יוזמה משותפת של אפל וגוגל: תקן שיילחם במעקבים לא רצויים באמצעות התקני מעקב

על רקע פרסומים רבים על שימוש ב-AirTag ובאביזרי מעקב אחרים למעקב זדוני בהקשרים שונים, הודיעו שתי ענקיות הטק כי הגישו יחד מפרט מוצע לתקן תעשייתי, שנועד להילחם במעקבים לא רצויים באמצעות התקני המעקב

האם היוזמה של אפל וגוגל תצליח לעצור את תופעת המעקבים הזדוניים? ה-AirTag של אפל.

אפל וגוגל הודיעו כי הגישו יחד מפרט מוצע לתקן תעשייתי, שנועד להילחם במעקבים לא רצויים באמצעות אביזרי מעקב כמו ה-AirTag וה-Tile.

בפוסט משותף שפורסם בחדר החדשות באתר שלה, אפל טוענת שהמפרט פותח על סמך משוב ממגוון יצרני מכשירים וכן קבוצות בטיחות והסברה.

יצרניות רבות של אביזרי מעקב, בהן סמסונג, Tile, Chipolo, Eufy ו-Pebblebee הביעו "תמיכה מפורשת" במפרט.

היוזמה החדשה מגיעה לאחר אינספור פרסומים על שימוש ב-AirTag ובאביזרי מעקב אחרים למעקב זדוני בהקשרים שונים.

מאז הושק ה-AirTag הציגה אפל סידרה של שינויים ותוכניות הקשורים ל-AirTag, שאמנם הפחיתו במעט (אך לא ביטלו) חלק מהחששות הללו. בדרך כלל, משתמשי iPhone מוגנים טוב יותר לעומת משתמשי Android, שחייבים להוריד אפליקציה שתזהה התקני AirTag לא רצויים (התכונה הזאת מוטמעת מראש במכשירי iOS).

ההכרזה מכילה פרטים מועטים על התקן המוצע, או כיצד הוא יפעל, ומציינת רק שהוא נועד לאפשר הפסקה של מעקב לא רצוי במגוון רחב של מכשירים, הן מבחינת התקני מעקב שמתגלים בקלות רבה יותר והן בהקלה על זיהוי מגוון רחב יותר של התקנים נוספים.

אפל וגוגל הגישו את המפרט המוצע באמצעות קבוצת פיתוח התקנים של Internet Engineering Task Force (IETF), ובמהלך החודשים הקרובים ישתתפו יצרניות נוספות בדיאלוג על התקן המוצר. אפל וגוגל מתכננות ליישם את התקן כבר השנה.

"התקני מעקב מבוססי בלוטות' יצרו יתרונות עצומים למשתמשים, אבל הם גם מציגים פוטנציאל למעקב לא רצוי, שדורש פעולה לרוחב כל התעשייה לצורך פתרון כדי לפתור", כתב בפוסט דייב בורק, סגן נשיא גוגל להנדסה לאנדרואיד. "לאנדרואיד יש מחויבות בלתי מעורערת להגן על המשתמשים, והיא תמשיך לפתח אמצעי הגנה חזקים ולשתף פעולה עם התעשייה כדי לסייע במאבק בשימוש לרעה במכשירי מעקב מבוססי בלוטות'"."בנינו את AirTag ואת רשת Find My עם מערך של תכונות פרואקטיביות כדי למנוע מעקב לא רצוי – הראשון בתעשייה", ציין בבלוג רון הואנג, סגן נשיא באפל לחישה וקישוריות, "ואנחנו ממשיכים לבצע שיפורים כדי להבטיח שהטכנולוגיה תהיה בשימוש כמתוכנן. מפרט תעשייתי חדש זה מתבסס על הגנות ה-AirTag, ובאמצעות שיתוף פעולה עם גוגל מביא לצעד ממכריע קדימה כדי לסייע במאבק במעקב לא רצוי ב-iOS וב-Android".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים