מהם הטרנדים הטכנולוגיים שמאפיינים את השוק הארגוני?

אנליסטים שרואיינו לאתר CIO ציינו את ההתפתחויות הטכנולוגיות שצריכות להיות על השולחן של כל מנמ"ר.ית ומנכ"ל.ית

טרנדים טכנולוגיים חמים על שולחנות המנהלים.

חברות ממשיכות לחפש פתרונות תוכנה וטכנולוגיות נוספות כדי לשפר את השירותים שהן נותנות, לספק מוצרים טובים יותר, לייעל תהליכים פנימיים ולהגדיל את הפרודוקטיביות שלהן. מהם הטרנדים הטכנולוגים שנמצאים על סדר היום של המנמ"ר.ית ושל הנהלות הארגונים? כמה אנליסטים מנו אותם בכתבה באתר CIO.

הבינה המלאכותית מעצבת מחדש את הארגון

הנושא החם הראשון הוא הבינה המלאכותית. ה-AI מעצב מחדש את הארגון. לפי מחקר של PwC, לבינה המלאכותית יש פוטנציאל לספק צמיחה כלכלית עולמית של 15.7 טריליון דולר עד 2030. כבר כיום, ארגונים מגלים נכונות גדולה יותר להשקיע בטכנולוגיה זו.

האנליסטים שרואיינו לכתבה ממליצים למנהיגי ה-IT בארגונים לבדוק את הפעילות שלהם, כדי לזהות בעיות שניתן לפתור באמצעותה. הם מציינים שזה תהליך מורכב, חוצה ארגון, שדורש ביצוע התאמות.

הטרנד השני – שהוא המשך לזה הראשון, כי הוא מבוסס על AI – הוא ה-ChatGPT והעניין הרב שהוא מעורר. ללא ספק, תוכנת הלהיט מעסיקה גם את מנהלי הארגונים ואת המנמ"רים – לא רק כי זה מסקרן, אלא גם כי היא מציבה שורה של אתגרים טכנולוגיים, חברתיים, עסקיים ואתיים. לדוגמה: לפני שבוע הועלתה לאתר של הטלוויזיה הסעודית מהדורת חדשות שלימה, עם קריינית, שנכתבה והופקה כולה על ידי ChatGPT. אלמלא צוין במפורש שהמהדורה נוצרה באמצעות התוכנה, ספק אם הצופים היו יכולים להבחין בכך. ההשלכות של זה הן ברורות. זוהי רק דוגמה קטנה – יש ב-ChatGPT סיכונים הרבה יותר גדולים, אבל כמו במקרים אחרים, כולנו צריכים ללמוד לחיות עם זה – גם ארגונים.

תחנת ביניים בין האון-פרם לענן

טרנד אחר שהמומחים שמו עליו את האצבע הוא מחשוב הקצה. עם התרחבות האינטרנט של הדברים, ארגונים מוצאים את עצמם מעבדים כמויות הולכות וגדלות של נתונים, ובכמויות כאלה, הפתרון להעביר אותם לענן הוא לא תמיד כלכלי. לכן, מתפתח כעת טרנד של מערכות עזר, שמשמרות חלק מהנתונים בתוך הרשת, מבלי לפגוע ביתרונות הכלכליים של המעבר לענן. זו יכולה להיות תחנת ביניים, שלאחר שהנתונים יחנו בה, ארגונים יוכלו להחליט את מה להעלות לענן ואת מה להשאיר בחצר הארגון. כיום, העברת הדאטה לענן היא כמעט אוטומטית, בערך כמו שימוש בחשמל, והחשבונות שמגיעים לשולחנותיהם של המנכ"לים וסמנכ"לי הכספים הם בהתאם לכך.

הטרנדים שצוינו כאן הם בחלקם חדשים ובחלקם ותיקים למדי. כך או כך, הם לא נמצאים רק על שולחנו של המנמ"ר, אלא גם ההנהלות מתייחסות אליהם וצריכות ללמוד להתמודד איתם

גם תחום התשתיות ממשיך להיות על סדר היום של המנמ"רים, במידה רבה בגלל ההשקעות ב-5G. האנליסטים מציינים שההקלות הרגולטוריות שממשלות בעולם נותנות בתחום זה יגדילו את השימוש בדור החמישי, על כל יתרונותיו. דוגמה מקומית: הממשלה הקודמת עשתה מהלכים להקלת הרגולציה, כדי להחדיר את המימוש של ה-5G ולהגביר את התחרות בשוק. אחד הזרזים לכך היה הורדת יוקר המחיה. יש לקוות שהממשלה הנוכחית תמשיך בכך.

מהצד השני, יש לדור החמישי השלכות על נושא הפרטיות, גם אם ברור שלא ניתן לעצור את הטכנולוגיה הזאת. יש לא מעט מגזרים שההתפתחות שלהם ועמידת הארגונים שמהווים חלק מהם בתחרות הקשה תלויה בשימוש שלהם בדור החמישי, כמו האינטרנט של הדברים בעולמות התעשייה 4.0.

איך לא – טרנספורמציה דיגיטלית

מגמה נוספת היא הטרנספורמציה הדיגיטלית. זאת לא מגמה חדשה, אלא שבימים אלה היא נכנסת לדור 2.0 שלה. האופן שבו המנמ"רים ניגשים לתוכניות טרנספורמציה דיגיטלית משתנה באופן דרמטי. יותר ויותר ארגונים בודקים תהליכים בתחום זה. בעתיד הקרוב, חוזים המומחים, הטרנספורמציה תוטמע בתוך מודלים של אספקת שירות – דבר שיצמצם את התלות של ארגוני שירות בעסקאות שמבוססות על מדדי SLA שתמיד גורמים לחיכוכים בין הספק ללקוח. בנוסף, יהיה כאן מעבר מקונספציה של תוכנית טרנספורמציה גדולה לתפיסה של טרנספורמציה מתמשכת.

גם נושא המודרניזציה עדיין על הפרק. האנליסטים מייעצים למנמ"רים לבחון את המשך ההשקעות בנושא זה, תוך שימת דגש על מימוש ערך וסייבר יחד עם מיקוד מסורתי של ייעול עלויות.

השורה התחתונה: הטרנדים שצוינו כאן הם בחלקם חדשים ובחלקם ותיקים למדי. כך או כך, הם לא נמצאים רק על שולחנו של המנמ"ר, אלא גם ההנהלות מתייחסות אליהם וצריכות ללמוד להתמודד איתם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים