give You Up של ריק אסטלי משנת 1987. מתקפה זו הובילה את המכשירים לפעול במצב לא מקוון, מה שגרם לאי נוחות בלבד מצד הקורבנות, שנדרשו לעשות למכשירים הפעלה מחדש.

גם המטען הזדוני השני, "Care Bear", היה בעל יכולות להעביר את מכשירי הקורבנות למצב לא מקוון, אבל "צוות התמיכה הטכנית" של דאע"ש מצא פתרון לסוג מתקפה זו.

או אז עובדי "8200" האוסטרלית פיתחו במהירות מטען זדוני שלישי, "Dark Wall", שלדעתם לא ניתן להגנה על ידי אנשי הטכנולוגיה של דאע"ש.

שלושת המטענים הזדוניים הופעלו כנגד 47 מכשירים של לוחמי דאע"ש ב-81 מתקפות. למרות המיעוט היחסי של היקף המתקפות, הסרט התיעודי מתאר כיצד המתקפות האלו הביאו לשינוי בפעילות הלוחמים, שכן מפקדים בשטח הבינו שמשהו קורה, ביקשו לנטרל את המתקפות נגד הלוחמים בזמן אמת – בזמן שהלוחמים התקשו לתאם את ההגנה שלהם.

בסרט התיעודי, אנשי ASD אמרו, כי "עצם ההכרח של לוחמי דאע"ש לעזוב את המשמרת שלהם, תוך כדי לחימה, כדי לחפש תמיכה טכנית – היה (סוג של) ניצחון, כי המתקפות הביאו לצמצום האפקטיביות המבצעית שלהם". לדבריהם, "בכמה מהמקרים, לאחר שהמכשירים שלהם הפכו ללא מקוונים – לוחמי דאע"ש החלו להשתמש במכשירי קשר. שימוש זה אפשר לעשות להם איכון ולקבוע את מיקומם, בין השאר לטובת הכוונה של תקיפות אוויריות".

בסרט התיעודי לא נחשפו פרטים טכניים על מתקפות ה"אפס קליק" וגם לא נאמר האם הנוזקות פותחו בבית או על בסיס פלטפורמה מסחרית.

השיר Never Gonna Give You Up חצה ב-2021 את רף מיליארד הצפיות ביו-טיוב. השיר של אסטלי אמנם הגיע לפסגת מצעדי הלהיטים בשנות ה-80', אך מאז הוא נשכח למשך שני עשורים. השיר זכה למיליארד צפיות ביו-טיוב כבדיחה. השיר החל לזכות בעדנה ב-2007 עם תופעה חדשה שכונתה "ריק רולינג" (RickRolling). זוהי מתיחת אינטרנט שנועדה לבאס את הנמען – להצביע על הפער בין ההבטחה והמציאות: הריק רולינג מתחזה לקישור אחר, של טריילר חדש או אירוע מסקרן או מוערך – וכשהקורבן לחץ על הקישור – עלתה דמותו של אסטלי ואמרה משהו בסגנון "אכלת אותה", או "הבדיחה הזו היא על חשבונך". כך, אסטלי זכה לפופולריות מחודשת, חזר לבמות, ולרגל חגיגות המיליארד – הוציא מהדורה מיוחדת לשיר על תקליט ויניל. המהדורה אזלה בתוך יממה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים