"בעולם של חוסר ודאות – ה-ICT מהווה אי של יציבות"

כך אמר רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי טק, בפתח אירוע TOP 100 - כנס הלקוחות השנתי של החברה, שנערך היום (ב') בקיסריה ● "נהיה הגשר, המחבר בין עולמות ה-IT, המסורתי והחדש - 2023 היא שנת מפתח עבורנו"

רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי טק, ב-TOP 100.

"העולם משתנה. אמיתות שהאמנו בהן, שהיו נכונות לאתמול, כבר לא תקפות היום. אנו חווים שינויים בכל ממד שהוא – מהמצב הגיאו-פוליטי בעולם, דרך אי הוודאות בכלכלה הגלובלית ועד כל מה שקורה פה. אל מול שטף המגמות הטכנולוגיות הנלוות למצב המתאפיין בחוסר יציבות, ICT (ר"ת של טכנולוגיות מידע ותקשורת Information and Communications Technology) עשוי להוות אי של שפיות ועוגן של יציבות", כך אמר רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי טק.

גלב דיבר בפתח אירוע בזק בינלאומי TOP 100, כנס הלקוחות השנתי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') ואתמול (א') בקיסריה. האירוע השנה נערך בסימן השקת המיתוג החדש של בזק בינלאומי טק – במסגרתו הפכה החברה לזרוע ה-IT המובילה של קבוצת בזק כולה. את האירוע הנחתה לינוי בר גפן, עיתונאית ומנכ"לית חמ"ל בר גפן.

בזק בינלאומי. הלוגו החדש.

בזק בינלאומי. הלוגו החדש.

"ההחלטה שלנו לפנות רק לשוק העסקי", אמר גלב, "נובעת מההזדמנות שאנו מזהים בו. בכל אחד ממשברי העבר העולמיים, ב-2000-2001 וב-2007-2008, ה-IT חווה גידול מעבר לזה שהיה בכלל העולם, ותקציבי ה-IT פחות הושפעו מהמשברים. כך גם בשוק המקומי: הוא עמד על כשמונה מיליארד דולרים ב-2019 וצפוי להכפיל את עצמו במחצית העשור. בתוך עולם ה-IT, ההשקעות בתשתיות און פרם ב-2021 היו גדולות מההשקעות בענן הציבורי, אבל הנתונים יגיעו לכלל שוויון ב-2026".

לדברי גלב, "בשנה החולפת עיקר צמיחת ה-IT נבע מחברות היי-טק, בעוד שההשקעה של ארגונים מסורתיים הייתה יציבה, ואילו השנה ובשנים הבאות, הצמיחה תגיע מאותם ארגונים, המסורתיים –  משם תבוא המהפכה. רוב ההשקעה תבוא בעולם התוכנה, בשל מעבר ארגונים לצריכת IT כשירות, בענן ומחוצה לו, ואנו צופים גידול בדרישה לעוד שטחי דטה סנטר, בשל שלוש מגמות – הטמעת בינה מלאכותית, המעבר לדיגיטל וחזרה של לקוחות מהענן לדטה סנטר – בחיפוש אחר פתרונות היברידיים".

"העשור הבא יהיה שונה", אמר גלב, "הטרנספורמציה הדיגיטלית איננה חדשה, אבל כיום היא במגמת האצה – זה כבר הרבה יותר מ'דיגיטל'. מגמות נוספות הן הגידול באיומי סייבר: לחברה לוקח לבנות את המוניטין שלה עשרים שנה, ומתקפה יכולה להרוס אותו בתוך דקות". הוא ציין כי "שקלול המגמות הללו יוצר דרישה חדשה בשוק, לפתרונות היברידיים, ופה באה לידי ביטוי החוזקה שלנו".

"פועלים באופן משולב, תוך חיבור עולמות הטלקו וה-IT"

"בחרנו לפעול בחמישה עולמות תוכן שיהוו עבורנו מנועי צמיחה", ציין גלב, "אנו ספקית אינטרנט ופועלים באופן משולב, תוך חיבור עולמות הטלקו וה-IT. כך, אנו פועלים בכמה עולמות תוכן: בעולם התקשורת והקישוריות, שזו בליבת העשייה שלנו, עם כבל תת-ימי שהקמנו לפני יותר מעשור, ועם 40% מתעבורת הרשת המקומית שעוברת דרכנו; בעולם הדטה סנטר, שם יש לנו חמישה מתקני אירוח ברחבי הארץ; בתחום האינטגרציה, עם היצע פתרונות מעולמות התקשורת והטלפוניה, המחשוב ואבטחת מידע; בעולם הענן הציבורי, שם אנו שותפים אסטרטגיים של מיקרוסופט בישראל. להרחבת ההיצע שלנו, רכשנו את חברת הענן קלאודאדג' (CloudEdge), המתמחה בתחום; ובעולם הגנת הסייבר, עם מעבר מאבטחת מידע נקודתית להגנת סייבר מוכללת. כך, השקנו את שירות סייבר דיפנדר – פלטפורמת ההגנה שלנו הכוללת SoC ו-SIEM מנוהלים".

"אנו נמצאים בעיצומו של תהליך שינוי משמעותי", סיכם גלב, "נהיה חברת IT מובילה בתחומה לארגונים. נמשיך לבנות מנועי צמיחה חדשים המותאמים לשוק ה-IT הישראלי. נהיה הגשר, המחבר בין עולמות ה-IT – המסורתי והחדש. 2023 היא שנת מפתח עבורנו, ונצמח בפעילויות שלנו בשיעור של 10% – יותר מהצמיחה הממוצעת בשוק".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נתנאל

    גאווה להיות חלק מחברה מצויינת , ששמה לה כיעד להוביל בשוק התקשורת בישראל. נעשה ונצליח!

אירועים קרובים