"מותג 'ההיי-טק הישראלי' נפגע קשות – וייקח זמן רב לשקם אותו"

"זה מותג שנבנה על פני 50 שנה, ועל כל יום משבר נוסף יידרשו 10 ימים כדי לשקם אותו", אמר ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט ● לדבריו, "חברות שנרשמו בארצות הברית לא ימהרו להחזיר את הרישום שלהן לארץ"

ראש הממשלה לשעבר וחבר בדירקטוריון קוונטום סורס, נפתלי בנט.

"המותג 'ההיי-טק הישראלי' נבנה לאורך זמן, על פני בערך 50 שנה, ומאז שהממשלה הכריזה על הרפורמה המשפטית הוא נפגע בצורה קשה. שיקום המותג ייקח הרבה זמן. על כל יום של התמשכות המשבר הנוכחי נצטרך 10 ימים כדי לשקם אותו", כך אמר ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט.

בנט שוחח אתמול (ד') עם העיתונאי יאיר שרקי מחדשות 12 באירוע שנערך במרכז ענב בתל אביב במסגרת שבוע הדמוקרטיה של העירייה. הוא הביע דאגה מהמצב של הענף, שממנו הוא הגיע: בנט היה בין מקימי סטארט-אפ אבטחת המידע סאיוטה ושימש כמנכ"ל החברה מ-2001 ועד למכירתה ל-RSA ב-2005, תמורת 145 מיליון דולר. לאחר המכירה הוא שימש כמנהל החטיבה הרלוונטית ב-RSA, עד אוגוסט 2006. בהמשך הוא ייעץ לסטארט-אפים ובספטמבר 2009 מונה למנכ"ל של סטארט-אפ אחר – סולוטו. בנט שימש בתפקיד זה במשך כמה חודשים. הוא הרוויח מיליוני דולרים משני אקזיטים: זה של סולוטו, שאירע ב-2013, וזה של פיוניר, שבה הוא השקיע – שבוצע ב-2021.

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט (מימין), והעיתונאי יאיר שרקי באירוע אמש (ד').

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט (מימין), והעיתונאי יאיר שרקי באירוע אמש (ד'). צילום: יניב הלפרין

בראיון אמר בנט כי חברות ישראליות שהעבירו את הרישום שלהן אל מעבר לים – למשל (ובעיקר) לארצות הברית – לא ימהרו להחזיר אותו לארץ. "יהיה די קשה להחזיר את החברות האלה לישראל, ובמקרים מסוימים זה אף אבוד", ציין. "ההכנסות העתידיות והקניין הרוחני שלהן נמצאים בארצות הברית, וכך גם תשלומי המיסים שלהן. זה כבר קרה. נכון שעכשיו, בעקבות הכניסה למשא ומתן על הרפורמה המשפטית, העניינים יכולים להתייצב, אבל לא כל כך מהר המנהלים של הסטארט-אפ הבא שישקול האם להירשם בארצות הברית או בישראל יגידו: 'OK, העניינים בישראל הסתדרו, אז נרשום את החברה שלנו כאן'. זה ייקח זמן, זה ממש לא יהיה מיידי".

בנט לנתניהו: תכריז שהממשלה תתקדם בחקיקה רק בהסכמה

ראש הממשלה לשעבר ייעץ לזה הנוכחי, בנימין נתניהו, להכריז כי הממשלה תתקדם בחקיקת חוקי התוכנית המשפטית רק בהסכמה – כי זה יעלה מאוד את הסיכויים להגיע לפשרה. "כרגע, הסיכוי להגיע לפשרה הוא אפסי, כי אף אחד לא מאמין לאף אחד, כל אחד מהצדדים מאמין שהצד השני לא הגיע כדי להשיג פשרה, אלא הגיע לקרב", אמר.

הוא יצא במהלך השיחה נגד ההודעות של משרתי מילואים מחיל האוויר, 8200 ויחידות נוספות שלא יגיעו למילואים עד שהתוכנית המשפטית לא תיגנז. "אני מבין את המסרבים, אבל זה איום ונורא. אני לא מצדיק סרבנות בשום מצב, נקודה, אבל אני רוצה להבין מאיפה הם באים", הוסיף.

לדברי בנט, נחוצה רפורמה במערכת המשפטית, אבל "הממשלה לא יצאה עם רפורמה אלא עם תוכנית שלפחות התפרשה בצד השני כ-'נדרוס אתכם'. ככה לא עושים רפורמה". כמו כן, הוא קרא "לא להכתים את המועדים הלאומיים" – יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות. בנט סיים באומרו כי "יש לנו הזדמנות ליצור תקווה. אנחנו יכולים לחזור להיות עם חזק ועוצמתי".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אזרח

    זה האיש שחתם בפומבי שלא ילך עם לפיד .בסופו של יום המליך את לפיד .זה האיש שדבריו הם דברי הבל .

  2. חי

    כי החברים שלך בנט הם דפוקים בשכל זה כבר לא ראש בריא להייטק זה כבר ראש חולה רק לא ביבי. ..

  3. יותר מזה

    המיתוג שמיתגתם את עצמם כאנרכיסטים ואלימים ישאר הרבה זמן

אירועים קרובים