המפטרת הטרייה העולמית: יאהו! – תיפרד מכ-20% מעובדיה

חברת שירות האינטרנט והמדיה תפטר כ-1,600 ממועסקיה, כש-50% מהם פועלים בתחום הפרסום ● החברה מכווצת כעת את מחלקת הפרסום הישנה שלה, לנוכח אי הצלחתה לנסוק, ועורכת שינויים במבנה מחלקת המודעות שלה

מפטרת כחלק מרה-ארגון במחלקת הפרסום. יאהו!.

יאהו! עתידה לסיים את תפקידם של כ-1,600 אנשים מצוותיה, המהווים כ-20 אחוז מכלל כוח האדם של החברה. על החדשות דיווח ראשון האתר Axios, שהתבסס על דברי בכירים אשר סיפרו לו על הכוונה של מעסיקתם ביום ה' האחרון.

לפי הדיווח, הפיטורים הם חלק מארגון מחדש גדול של יחידת טכנולוגיית הפרסום בחברה הוותיקה, המתפקדת כיום כספקית שירותי אינטרנט בארה"ב, וכמפעילת פורטל אינטרנט רחב. לפיכך הקיצוצים ישפיעו על יחידה זו יותר מאשר על מחלקות אחרות, כשמחצית מהמשרות שיבוטלו מקורן במחלקת הפרסום של יאהו!. 

על פי התקשורת, כ-1,000 משרות כבר קוצצו כעת, ופיטורים אלו שכבר יצאו לפועל מהווים 12% מסך הקיצוץ המתוכנן. שמונת האחוזים הנותרים, או אפילו יותר, ילכו לביתם רק במחצית השנייה של 2023.

Axios דיווח כי מנכ"ל יאהו!, ג'ים לנזון, שרואיין הצביע על כך שהפיטורים אינם נובעים מקשיים כלכליים, אלא משינוי אסטרטגי ביחידת הפרסום הלא רווחית שלה החברה, Yahoo for Business. לפי הכתבה, יאהו! תסגור חלק מעסקי הפרסום שלה, בזמן שהיא גם תסיים את פעילות פלטפורמת הפרסום המקורית שלה, ששמה Gemini, ותמנף את השותפות החדשה שלה עם טאבולה – חברת פרסום ציבורית הפעולת מהעיר ניו יורק. לנזון הוסיף ואמר כי הוא אינו יכול לספק מספר מדויק של משרות שיחתכו בעתיד, אך אישר כי הנפח הכולל של הפיטורים יהיה יותר מ-50% מהצוות הנוכחי ביחידת ה-Ad Tech.

דובר יאהו! אישר את הידיעה ל-CNN ומסר כי חטיבת טכנולוגיית הפרסום הוותיקה של החברה, Yahoo for Business, תעבור שיפוץ ותהפוך לחטיבה חדשה בשם Yahoo Advertising וזו הסיבה למהלך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים