היי, שוב: אילון מאסק חזר להיות האדם העשיר בעולם

לפי בלומברג, יזם הטק המאוד מפורסם שידו בכל, ושהוא גם מנכ"ל טסלה בין השאר, עשה זאת בזכות עלייה של 100% במניית יצרנית המכוניות החשמליות, מאז שוויה הנמוך ביותר בינואר

רוצה יותר שליטה. מנכ"ל טסלה, אילון מאסק.

אחרי פסימיות גדולה בנוגע למצבו הפיננסי ולגובה הונו של אילון מאסק, ואף לאחר הצהרה של בלומברג מתחילת השנה כי "מאסק לעולם לא יחזור לשאת בתואר" – יזם הטק המפורסם השיב לעצמו בימים אלו את הטייטל 'האדם העשיר בעולם'.

מאסק חזר למקומו בראש רשימת עשירי תבל, לאחר שבסוף 2022 איבד את המקום הראשון בטבלה המהוללת לברנרד ארנו הצרפתי, מנכ"ל תאגיד היוקרה LVMH. גם אינדקס העושר היומי של בלומברג וגם מדד המיליארדרים של פורבס החזירו כעת את מאסק למעמדו הרם.

מניותיה שוב בסימן עלייה בפופולריות. טסלה.

מניותיה שוב בסימן עלייה בפופולריות. טסלה. צילום: Shutterstock

הסיבה: מניות טסלה שוב התרוממו

אינדקס העושר של בלומברג.

אינדקס העושר של בלומברג. צילום: לכידת מסך מאתר בלומברג

עושרו של מאסק זכה לחיזוק על ידי עלייה של כמעט 70% במחיר המניה של טסלה מאז תחילת השנה הנוכחית. בהשוואה לנקודת השפל שחוותה המנייה בינואר 2023, מניות יצרנית המכוניות החשמליות עלו בכ-100%. החברה גם ראתה באחרונה ביקוש גובר לרכבים החשמליים שלה, לאחר הורדת מחירים במספר דגמים.

העלייה במניות טסלה הביאה את הונו של מאסק לשווי נוכחי של 187.1 מיליארד דולר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, והדבר אפשר לו לעקוף את יריבו הצרפתי ארנו, שהונו עומד היום על 185.3 מיליארד דולרים "בלבד".

הנתונים מסוכנות בלומברג מדגישים כי תרומות הצדקה שהעניק מאסק בשלהיי 2022 לא גרמו לפגיעה גדולה בשווי הנקי שלו. בין אוגוסט לדצמבר, כך מסתבר, חילק מנכ"ל טסלה, טוויטר, SpaceX וחברות רבות אחרות 11.6 מיליון מניות של יצרנית הרכבים החשמליים לגורמי צדקה ששמם לא נודע.

גם בו מאסק חזר להוביל. מדד המיליארדרים של פורבס.

גם בו מאסק חזר להוביל. מדד המיליארדרים של פורבס. צילום: לכידת מסך מאתר פורבס

עדכון הדירוג האחרון הזה מגיע לאחר ש-טוויטר, שנמצאת בבעלות מאסק מאז אוקטובר, ערכה בימים האחרונים צמצום נוסף בהוצאותיה, וכיווצה את כוח האדם שלה ב-10% נוספים. כעת החברה מעסיקה רק כ-2,000 עובדים, לעומת 7,500 עובדיה לפני עידן מאסק.

יצוין כי החודשיים הראשונים של השנה היו טובים גם אל שאר חברי המועדון המובחר הזה. ג'ף בזוס, האדם השלישי בעושרו בעולם, צבר גם הוא 56.25 מיליארד דולר נוספים מאז תחילת 2023. תוצאות חיוביות לא פחות נרשמו גם למשקיע וורן באפט, למנכ"ל מיקרוסופט לשעבר סטיב באלמר, ולמייסד-שותף של גוגל, לארי פייג'. ביל גייטס – שטען לא מזמן בראיון ל-BBC כי מוטב ש-מאסק יעסוק בפיתוח חיסונים מאשר ב-מאדים – נותר במקום הרביעי המכובד עם הון של 114 מיליארד דולר.

נזכיר כי רק בינואר האחרון הודיע ארגון שיאי גינס לעיתונות כי מאסק שבר שיא שלילי ב-2022 בדמות אובדן ההון הגדול ביותר בהיסטוריה (בשנה קלנדרית) ועקף את מי שהחזיק בשיא המסוים לפניו מסאיושי סון, מייסד סופטבנק, שהפסיד בסך הכל 58.6 מיליארד דולר. שוויו של מאסק עמד על שיא של 340 מיליארד דולר בנובמבר 2021, אך מאז ועד ראשית השנה הנוכחית למעשה החל להתכווץ. בסך הכל הפסיד המולטי-מיליארדר כ-182 מיליארד ד' מהונו בשיאו.

כרגע עם זאת מסתמן שמאסק, שלזמן קצר נתפש כלוזר אמיתי, עוד לא אמר את המילה האחרונה שלו בכל הקשור בפיתוחים, בכותרות, ביזמות טק וכמובן – בהון הלא נתפש שהוא מצליח לצבור, ואולי גם להפסיד, עקב כל אלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים