"ה-AI הג'נרטיבית תשפיע על העולם לא פחות מהמהפכה התעשייתית"

"היא תשפיע לא פחות מהמצאת הקיטור והחשמל, וממהפכת המחשוב והאינטרנט", אמר שי מור, מנהל פעילות המגזרים הביטחוני והממשלתי בגוגל קלאוד ישראל

שי מור, מנהל פעילות למגזר הביטחוני והממשלתי בגוגל קלאוד ישראל.

"הבינה המלאכותית הג'נרטיבית היא חלק מתוך כלל ה-AI. זו היכולת של הבינה לייצר תוכן חדש: המשתמש שואל שאלה וה-'מוח', על מנגנוני השפה והלימוד שבו, מייצר עבורו מידע. מדובר במהפכה שתשפיע באופן נרחב על העולם, לא פחות מאשר המהפכה התעשייתית במאות ה-18 וה-19, כולל המצאת הקיטור והחשמל, וממהפכת המחשוב והאינטרנט בימינו", כך אמר שי מור, מנהל פעילות המגזרים הביטחוני והממשלתי בגוגל קלאוד ישראל.

מור השתתף במפגש של eGOV – פורום המנמ"רים של משרדי הממשלה, מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך אתמול (א') במלון אוריינט בירושלים, בהשתתפות יותר מ-100 אנשי מחשוב ממשלתי. פתח אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"עבורנו", ציין מור, "תחום ה-AI לא חדש. אנחנו פועלים בשדה זה כבר שנים רבות. בנינו אזור נחיתה במסגרת פרויקט הענן הממשלתי נימבוס, שבו זכינו, והוא רץ כבר כמעט שנה". לדבריו, "בענן של גוגל יש מיקוד בתחומי הבינה המלאכותית הכללית והבינה המלאכותית הג'נרטיבית. זו משתלבת במערך הכלים שלנו – למשל, בעולם התמונות. כך, בשירות שלנו, כשלוקחים תמונה שנחתך בה חלק, הבינה 'תדע' להשלים את החלק החסר בה".

אולם, הוא סייג באומרו כי "אף שמאוד חשוב לנו לשלב יכולות חכמות בכלים ובשירותים השונים בענן שלנו – אנחנו נשארים אחראיים. אנחנו לא מייצרים תוכן כזב ומוודאים שמי שרואה תמונה ספציפית – יודע שזהו תוצר של עבודת AI, ולא תמונה שצולמה על ידי בן אדם. באמצעות תיוג של המטה-דאטה, מקורה של התמונה יהיה ברור למשתמשים".

קצת היסטוריה של גוגל והבינה המלאכותית

מור דיבר בקצרה על פרקים בהיסטוריה של הבינה המלאכותית בגוגל. "כבר ב-2017 גוגל בנתה ארכיטקטורה בשם טרנספורמר. מדובר במודל למידה עמוקה, שמשמש בעיקר בתחומי עיבוד שפה טבעית (NLP) וראייה ממוחשבת. המודל משתמש במנגנון הקשב העצמי, ולוקח בחשבון את היחסים בין מילים ואת ההקשר שבו הן נאמרות או נכתבות. יתרונו של המודל מתבטא בין היתר בכך שההקשר האמור לוקח בחשבון רצף שלם של טקסט, ולא רק משפט בודד שהמילה נמצאת בתוכו. בנוסף, המנגנון מאפשר לעבד קלט שלם של טקסט בו זמנית, ואינו נדרש לעבד את הטקסט מילה אחר מילה. עיבוד מקבילי זה מביא לביצועים גבוהים של המודל בעיבוד טקסט, ביחס למודלים אחרים", הוסיף.

Google Bard.

Google Bard. צילום: עיבוד ממוחשב

הוא הזכיר גם את הכלי החדש של גוגל – Bard. "מדובר בצ'טבוט מבוסס בינה מלאכותית, שנועד לדמות שיחות אנושיות באמצעות עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה", אמר מור. "המנוע יתמוך ב-40 שפות, כולל בעברית, וב-20 שפות תכנות. בימים אלה הוא משולב במנוע החיפוש שלנו".

לסיכום הוא ציין כי "החזון של גוגל קלאוד הוא לקחת את היכולות שאותן פיתחנו עבור המשתמשים מהמגזר הפרטי-צרכני ולשלב אותן בפתרונות שלנו לעסקים. בצד העסקי, השאלות הן יותר ממוקדות, ונביא לכך שכאשר הן יישאלו – התשובות תוכלנה לסייע גם למשתמש הבא. יש לנו כלים שמאפשרים לשמור את המידע באופן מאובטח: שילבנו בשכבת התשתיות של הענן שלנו יכולות מעולמות הגנת הסייבר יחד עם יכולות מעולמות ה-AI".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים