הרבעון של בזק: עליות בהכנסות וברווחיות

החברה השיגה ברבעון הראשון עליות בהכנסות שלה ושל כל החברות הבנות שלה ● לעומת זאת, בעוד שהרווח הנקי של קבוצת בזק עלה, החברות הבנות שלה רשמו תוצאות מעורבות בסעיף זה

גיל שרון, היו"ר היוצא של בזק.

בזק התחילה את השנה עם תוצאות כספיות טובות: על פי הדו"חות שהקבוצה פרסמה היום (ד'), היא רשמה ברבעון הראשון של השנה עליות בהכנסות, ברווח הנקי וברווח התפעולי שלה, במה שהיא מגדירה כתוצאות שיא רבעוניות. העלייה בהכנסות נרשמה בכל החברות הבנות של הקבוצה. לעומת זאת, בעוד שהרווח הנקי של בזק קווי עלה ובזק בינלאומי עברה לרווחיות, פלאפון ו-יס רשמו ירידה בסעיף זה.

ההוצאות של בזק גדלו ברבעון ב-45 מיליון שקלים, או 2.5%, ל-1.8 מיליארד, ואילו ההכנסות שלה עלו ב-53 מיליון, או 2.4%, ל-2.3 מיליארד. על רקע, בין היתר, של העלייה הגבוהה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות, הרווח הנקי של הקבוצה צמח ב-10.3% ל-311 מיליון שקלים והרווח למניה – ב-10% ל-11 אגורות.

ההכנסות של בזק קווי רשמו ברבעון עלייה של 1.4% ל-1.1 מיליארד שקלים, אלה של פלאפון גדלו ב-2.7% ל-616 מיליון, יס רשמה גידול של 4.1% בהכנסות ל-580 מיליון ובזק בינלאומי – של 1.6% ל-312 מיליון. הרווח הנקי של בזק קווי עלה ב-14.2% ל-249 מיליון שקלים, זה של פלאפון ירד ב-21.4% ל-44 מיליון, הרווח הנקי של יס נחתך בחצי לחמישה מיליון ובזק בינלאומי עברה מהפסד של חמישה מיליון לרווח של 13 מיליון שקלים.

מספר מנויי פלאפון עלה ב-2,000 מאז הרבעון הראשון של 2022 ועמד בתום הרבעון המדווח על 2.585 מיליון. מספר המנויים של יס רשם עלייה ניכרת יותר – של 16 אלף מנויים ל-580 אלף.

נתונים נוספים מראים כי הרווח התפעולי של קבוצת בזק גדל ב-1.7% ל-468 מיליון שקלים וה-EBIDTA עלה ב-2% ל-926 מיליון. כמו כן, במהלך הרבעון ירד החוב נטו של הקבוצה ב-331 מיליון שקלים ל-5.3 מיליארד.

"בזק מתמודדת היטב עם האתגרים בכלכלה"

גיל שרון, יו"ר בזק, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "ברבעון הראשון של 2023 המשכנו ביישום אסטרטגיית הצמיחה, המתבטאת בגידול בהכנסות בחברות העיקריות של הקבוצה. גידול זה נבע בעיקר מצמיחה בפעילויות הליבה של הקבוצה – בסיבים האופטיים, בדור 5 בסלולר, בטלוויזיית ה-IP של יס ובפעילות המגזר העסקי של בזק בינלאומי".

שרון התייחס לתחום ה-AI וציין דו"ח שפרסם באחרונה בנק אוף אמריקה על השפעותיו על תעשיית הטלקום. "מהדו"ח עולה כי הבינה המלאכותית תייצר שינוי עמוק בשוק, וכי הגידול בשימוש בדאטה בעולם יצור ביקושים הולכים וגדלים לשירותי תקשורת", ציין. "על פי אותו דו"ח, תחום ה-AI עשוי להיות הקטליזטור שיגדיר את חברות הטלקום כחלק ממובילות ה-'מהפכה התעשייתית' הבאה, על גבי רשתות הסיבים האופטיים ודור 5. ההשקעות המתמשכות של קבוצת בזק בתשתיות תקשורת מתקדמות והובלה טכנולוגית של השוק יאפשרו לה לספק את אותם הצרכים".

טובי פישביין, סמנכ"ל הכספים של החברה, אמר כי "ברבעון האחרון הפחתנו את החוב נטו, ובכך חיזקנו את איתנותה הפיננסית של החברה. מהלכים אלה מתבטאים גם בהעלאת תחזית הדירוג שמעלות S&P ומידרוג העניקו באחרונה לבזק – מיציבה לחיובית. הפרופיל הפיננסי החזק שלנו מאפשר לחברות הקבוצה להמשיך להתמקד בצמיחה באמצעות המשך השקעה בתשתיות תוך שיפור ברווחיות. מיצובה העסקי ואיתנותה הפיננסית של הקבוצה מאפשרים לנו להתמודד היטב עם האתגרים בכלכלות הישראלית והעולמית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים