מטריקס DnA הטמיעה פלטפורמת נתונים של קלאודרה בכללית

הפלטפורמה החדישה עתידה לאפשר שימוש קל ומהיר יותר בנתונים, ניתוחים חכמים ומחקר בזמן אמת בכללית ● הפרויקט, שהחל באחרונה, צפוי להסתיים במהלך השנה והיקפו הכספי עומד על מיליוני שקלים

ניר שחר, מנהל מחלקת דטה בשירותי בריאות כללית.

מטריקס DnA הטמיעו בשירותי בריאות כללית את פלטפורמת הנתונים של קלאודרה (Cloudera) – לטובת שימוש קל ומהיר יותר בנתונים, ניתוחים חכמים ומחקר בזמן אמת בכללית. הפרויקט, שהחל באחרונה, צפוי להסתיים במהלך השנה והיקפו הכספי עומד על מיליוני שקלים.

פרויקט הקמת תשתיות הנתונים נעשה במסגרת שיתוף פעולה בין חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית, קלאודרה העולמית ומטריקס DnA. מדובר על הקמה של אגם נתונים ארגוני חדש, מבוסס קלאודרה, שמטרתו לשפר את שימושי הדאטה בכללית, ולבנות את תשתית הנתונים העתידית של הארגון הרפואי, כך שבהמשך הדרך תתאפשר הכנסה של שירותי מידע חדשים – בצורה מהירה ועצמאית.

שירותי בריאות כללית

שירותי בריאות כללית

לקדם חדשנות טכנולוגית בכללית

המניע המרכזי לפרויקט ההקמה של אגם הנתונים החדש היה הרצון לקדם את החדשנות הטכנולוגית בכללית, וזאת באמצעות מתן מענה לכמה אתגרים: תרחישי טיפול מתקדמים בנתונים, טיפול בעיבוד מידע בזרימה בזמן אמת, עבודה מתוך מגוון מאגרי נתונים ואחסון שלהם בפלטפורמות הטכנולוגיות המתאימות.

בשלב הראשון של הפרויקט, השלב התפעולי, המערכת תשמש לשיפור ביצועים ולקיצור תהליכי עבודה, כך שאפשר יהיה ללמוד ולהכיר את היכולות שלה. בשלב השני, המערכת תיתן מענה לתרחישים עסקיים שונים, כגון תשתית התממה והפקת קוהורטים (מחקר עוקבה – מחקר תצפיתי ולא התערבותי) – לצורכי מחקר. עם סיום הפרויקט תהיה לשירותי בריאות כללית היכולת לניהול ולניתוח נתונים מעמיק ובזמן אמת.

בנוסף, המערכת תשמש כתשתית לבניית אוכלוסיות, כלומר ניתן יהיה לייבא מידע גולמי ולהכין אותו לעיבודים בשלבים מאוחרים יותר. כך, לכללית תהיה פלטפורמה נוחה וקלה, אשר דרכה תוכל להקים קבוצת נתונים על אוכלוסייה ספציפית ולחקור נושא מסוים בהקשר שלה.

לדברי ניר שחר, מנהל מחלקת הדאטה, ואיתי ברן, מנהל הפיתוח, של שירותי בריאות כללית: "התשתית המוקמת תאפשר לנו לעבור צעד משמעותי בקידום החדשנות ולתמוך בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית המתחוללת בכללית בשנים האחרונות. הפלטפורמה תאפשר יכולות מתקדמות, כגון: קליטה, עיבוד וניתוח עבור סוגי נתונים שונים – הן עבור מערכות שלנו והן עבור מחקרים".

יוני כהן, Account Executive בקלאודרה, הוסיף כי "בשירותי בריאות כללית תוטמע פלטפורמת נתונים מודרנית, אשר תשרת את כלל המשתמשים בארגון. גיא לבני, מהנדס פתרונות בכיר מקלאודרה, ליווה לאורך כל הדרך את שירותי בריאות כללית – על מנת לבנות פתרון מיטבי – אשר יספק יכולת לניהול של כל מחזור החיים של הנתונים: איסוף והזרמת הנתונים בזמן אמת, ניתוח מעמיק וכן אחסון מבוזר, המאפשר תשאול נתונים לטובת הנגשתם למודלים עבור המשתמשים העסקיים והלקוחות. כך נוכל לחסוך במשימות אינטגרציה מורכבות, נצמצם את התחזוקה ונאפשר עבודה היברידית, בענן ובשרתי הכללית".

לירון בקר, סמנכ"לית מכירות במטריקס DnA, ציינה כי "מטרת הפרויקט הנוכחי הינה ליצור תרבות נתונים ארגונית בכללית, תוך התמקדות בסטנדרטיזציה של איסוף הנתונים, ניהול נכון של נכסי המידע בכללית, מתן כלים חדשים שיתמכו ביצירת תובנות חדשות, שימוש קל ומהיר יותר בדאטה בכללית, ניתוחים חכמים ומחקר בזמן אמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים