"הענן וה-AI מסייעים לנו לשפר את החיים הפיננסיים של הלקוחות"

כך לפי מוטי אליאב, מנכ"ל אינטואיט ישראל, המספקת מגוון מוצרים פיננסיים, העונים על צורכיהם הייחודיים של בעלי עסקים קטנים, משלמי מיסים ואנשים פרטיים

מוטי אליאב, מנכ"ל אינטואיט ישראל.

"ב-1983 סקוט קוק, מייסד החברה, ראה את אישתו נוברת בדפי חשבונות מתוך קופסת נעליים ואמר לעצמו: 'חייבת להיות דרך טובה יותר לניהול כלכלת הבית'. כיום, ארבעה עשורים לאחר מכן, שיפרנו ואנו ממשיכים לשפר את החיים הפיננסיים של לקוחות רבים מאוד", כך אמר מוטי אליאב, מנכ"ל אינטואיט (Intuit) ישראל.

אינטואיט, מחברות הפינטק הגדולות בעולם, מציעה פלטפורמה פיננסית-טכנולוגית, המסייעת לצרכנים ולבעלי עסקים לשגשג כלכלית. היא משרתת יותר מ-100 מיליון לקוחות בעולם ומונה יותר מ-17 אלף עובדים. אינטואיט נהגתה על ידי סקוט קוק, שמשרתו הקודמת בפרוקטר אנד גמבל עזרה לו להבין שמחשבים אישיים יחליפו חשבונאות אישית מבוססת נייר ועיפרון. הוא חיפש מתכנת ונתקל, בסופו של דבר, בטום פרולקס בסטנפורד. השניים הקימו את אינטואיט, אשר פעלה בתחילה מתוך חדר צנוע בשדרת יוניברסיטי בפאלו אלטו. ב-1993 הונפקה אינטואיט לציבור, ולאחר ההנפקה החברה חוותה צמיחה מהירה, ששיאה בהצעת רכש ממיקרוסופט ב-1994.

הסניף המקומי, אחד מיותר מעשרים סניפים בעולם, הוקם לפני יותר משש שנים. "היינו ב-2016 מרכז הפיתוח השני של החברה מחוץ לארה"ב", סיפר אליאב, "בעקבות רכישת שתי חברות הזנק ישראליות – צ'ק (Check) בשנת 2014 תמורת כ-360 מיליון דולרים ופורטיקור (Porticor). ב-2021 נרכשה פה גם אימוויז'ן (Imvision) תמורת 50 מיליון דולרים. כך, אינטואיט ישראל הפכה להיות חלק משמעותי בעשייה של החברה, בשל היכולות הטכנולוגיות שלנו, המשפרות את חוויות הלקוח. החברה מפנה משאבים רבים לטובת פיתוח פרויקטים חדשניים בישראל, כי היא מאמינה ביכולת של הטאלנטים המקומיים ובגישה שלהם לאתגרים".

לדברי אליאב, "למרות המצב הלא מזהיר בשוק, אינטואיט נשארת איתנה. אנו חברה ממוסדת, והצלחנו לשרוד גלים לא פשוטים שהכו את התעשייה כולה. השכלנו ליצור גיוון רב של מוצרים פיננסיים, העונים על צורכיהם הייחודיים של בעלי עסקים קטנים, משלמי מיסים ואנשים פרטיים. בשנים האחרונות אנו בעיצומו של תהליך גדילה מהיר בעולם, ובישראל בפרט: יותר משילשנו את מספר העובדים במרכז שלנו בפתח תקווה, ואנו מתכננים להמשיך ולגדול משמעותית".

אליאב שימש מנכ"ל איביי (eBay) ישראל והצטרף לאינטואיט ב-2020 כראש IDX) Intuit Data Exchange). ביוני האחרון מונה למנכ״ל הסניף המקומי של החברה. "הכרתי לעומק את ערכי הליבה והאסטרטגיות שלנו מבפנים-החוצה", אמר. "שילוב נכון שלהם יכול להביא למסלול צמיחה משמעותי. חלק גדול מזמני מוקדש לתכנון ויישום תוכניות הפיתוח והגדילה של האתר הישראלי, ואנו כבר מתחילים לראות את הפירות".

לקראת אירוע AWS Summit Tel Aviv, כנס הלקוחות והשותפים של AWS שייערך מחר (ד'), מציין אליאב, כי "אנו מתגאים לעתים קרובות בהיותנו פלטפורמה מונעת-נתונים", ציין, "ומשלבים מומחיות אנושית עם AI. למידת מכונה מבוססת ענן היא רכיב מכריע בהאצת הפיתוח של הפלטפורמה שלנו. כך, למשל, אנו משתמשים ב-Amazon SageMaker, המהווה מרכיב ליבה באסטרטגיית הבינה המלאכותית שלנו. יחד עם אנשי AWS פיתחנו פלטפורמת למידת מכונה חזקה, המעצימה את המהנדסים שלנו לשלב בינה מלאכותית במוצרים שלנו. אנו משתמשים בכלי AWS לפיתוח מודלים, הדרכה ואירוח, ומשלבים את היכולות שלנו לתזמור והנדסת תכונות. לימוד מכונה מבוסס ענן מסייע לנו לספק מוצרים חכמים בצורה מהירה יותר, עם חוויית לקוח משופרת, לצד הגדלת היכולות שלנו, למשל במניעת הונאה".

"גם בעוד חמש שנים", סיכם אליאב, "נהיה פה, ונהיה גדולים יותר. להנהלת החברה העולמית יש עניין רב בישראל, ואנחנו צופים גדילה של המרכז בארץ, ובתקווה – גם רכישות. לכן גם בעוד עשור תמצאו אותנו כאן".

בכנס תישא דברים מריאנה טסל, ה-CTO של אינטואיט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים