SVB ביקש הגנת פשיטת רגל בארה"ב

SVB Financial Group - חברת האם של בנק סיליקון ואלי, שקרס ביום ה' שעבר - ביקשה את הגנת בית המשפט באמצעות סעיף 11 של פקודת פשיטת הרגל במדינה

מבקש הגנת פושטי רגל אחרי קריסתו. SVB.

SVB Financial Group – חברת האם של בנק סיליקון ואלי (SVB), ששעריו נסגרו ביום ו' בשבוע שעבר – ביקשה את הגנת בית המשפט על פי סעיף 11 של פקודת פשיטת הרגל של ארה"ב.

במסגרת סעיף 11, חברות שנמצאות בקשיים יכולות להמשיך לפעול, תוך נקיטת צעדים להבריא את עצמן. קבוצת האם של SVB ציינה בבקשתה שהיא זקוקה לזמן כדי לממש נכסים, שכן במצב השוק הנוכחי היא תתקשה מאוד לעשות זאת. לדבריה, בשווקים מאוד עצבניים יש חשש למשבר בנקים ובאווירה זו ומשקיעים לא ששים להשקיע בחברות פיננסיות.

אחת מהסיבות להתמוטטות SVB הייתה הפסד של כ-1.8 מיליארד דולר ממכירת נכסים פיננסיים לחברת גולדמן זקס הפיננסית, במציאות של שוק הון בעייתי, ולצידה אפשר לציין גם את הכישלון במאמצי גיוס כשני מיליארד דולר באמצעות הנפקה, שהתמשכה בשל מצב שוק ההון.

אותה עצבנות עליה דיבר הבנק באה לידי ביטוי חריף ביום ה' האחרון, כשמפקידים מבוהלים הוציאו 42 מיליארד דולר מ-SVB במהלך יום עסקים אחד.

קבוצת האם של SVB אמרה בבקשתה שיש לה נכסים פיננסיים בסך כולל של 209 מיליארד דולר ונכסים נזילים, מזומנים ושווי ערך בסך כולל של כ-2.2 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים