אילו חברות הן החדשניות ביותר בעולם?

כל חמש המדורגות במקומות הראשונים בדירוג של בוסטון קונסלטינג גרופ הן חברות טכנולוגיה ● מי מהן היא החדשנית ביותר?

חדשנות או לא להיות.

אפל מובילה את דירוג החברות החדשניות ביותר של בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG), זו השנה השלישית ברציפות – כך עולה מהרשימה שהחברה פרסמה היום (ג').

BCG מדרגת כבר 17 שנים את 50 החברות החדשניות ביותר בעולם. החברה צירפה לדירוג מחקר בהשתתפות 1,000 מנהלים בכירים ב-1,000 ארגונים, שבוחן את המחויבות של חברות מובילות לחדשנות, וכיצד היא מאפשרת להן להיות עמידות בפני אי ודאות כלכלית, כמו זו שאנחנו חווים בימים אלה. בחברה מעוניינים להדגיש עד כמה החדשנות תורמת לביצועים.

50 החברות החדשניות ביותר. מקור: BCG

50 החברות החדשניות ביותר. מקור: BCG

טסלה עלתה ברשימה הנוכחית שלושה שלבים לעומת זו של השנה שעברה והגיעה למקום השני. אחריה נמצאות בעשירייה הראשונה, בסדר יורד, אמזון, אלפבית, מיקרוסופט, מודרנה, סמסונג, וואווי, יצרנית הרכב הסינית BYD וסימנס. ניתן לראות שכל החברות בחמישייה הראשונה ומרבית אלה שמרכיבות את העשירייה הראשונה הן חברות טכנולוגיה.

בין חברות הטק שנמצאות בהמשך הרשימה ניתן למנות את אנבידיה במקום ה-14, מטא ב-16, יבמ שני שלבים אחריה, 3M וטאטא ההודית, שסוגרות את העשירייה השנייה, ובהמשך, בין היתר, אורקל, שניידר אלקטריק, האניוול, סוני, היטאצ'י, עלי באבא ולנובו.

הרשימה כוללת גם חברות מסורתיות יותר, כמו מרצדס, ב.מ.וו. ופייזר. מחצית מהחברות המדורגות בה לא מגיעות מארצות הברית, כאשר 11 מהן אלה חברות אירופיות, שמונה סיניות ושלוש יפניות.

לא מוותרים על החדשנות, גם בתנאי אי ודאות כלכלית

המחקר מראה שלמרות אי הוודאות הכלכלית הגלובלית, חשיבותה של החדשנות עולה: 79% מהחברות שמנהלים בכירים בהן נסקרו רואות בחדשנות אחד משלושת הנושאים החשובים ביותר ו-66% מתכננות להגדיל את ההוצאות על חדשנות, כאשר ב-42% מהן מדובר בגידול של יותר מ-10%. זאת, בניגוד מוחלט לפעולתן של החברות בתקופה אחרת של משבר כלכלי – ב-2009, אז פחות משני שלישים מהחברות דירגו חדשנות בראש סדר העדיפויות ורק 58% תכננו להגדיל את ההוצאות על כך.

הטכנולוגיה החדשנית שבה משקיעות החברות יותר מכל אחת אחרת היא הבינה המלאכותית: 61% מהמנהלים השיבו כי הארגונים שלהם משקיעים השנה ב-AI ובלמידת מכונה. מדובר בנתון הגבוה בכ-15% מההשקעות ברובוטיקה ובאוטומציה של תהליכים, שנמצאות במקום השני. עם זאת, בעוד ש-83% מהחברות הטמיעו AI באופן שיטתי לפחות בתחום אחד, רק 45% הצליחו לתרגם זאת להשפעה עסקית.

"החיבור בין חדשנות, צמיחה ויתרון חזק מתמיד", אמר ג'סטין מנלי, מנהל ושותף ב- BCG, המוביל העולמי של נושאי הצמיחה והחדשנות בחברה ואחד מעורכי המחקר. "החברות שגם נותנות עדיפות לחדשנות וגם פועלות על מנת ליישם אותה ימשיכו להוביל ולהניב תשואות גדולות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים