הסכם קיבוצי נחתם בין ההסתדרות לחברת ריבון-ECI

ההסכם - אשר יחול על כ-700 עובדות ועובדים החברה - מחדש הסכם קודם, ויזכה את המועסקים בתוספות שכר, בתקציב רווחה מוגדל ובהגדלת הזכאות לצבירת ימי חופשה

נציגי ההסתדרות, הוועד של ECI והנהלת החברה במעמד חתימת ההסכם.

ההסתדרות, הנהלת ריבון-ECI ונציגות העובדים חתמו היום (א') על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם, המשפר את תנאי העבודה של כ-700 עובדות ועובדי החברה, כולל בין היתר תוספות שכר ותקציב רווחה מוגדל, ויעמוד בתוקף למשך ארבע שנים.

בהסכם נכללים גם סעיפים נוספים מהם ייהנו העובדים, ביניהם: תוספת שכר בגובה של 5% בתקופת ההסכם ותיקון שכר נוסף רטרואקטיבי בגובה של עד 5% לעובדים זכאים; הגדלת תקציב הרווחה השנתי ותוספת נוספת לתקציב, במידה שהחברה תעמוד ביעדי רווח; הגדלת בסיס ההפרשות לקרן השתלמות, בדגש על עובדים מבוגרים לפני גיל פרישה; תוספת נסיעות והסעדה בסך של 240 ₪ בחודש, זאת כמענה למודל עבודה היברידי; הגדלת זכאות לצבירת ימי חופשה.

ECI היא חברת היי-טק העוסקת בתחום הטלקום, ומחזיקה שני מרכזי פיתוח בארץ – בבאר-שבע ובפתח-תקווה. בשנת 2016 עובדי החברה התאגדו בהסתדרות. בשנת 2019 מוזגה החברה לחברת ריבון האמריקנית.

"ההסכם הוא הוכחה נוספת שהתאגדות עובדים בהיי-טק עובדת" 

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, בירך על ההסכם: "היום בעידן של גלי פיטורים וחוסר יציבות בענף ההיי-טק, הבאנו ביטחון ויציבות לעובדי ריבון בישראל. ההסכם הוא הוכחה נוספת שהתאגדות עובדים בהיי-טק עובדת ובתקופות כאלו אפילו הכרחית. אני רוצה להודות לרן רוזנבלום, מנהל הפיתוח והאתר בארץ, ולחברי ועד העובדים על העבודה המאומצת למען עובדי אתר הפיתוח הישראלי".

יו"ר ועד עובדי ריבון-ECI, אופיר לוי: "לאחר משא ומתן שקט וממושך, מאחורי הקלעים, של יותר מחצי שנה הצלחנו להביא בשורות לעובדי ריבון ישראל. מצד אחד התמודדות עם חברה אמריקנית בורסאית במצב כלכלי המצביע על 'הליכה על חבל דק', עם כל המשמעויות של זה, ומן הצד השני הצורך להביא לעובדים בשורה ותקווה לעתיד טוב יותר, דבר שייצר שייכות ומוטיבציה בקרב העובדים. ועד עובדי ריבון-ECI תמיד שם את טובת העובדים לנגד עיניו, תמיד יזכור את הדרך הקשה שעבר בשביל לקבל את הזכות הזו ומאמין שעובדי החברה הם המנוע האמיתי לצמיחת החברה – כך היה וכך יהיה ואת זה לא נפסיק לנגן".

מנהל הפיתוח והאתר הישראלי, רן רוזנבלום: "אני שמח על חידוש ההסכם ומברך על שיתוף הפעולה עם ועד העובדים וההסתדרות. הנהלת ריבון השקיעה המון משאבים בשנים האחרונות בקידום העובדים בארץ, ואני מאמין שההסכם שהגענו אליו מאזן בין הדאגה של כולנו לרווחת העובדים, לבין שמירה על התנהלות כלכלית אחראית של החברה והבטחת העתיד המשותף שלנו. המצב הכלכלי בעולם ובארץ אינו פשוט, אבל אנחנו מאמינים בעובדים ובמוצרים שלנו ונמשיך לעבוד יחד ולבצע את ההתאמות הנדרשות על מנת להבטיח את הצלחת ויציבות החברה. אני רוצה להודות לאופיר לוי ויקי חלוצי על ניהול מו"מ ענייני ופורה ועל שיתוף הפעולה בהשגת המטרה המשותפת – רווחת עובדי ריבון והצלחת החברה".

במשא ומתן לקחו חלק מטעם ההסתדרות: יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, חלוצי; יו"ר ועד עובדי ריבון-ECI, לוי; מזכיר חטיבה באיגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, גיא כהן; עו"ד כפיר זאב ממשרד עו"ד כפיר זאב.

מצד הנהלת החברה: מנהל הפיתוח והאתר הישראלי, רוזנבלום; מנהלת משאבי אנוש של ריבון ישראל, מורן אלון; עו"ד גליה קלינמן, ממשרד הרצוג פוקס נאמן ודורית פרציק ממשרד עו"ד דורית פרציק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים