אינטל נכנסת לעולם הבינה המלאכותית היוצרת

החברה הודיעה כי היא תשלב בחלק ממעבדי ה-Core מהדור ה-14 שלה, שמכונה Meteor Lake, מעבדים ויזואליים ייעודיים, שמטרתם תהיה לספק ביצועים גבוהים יותר בחישובים הנדרשים לצורך משימות של עיבוד חזותי

מבצעת שינויים במבנה החברה. אינטל.

גם אינטל עולה על הגל של הבינה המלאכותית היוצרת (Generative AI), ובמקרה שלה זה קורה בחומרה. החברה הודיעה אתמול (ב') כי היא תשלב בחלק ממעבדי ה-Core מהדור ה-14 שלה, שמכונה Meteor Lake ואמור להיות מוכרז לפני סוף השנה הנוכחית, מעבדים ויזואליים ייעודיים, שמטרתם תהיה לספק ביצועים גבוהים יותר בחישובים הנדרשים לצורך משימות של עיבוד חזותי.

השבב החדש ישולב לצד ליבות המחשוב המרכזיות והשבבים הגרפיים הרגילים, והוא מכונה VPU – לעומת CPU ו-GPU, בהתאמה, לליבות המסורתיות. באינטל טוענים כי משתמשים במחשבים שבהם ישולב השבב הוויזואלי החדש יוכלו ליצור אפקטים מתקדמים של בינה מלאכותית בביצועים עד פי 10 יותר מהירים מאשר עם מעבדי הדור הנוכחי, ובחמישית בלבד מצריכת החשמל.

תכונות הבינה המלאכותית היוצרת לא יזדקקו, עקב השילוב במעבד עצמו, לחיבור לאינטרנט כדי לתפקד, ואינטל הודיעה שהיא תשתף פעולה עם קהילות פיתוח בקוד פתוח, ועם חברות פיתוח בכלל, כדי ליצור יישומים חדשים שינצלו את היכולת הזו ישירות משולחן העבודה של המחשב.

Meteor Lake עם ה-VPU אמור לסייע לכל המרחב של יישומי הבינה המלאכותית יוצרת התוכן – מעבודה עם מודלים גדולים של שפה, עבור בזיהוי טקסטים ו/או תמונות וכלה בסיוע בעיבוד אודיו, כמו לנקות רעשי רקע מיותרים ולהתמקד בקולו של הדובר בעת שיחות ועידה או וידיאו.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארז

    אפא שאינטל מכניסה את היד, דשא לא צומח. חברה עם מנטאליות אמריקאית מיתנשאת ואליטיסטית.

אירועים קרובים