ארה"ב: סיגייט תשלם קנס נכבד על מכירה ל-וואווי המוחרמת

חברת אחסון הנתונים האמריקנית הסכימה לשלם 300 מיליון דולר, כדי ליישב תביעות פדרליות לפיהן מכרה כונני דיסקים לענקית הסינית בניגוד לכללי בקרת הייצוא של ארה"ב

נקנסת בגין הפרת חרם בארה"ב. סיגייט.

סיגייט (Seagate) – יצרנית הכוננים האמריקנית המובילה – נקנסה בידי משרד המסחר של ארה"ב בגין הפרת החרם שהוטל על וואווי (Huawei) במדינה.

לפי הדו"ח שפרסם המשרד' החברה מכרה ב-2020 וב-2021 כמה מיליונים של כוננים קשיחים ל-וואווי, למרות הטלת החרם, ולמעשה הפכה לספקית הכוננים הבלעדיים שלה. הספקיות הנוספות של וואווי בעבר, בהיבט של כוננים קשיחים, היו ווסטרן דיגיטל וטושיבה, ושתיהן הפסיקו את המכירות לאחר הטלת החרם ואחרי שהמשרד לא הסכים יותר להרחיב את הפטורים שהוענקו לחברות שונות.

"הפעולה הזו היא ההחלטה המנהלית העצמאית הגדולה ביותר בתולדות הסוכנות שלנו", אמר מתיו ס. אקסלרוד, עוזר השר לאכיפת חוקי היצוא. "ההסדר הזה הוא קריאת הבהרה לגבי הצורך של חברות לציית בקפדנות לכללי הייצוא של משרד הסחר, שכן צוות האכיפה שלנו פועל כדי להבטיח הן את הביטחון הלאומי שלנו והן שמגרש המשחקים יהיה שווה".

על אף החרם: סיגייט מכרה כ-7.4 מיליון כוננים לוואווי

הוחרמה במסגרת המאבק של ארה"ב בסין. וואווי. צילום: BigStock

הוחרמה במסגרת המאבק של ארה"ב בסין. וואווי. צילום: BigStock

בדו"ח מציין המשרד שבתקופה הנדונה, בין אוגוסט 2020 לספטמבר 2021, שלחה סיגייט כ-7.4 מיליון כוננים ל-וואווי, בשווי שוק שמוערך בכ-1.1 מיליארד דולר, שמהווה למעלה מ-10% מסך הכנסותיה של החברה באותה תקופה, אשר עמדו על כ-10.68 מיליארד דולר.

הקנס למעשה הרבה יותר גדול מהרווח שהפיקה סיגייט מהמכירות הללו, אבל היא זכתה להקלה מצד משרד הסחר: היא תשלם אותו בתשלומים של 15 מיליון דולר לרבעון – כלומר פריסה על פני חמש שנים.

"אפילו לאחר ש-וואווי הוכנסה לרשימת הישויות בגין התנהגות שפוגעת בביטחון הלאומי שלנו ומתחריה הפסיקו למכור להם בכלל, סייגייט המשיכה לשלוח כונני דיסקים קשיחים לוואווי", אמר אקסלרוד.

החברה התחייבה גם לשלוש ביקורות תאימות, כדי לוודא שהיא מצייתת לתקנות הייצוא, כשאחת הביקורות תיערך בידי צד שלישי בלתי תלוי שייבחר בידי סייגייט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים