עכשיו זה רשמי: נפתלי בנט חוזר להיי-טק

אחרי חודשים של הערכות, ראש הממשלה לשעבר חוזר רשמית לענף, ומונה לחבר בדירקטוריון של קוונטום סורס, שכשמה כן היא – עוסקת במחשוב קוונטי

ראש הממשלה לשעבר וחבר בדירקטוריון קוונטום סורס, נפתלי בנט.

נפתלי בנט, שפרש מראשות הממשלה ביולי האחרון, עושה מאז לביתו בתפקידים שונים, בהם מסע הרצאות ברחבי העולם, כולל בארגון תגלית. מאז פרישתו מדובר על חזרתו האפשרית של בנט, בעברו איש היי-טק מצליח, לתחום. עכשיו זה רשמי: מי שהיה ממקימי סאיוטה ומנכ"ל סולוטו, והרוויח מהאקזיטים שעשו שתי החברות, מצטרף כחבר בדירקטוריון קוונטום סורס, שכשמה כן היא – פועלת בעולם המחשוב הקוונטי.

בנט, שערך לאחר פרישתו מתפקיד ראש הממשלה שיחות עם סטארט-אפים בנוגע לחבירה אליהם – שלא הבשילו, מצטרף לקוונטום סורס בתקופה של משבר עולמי בהיי-טק, כאשר בישראל יש גם את הפן של השפעת התוכנית המשפטית של הממשלה על הענף. הוא התבטא בחודשים האחרונים בעד המשא ומתן שמתנהל בבית הנשיא על הגעה לפשרה בנוגע לתוכנית, שהוסיפה רבות לקיטוב בציבור הישראלי, ועמד גם על הנזק שהמצב יוצר להיי-טק המקומי.

עם זאת, כמו מומחים רבים, גם בנט מזהה את הפוטנציאל שבמחשוב הקוונטי ואת הפיכתו הצפויה בשנים הקרובות להיות אחת הטכנולוגיות הדומיננטיות. הוא ציין בהודעה לעיתונות אודות המינוי כי "מחשוב קוונטי הוא טכנולוגיה עם פוטנציאל משמעותי לקדם את עולמנו ולהשפיע על חיינו. בהיותנו אומת היי-טק, יש ביכולתה של ישראל להוביל בתחום חדשני ופורץ דרך זה. אני מאמין שלצוות קוונטום סורס יהיה חלק משמעותי בהובלת פיתוח התחום וקידומו".

בקוונטום סורס אומרים כי "כישוריו וניסיונו הרב של בנט יסייעו לחברה במשימתה לקידום טכנולוגיות מחשוב קוונטי פורצות דרך ועיצוב פני עתיד התחום כולו". עודד מלמד, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, ציין ש-"בנט שותף לחזוננו שלטכנולוגיות המחשוב הקוונטיות פוטנציאל לחולל שינוי בתחומים רבים החשובים לחיינו. הוא בעל רקע טכנולוגי ויזמי עשיר, וניסיון בינלאומי רחב ועמוק. הצטרפותו למאמץ הינה בעלת ערך משמעותי לחברה".

קוונטיות פוטונית

קוונטום סורס יושבת ברחובות, הוקמה ב-2021 והתחום שבו היא פועלת הוא קוונטיות פוטונית. או, כלשונה: "החברה מפתחת טכנולוגיה שתאפשר את מימושם של מחשבים קוונטים פוטוניים בעלי מיליוני קיוביטים, העמידים בפני שגיאות. עד היום, חברות הצליחו לבנות ולהדגים מחשבים קוונטיים קטנים, בעלי עשרות עד מאות קיוביטים. מחשבים אלה אמנם מבוססים על טכנולוגיה פורצת דרך, אך בשל גודלם אין להם עדיין שימוש מסחרי מהותי".

לא רק בנט רואה את הפוטנציאל בתחום: קוונטום סורס גייסה באחרונה 27 מיליון דולר בסבב סיד מגרוב ונצ'רס, פיטנגו פירסט, אקליפס, דל טכנולוגיות קפיטל ו-D10.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים