אפלייד מטיריאלס תקים מרכז מו"פ בעמק הסיליקון בהשקעת ענק

המרכז יתמקד בתחום המוליכים למחצה, ובחברה מעריכים שהוא יביא להשקעות מו"פ של מעל 25 מיליארד דולר בעשור הראשון לפעילותו ● ההשקעה בבנייתו היא ארבעה מיליארד דולר וסיום הבנייה אמור להיות בתחילת 2026

מימין: נשיא ומנכ”ל אפלייד מטיריאלס, גארי דיקרסון; סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס; ונשיא קבוצת מוצרי המוליכים למחצה באפלייד מטיריאלס, פראבו ראג'א.

אפלייד מטיריאלס הודיעה אתמול (ב') כי תקים מרכז מחקר ופיתוח חדש בתחום ייצור המוליכים למחצה. המרכז יוקם בעמק הסיליקון בארצות הברית, עם צפי להשקעת הון גולמית של כארבעה מיליארד דולר עד לסיום הבנייה בתחילת 2026. בחברה מעריכים שפעילות הפיתוח והחדשנות במתקן החדש, שתבוצע בשותפות עם חברות שפועלות בתחום, תביא להשקעות מו"פ של יותר מ-25 מיליארד דולר בעשור הראשון לפעילותו.

המרכז החדש מכונה EPIC, ראשי תיבות של Equipment and Process Innovation and Commercialization – חדשנות ומסחור של ציוד ותהליכים, ופיתוחיו אמורים להשפיע, לפי אפלייד מטיריאלס, על תהליכי הייצור הסופיים וגם על ייצורן של מכונות הייצור שמיועדות לשוק הזה.

המתקן ימוקם בקמפוס של אפלייד מטיריאלס והוא מיועד לספק יכולות מגוונות ורחבות היקף ייחודיות בתעשייה. שטח הקמפוס הוא מעל 16,700 מ"ר – יותר משלושה מגרשי פוטבול – של חדרים נקיים מתקדמים לחדשנות. החברה צופה לשיתוף פעולה מצד יצרניות שבבים, אוניברסיטאות ושאר האקו-סיסטם בתחום.

"מוליכים למחצה חיוניים יותר מאי פעם לכלכלה העולמית, אולם האתגרים הטכנולוגיים שעימם מתמודדת התעשייה הופכים מורכבים יותר", אמר גארי דיקרסון, נשיא ומנכ"ל אפלייד מטיריאלס. "השקעה זו היא הזדמנות פז להנדס מחדש את הדרך שבה התעשייה העולמית משתפת פעולה כדי לספק טכנולוגיות מהותיות בתחום התהליכים וייצור המוליכים למחצה, שדרוש להשגת שיפור מהיר וחסכוני באנרגיה במחשוב עתיר ביצועים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים