האם הבוס של חברת המנהרות של מאסק הוא מנכ"ל טוויטר הבא?

יתכן שמאסק מצא מחליף כלבבו לניהול טוויטר במקומו ● סטיב דיוויס סייע בעבר ליזם הטק המפורסם בכניסתו לנעלי הבוס במטה הציפור הכחולה ואף הפגין טוטאליות, כמו מאסק, כשישן במשרד עם הילד שלו, קצת אחרי שהרך נולד

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

אילון מאסק רכש את טוויטר בשלהי אוקטובר האחרון ומיד גם מינה עצמו למנכ"לה. אלא שיזם הטק המאוד מצליח – שבדיוק שב לשאת התואר 'האיש העשיר בעולם' – לא ממש מצליח בניהול הציפור הכחולה, לפחות לא בעייני רבים, המבקרים אותו על התנהלותו בנחרצות. אחרי סקר שערך בקרב עוקביו בפלטפורמה המצייצת, שהכריע כי עליו לעזוב את תפקיד המנכ"ל, הבטיח מאסק שעד תום 2023 הוא אכן יעשה זאת. אבל כבר כעת עולה שם של מועמד לתפקיד הלא פשוט – סטיב דיוויס, המנכ"ל הנוכחי של בורינג (The Boring Company) – חברת שירותי תשתיות התחבורה ובניית המנהרות, שהוקמה בידי מאסק.


לפי המגזין Platformer, השמועות שדיוויס יכול להיות המנכ"ל הבא של טוויטר ולרשת את מאסק, שישאר הבעלים אחרי שרכש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר בשנה שעברה, עברו כאש בשדה קוצים בין עובדי טוויטר באחרונה.

בפרסום נאמר שדיוויס עזר בהכנה ובהוצאה לפועל של סבב הפיטורים האחרון בחברת המדיה החברתית, שהשפיע על כ-200 אנשים והתרחש מוקדם יותר השבוע. לקראת הפיטורים, כך דווח, התקשר מנכ"ל בורינג למנהלי טוויטר וביקש מהם לזהות עובדים "יוצאי דופן", שסומנו כמי שילכו הביתה בסבב המי יודע כמה של קיצוצי המשרות שחוותה החברה, שיותר משני שליש מעובדיה סיימו בה את תפקידם מאז שמאסק לקחת את המושכות שלה לידיו. תפקידו של דיוויס בהליך הפיטורים הזה גרם לעובדי החברה ב"כל הרמות" להעלות תיאוריה שהוא יהיה מי שיחליף את מאסק כמנכ"ל טוויטר.

מספר מקורות שונים סיפרו לתקשורת האמריקנית כי דיוויס הגיע לטוויטר כחלק מצוות המעבר של מאסק בשנה שעברה, וסייע לבוס שלו לקצץ בעלויות של כמעט מיליארד דולר ברכש החדש. על פי הדיווחים, דיוויס גם ישן במטה טוויטר עם תינוקו, ממש זמן מה אחרי שהילד נולד. כל אלו מעידים על אדם טוטאלי ויסודי בסגנון מאסק עצמו, ואולי גם על כך שאיש העסקים הדרום-אפריקני במוצאו מצא לו סופסוף יורש לתפקיד הלא ממש נחשק של ניהול טוויטר כיום.


נזכיר עם זאת כאנקדוטה כי בעקבות הסקר שהריץ מאסק בטוויטר, שהמצייצים הכריעו בו, כאמור, בעד פרישתו מתפקיד מנכ"ל החברה, מאסק הבטיח כי יציית להחלטה והודה שהחיפושים אחר מחליף מתרחשים. אך מאידך, בתגובה לפרשה צייץ היזם התזזיתי: "אתפטר מתפקיד המנכ"ל ברגע שאמצא מישהו טיפש מספיק לקחת את התפקיד! לאחר מכן, אני רק אריץ את צוותי התוכנה והשרתים". 

מטעם דובר טוויטר או מטעם דיוויס לא נמסו תגובות לדיווחים.

מהי חברת בורינג והאם היא באמת משעממת?

דיוויס הוא כיום, כאמור, מנכ"ל בורינג – חברה שמטרתה לבנות מנהרות תת-קרקעיות למען פתרון בעיות תחבורה, ולמטרות אחרות. על פי המדיה, דיוויס נבחר על ידי מאסק להוביל את החברה היותר שולית ופחות חשופה שלו – המצטרפת כמובן אל טסלה, SpaceX, נוירלינק, ועוד חברות טכנולוגיות רבות שמאסק הוא האדם הדומיננטי בהן, או בעליהן – אולי בין השאר בשל הרקע הססגוני שלו. בין השאר, לפני שעבד עבור מאסק, דיוויס הקים חנות פרוזן יוגורט ובר שמקבלים ביטקוין כתשלום.

אלא שדיוויס אינו רק חדשן והרפתקן – יש לו גם תואר דוקטורט בהנדסת מכונות מ-UCLA וכן הוא עבד כמהנדס בכיר בחברת SpaceX במשך 12 שנים, מה שמקנה למאסק היכרות ארוכת שנים איתו.

דיוויס, כך מדווחים עליו, ידוע בתשוקתו, ביצירתיות ובמסירות שלו לעבודתו. פעם הוא אמר שהוא "ימות מאושר" אם יוכל לחפור מנהרות על מאדים – מן הסתם עוד נקודת זכות בעבורו אצל הבוס הגדול, מאסק, שכידוע מכוון אל כוכב הלכת הרביעי במערכת השמש הרבה משאבים ותקוות, כשמטרת העל שלו היא להקים על הכוכב מושבת בני אדם, כאלטרנטיבה לחיים בכדור הארץ.


בורינג היא הכל חוץ ממשעממת – החברה מתכננת וחופרת מערכות מנהור תת-קרקעיות, שמטרתן לפתור בעיות תנועה בעיר הגדולה. הרעיון שבבסיס עבודת החברה הוא ליצור מנהרות תחבורה, שירות ומשא בטוחות, מהירות לחפירה ולהפעלה וכאלו שיסייעו לבני האדם להגיע למחוזות חפצם באופן הרבה פחות מסוכן ופי כמה וכמה יותר זריז.

ולמרות שלא שמענו עליה יותר מדי, חברת בורינג, על פי המתואר באתרה, השלימה עד כה כבר שלושה פרויקטים: מרכז הכנסים של לאס וגאס (LVCC), שהוא מנהרה באורך 2.73 ק"מ, המחברת בין חלקים שונים של מרכז הכנסים; ה-Hyperloop Test Track, שהוא מסלול באורך של כמעט 1.3 ק"מ, שבו שפופרות ההובלה (לנוסעים אנושיים או לסחורות) שנבחנו עד כה הגיעו למהירויות של עד 288 קמ"ש; כמו גם ה-R&D Tunnel, שהיא מנהרה באורך 1.8 ק"מ שנחפרה בהות'ורן שבקליפורניה ומשמשת כאתר בדיקה לטכנולוגיות שונות.

בורינג, על פי הדיווחים, עובדת גם על מספר פרויקטים אחרים, כמו Vegas Loop, מנהרה טבעתית שתחבר 51 תחנות בתוך לאס וגאס ולוס אנג'לס ושאורכה כמעט 50 ק"מ; וכן ה-Chicago Express Loop, שתסיע נוסעים בין מרכז העיר שיקגו לנמל התעופה או'הייר בתוך 12 דקות בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים