"הוצאת כספי ההיי-טק לחו"ל – פגיעה באזרחים ואלימות פיננסית"

כך אמר דורון אמיר, מנכ''ל חברת הסייבר סייטקה, בראיון לאנשים ומחשבים ● אמיר, יזם 'הטובים לסייבר', הוסיף כי מדובר ב-"צעד פסול ולא ענייני, שכל מטרתו לייצר אינרציה, המיטיבה עם יוזם הקריאה"

באירוע קודם, אליפות הסייבר לאומות, שסייטאקה קיימה בדובאי יחד עם הממשלה. דורון אמיר, מנכ''ל יוניקורן הסייבר סייטקה.

"ביזור של כספים הוא הליך של ניהול וגידור סיכונים. זהו תהליך פיננסי מוכר בכל חברה שיש לה קופת מזומנים גדולה, על אחת כמה וכמה ביוניקורן שלו יש מאות מיליוני דולרים. לכן, יצירת קשר בין הוצאת כספים מהארץ – כסנקציה על מהלך פוליטי כזה או אחר, מבלי להתייחס לרפורמה המשפטית – היא צעד פסול ולא ענייני, שכל מטרתו לייצר אינרציה, המיטיבה עם יוזם הקריאה. הקריאה היא הבעייתית – הוצאת כסף היא הליך פיננסי שאינו חדש", כך אמר דורון אמיר, מנכ"ל חברת הסייבר סייטקה (CyTaka).

בראיון לאנשים ומחשבים ציין אמיר, יזם הטובים לסייבר, כי "הקריאה להוצאת כספים מהארץ יוצרת סנכרון ואינרציה, המושפעות מפסיכולוגיה ופחדים, שיכולים להביא ליצירת מגמה. זה מהלך המיטיב עם חדי הקרן המוציאים את הכספים, כי ההכנסות הן בדולרים וההוצאות בשקלים – לכן נגזרת הרווח רק עולה. זו לא סנקציה, זו הטבה עבורם. זה בסדר להרוויח, אבל פה זה נעשה כמהלך פופוליסטי אשר איננו ראוי. אין מה לערבב פוליטיקה ומהלכים פיננסיים".

"יש לנקוט במהלכים העוזרים לאזרחים ולאזרחיות ומקדמים את טובתם", הסביר אמיר. "בדמוקרטיה צריך לערער ולהילחם – אבל לא באופן אלים פיננסית והתנהגותית. זו אלימות פיננסית: הוצאת כספים מישראל משמעה תשלומי מס וניהול הוצאות מחוץ לישראל, ובסוף, המשמעות היא פגיעה באזרחים, אשר זוכים להנות מפחות פירות של ההשקעה".

"המהלך עלול להוציא מפה גם את המוחות, ולא רק את הכספים"

"המשקיעים המגיעים לפה", ציין, "אוהבים את המוחות והאיכות שרואים שיש לנו. הם מתוודים שיש כאן רנסנס של אינטליגנציה ויצירתיות, ולכן הם מביאים לפה כסף. המהלך עלול להביא לעוד מהלך – להוציא מפה גם את המוחות, ולא רק את הכספים".

"מי שאוהב את המדינה", אמר, "יודע לעסוק ביצירתיות, בהידברות, בצורך באיחודים, ופחות בתמיכה או שלילה של מדיניות ממשלתית זו או אחרת. בישראל יש אנשים, לא מכונות פיננסיות, ואני קורא למנהיגים הטכנולוגיים והפוליטיים להתחשב באדם הסביר, זה המושפע מאמירות המייצרות פחד וכאוס. כך, נוצרת נבואה המגשימה את עצמה".

"עלינו לקיים שיח בוגר, הן בממד העסקי והן בזה הממשלתי", סיכם אמיר. "רק בדרך זו נוכל להשפיע ולהוכיח שמודל הדמוקרטיה מנצח תמיד – גם כאשר קיימים קונפליקטים בחברה וגם כאשר יש סערה ברוח הציבורית, ונוצרת אווירה לוהטת, אשר מדרדרת את השיח הציבורי לעבר אלימות וחוסר הקשבה. זאת הסכנה האמיתית שיש לנו במדינה – ולא רפורמה כזו או אחרת. ברור לכל בר דעת שצריך להיכנס למשא ומתן בוגר, כאשר כל צד יתפשר ויגלה הבנה כלפי הצד השני. ככל שישראל תבין מהר יותר שאנו מאד חזקים – כך כולנו נצליח לממש את העושר הכלכלי המוצא עניין בישראל, הן בהיבט של גיוס אג"חים והן בהיבט של אקזיטים של מיליארדי דולרים. אנו רבים כל היום, הבעיה היא השיח".

תגובות

(62)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דורי

    סוף סוף קול שפוי בבליל ההמון של שנאה ואנטי פטריוטיות ששוטף את ארצנו. מרגש לראות שדיילי מיילי גם סוף-סוף נותן במה לדעות אחרות ולא עליהום קבוע נגד הממשלה ומהלכיה.

  2. אורה

    הם צריכים להתבייש את כל הכסף הם עשו כאן את החינוך קיבלו כאן בחינם רפואה קיבלו כאן בחינם ועוד ועוד דברים אני מאחלת להם להפסיד את כל הכסף שלהם בחול ויחזרו לישראל עניים מרודים עים הזנב בין הרגליים

  3. י.

    כזה גיבוב של שטויות לא קראתי הרבה זמן. לא ברור לי איך אנשים אינטליגנטיים שתפקידם לנהל סיכונים, לזהות אנומליות ולהתמודד עם אירועים זדוניים, מגיעים למסקנות כל כך מנותקות מהמציאות ומהסביבה הגלובלית. כאחד שנמצא על הקו ושוהה בחו"ל, אני שומע את גלי ההדף וזה, עוד לפני שחוק כלשהו עבר קריאה ראשונה אפילו. ויש עוד. שרשרת אספקה, מכיר? המשכיות עסקית? האלף-בית של האלף-בית. וכותב המאמר הוא עוד וויט האט. האם אני היחיד שזה מטריד אותו? האם איבדנו את היכולת? אז הנה תרגיל. אנשי הסייבר שבינינו, קחו רגע ונתחו את אירוע "מערכת המשפט" כמו איום. וממש כמו כל אירוע, אל תתעלמו מהעובדות היבשות, מהקונטקסט הכולל, מצדדים שלישיים ומטרותיהם ומווקטורים נוספים. אני מגלגל את האירוע, מנתח אותו, והדגל האדום מורם שוב ושוב. בכל תמהיל ותסריט. אני רק תוהה, האם האיוולת זלגה גם לסייבר? או שאולי אני הוא האוויל? לי זה מזכיר קוד זדוני, שמתחזה לכלי לגיטימי ומתגחה כטרויאני. אני תוהה, מה... איבדנו את זה? לגמרי? וכל זה עדיין בלי שהתייחסנו למימד הערכי, לגורמים שמבקשים לכופף לתועלתם חוקים המהווים אבן יסוד בדמוקרטיה ובחוסן החברתי שלנו. אותם חוקים שעמדו באינספור מבחנים. ואם נחזור לרגע לאותו אירוע סייבר שאנחנו מדמים, הרי בכל אנליזה המבחן אינו מוגבל לפרדיגמה אחת, ככה שגם התפיסה המוצגת במאמר, היא במקרה הטוב לוקה בחסר. כן, לצערי התחושה היא שפשוט איבדנו את זה והטירלול הטרויאני משהו, זלג למחוזות שאמורים להוות את אחת משכוות ההגנה החשובות של "רגע לפני ש..." עגום מאוד ומטריד, לצפות בכולנו צועדים לפי התהום בעניים פקוחות ובביטחון כאילו הגענו לפתחו של גן העדן. יאללה תתעוררו כבר!

  4. ירון

    זו לא אלימות כלכלית. זו הגנה עצמית נגד ממשלה שלא מייצגת את העם. היא אולי מייצגת את הרוב הדחוק שבחר בה אבל בוודאי שלא את העם. זו הסיבה שאין משאל עם. מנסים לעשות הפיכה משטרית ואח"כ בוכים. כל הביביסטים שחושבים שהם ניצחו בבחירות ועכשיו המדינה שלהם בלעדית, אני אפסי ומי לי עוד, יתעוררו כשהקופות פנסיה שלהם ימחקו והם יהיו זקנים שמחפשים אוכל בפחים. אולי ככה הזחיחות קצת תרד.

  5. אוהד

    כמשקיע או מנהל כסף של חברות ההחלטות הם קרות ורציונליות רמת הסיכון של ההשקעה בישראל עלתה משמעותית לאור הנסיבות ולכן מעבירים את הכסף החוצה.

  6. מודאגת

    כל הכבוד לדורון אמיר , דברי טעם. בריחה מספינה מיטלטלת ופגיעה באזרחיה כקולקטיב מערערת את היסודות שלנו כעם שאמור להחזיק במדינה הזאת שנלחמה בעור שיניה והקריבה את מיטב בניה למטרה הזאת , וזאת ומבלי לפגוע בזכות להביע מחאה ומורת רוח ממהלכים פוליטיים חריגים מימין ומשמאל. יישר כח על הדברים ואיזון הצטרפת.

  7. שמעון

    זרים שמשקיעים בחברות עושים זאת למטרת רווח... וכרגע העתיד הכלכלי של מדינת ישראל לוטה בערפל כתוצאה ממדיניות הממשלה. מטבע הדברים אותם משקיעים מפחדים על כספם. אם ישנם טענות תפנו אותם לביבי ולוין שלמרות הכל עדיין מתעקשים להמשיך בשלהם.

  8. עופר

    הכלכלה בדיקטטורה היא לא משהו. גם לא הסטארטאפים. משקיעים רוצים להקטין סיכונים ולמקסם רווח. לכן הם יוצאים מפה. פשוט. לא מסובך.

  9. אברום רותם

    מי שאוהב את המדינה לא הצביע לנתניהו וחבורת אוכלי החינם. פשוט.

  10. קובי

    צריך לגרום לאותם חברות לשלם אבל ביוקר על החוצפה הזאת!! אלו בדיוק אותם אפסים שבכול עת מלחמה ישר עלו למטוסים - אין נאמנות אין אזרחות !!!!

  11. יוני סינואני

    הבעיה שאת ראש הממשלה מעסיקה רק הימלטות מהמשפטים שלו. למען זה בעיני רבים,הוא מוכן לפגוע בכלכלה,בבטחון,בדמוקרטיה, בצערכת המשפט. אם לא היה לו משפט ,בחבי החה נגד כל החוקים וכל הדברים שעןשים לוין,בן גביר ,סמוטריץ...

  12. מעניין מה הוא יאמר כשיחוקקו חוקים

    שיאסרו את הוצאת הכספים החוצה. זה יקרה ממש בקרוב. האלימות האמיתית מופעלת מצד עבריינים שמשכתבים את החוקים כדי להלבין את פשעיהם. להוציא את הכסף מפה זה הדבר הנכון וגם החכם לעשות, לא רק לחברות גם לפרטיים שיש להם כסף בצד.

  13. קורא

    דורון אמיר הביע את דעתו הפטריוטיות והמאוזנת. כל מילה בסלע. ואין כל קשר לשיוך פוליטי.

  14. רן

    צודק מאד, הוצאת הכספים מזכירה את אלה ששובקים בעליה.

  15. עידן

    כי יריב לוין בא "להדברות" עם העם... הגנה על הדמוקרטיה זה המהלך האסטרטגי הנכון ביותר לחברות שכוח האדם שלהן בישראל

    1. שמעון

      בקיצור למען אחדות העם חצי מהעם צריך להרכין ראש ולהמשיך להיות פראייר.

    2. בועזיקו

      סטארטאפ שמוגדר יוניקורן משמע הערכת שווי של מיליארד דולר או יותר, מדוע Cytaka מוגדרת בכתבה כיוניקורן? לא ניתן למצוא מידע תומך באינטרנט.

  16. מארק

    צריך עוד אנשים כאלה הבן אדם צודק מסכים עם כל מילה

    1. בועזיקו

      סטארטאפ שמוגדר יוניקורן משמע הערכת שווי של מיליארד דולר או יותר, מדוע Cytaka מוגדרת בכתבה כיוניקורן? לא ניתן למצוא מידע תומך באינטרנט.

  17. תותח על

    מלך תמשיך ככה העם צריך אנשים כמוך שאומרים הכל בלי חשבון

  18. בעל כסף

    אני אעשה עם הכסף שלי מה שאני רוצה. כל הניתוחים של כל גופי המחקר בחול מאמינים שהשקל עומד לפני פיחות משמעותי. מה לעשות שאני לא מאמין לנתניהו וה0 כלכלנים שהתיצבו לצידו ומנבאים שהכלכלה תתחזק. אני מוציא את הכסף שלי החוצה עד שאדע לאיפה הדברים הולכים

  19. ישראל

    נדבר כשביבי יחליט כמו אורבן שבא לו לקחת עוד 10% מס, רטרואקטיבית, ובחוק לא ירשה לך להוציא את הכסף לחוײל. החלטה עסקית איננה אלימות

  20. מיכאל

    האהבה לישראל הציונות והדמוקרטיה לא נר לרגליך כי פגיעה בהם זה מה שגורם למחשבה הפוכה משלך. כנראה שאתם רוצים תגובות רק מצד אחד של המפה הפוליטית אז תפנו ל"קוהלת"שם תמצאו תגובה שתמצא חן בעיניכם

  21. אלי

    "פגיעה באזרחים"? סריוסלי? וזה כי ההוא בעל מבט המומיה והעבריין/גנב/מעלים מס והבוס שלהם רק חושבים על טובת האזרחים??

  22. מיכאל

    האהבה לישראל הציונות והדמוקרטיה לא נר לרגליך כי פגיעה בהם זה מה שגורם למחשבה הפוכה משלך.

  23. כל הכבוד

    סוף סוף מישהו שאומר את האמת וזה נכון מאד חייבים לאחד את העם ולבחור בהדברות והבנה וחיזוק וכלכה

    1. שמעון

      בקיצור למען אחדות העם חצי מהעם צריך להרכין ראש ולהמשיך להיות פראייר.

  24. חגי

    גם גרמניה הייתה דמוקרטיה עם חילוקי דעות.

  25. י

    כשמרכזי הפיתוח בישראל יסגרו בגלל שהמדינה מעבירה חוקים גזעניים והומופובים למי תבוא בטענות. אף משקיע לא יקח סיכון הכסף לא יגיע והמוחות יברחו אם ההפיכה תקרה. אני מדבר עם מספר קרנות גדולות שאומרות את זה of. The record . ב

  26. כל הכוד

    מדהים ונכון הדרך היחידה הינה איחוד והפסקת הסכסוך החברתי שמשסע את החברה

  27. הי

    מי אתה שתגיד לאנשים מה לעשות עם כספם?? אלימות? באמת? הרי האלימות היא תממיידדד מהימין.. לא נשכח ולא נסלח 1995. האם גם אתה תומך בכנופיית העבריינים שמקיפה את הנאשם??

  28. פף

    פחחח.... מי אתה שתגיד לאנשים מה לעשות עם כספם?? אלימות? באמת? הרי האלימות היא תממיידדד מהימין.. לא נשכח ולא נסלח 1995. האם גם אתה תומך בכנופיית העבריינים שמקיפה את הנאשם??

    1. איתן

      אתה תנהל את כספי החברה שלך כראות עינייך וכך יעשו גם הם. הם לא סומכים על יציבות המערכת הפוליטית ולכן לא סומכים על בנק ישראל והשקל ומתנהלים לפי התחזית שלהם. זכותם. זו החלטה עסקית ותו לא.

    2. י אחד

      כשמרכזי הפיתוח בישראל יסגרו בגלל שהמדינה מעבירה חוקים גזעניים והומופובים למי תבוא בטענות. אף משקיע לא יקח סיכון הכסף לא יגיע והמוחות יברחו אם ההפיכה תקרה. אני מדבר עם מספר קרנות גדולות שאומרות את זה of. The record . ב

    3. מורה לעברית

      אולי תקרא שוב כתוב קריאה לפיוס איחוד העם ולא להרעיל את העם …רשום תעשה עם הכסף מה אתה רוצה אבל למה לצווח ולבלבל את המוח

    4. הייטקיסט

      בימים אלו צריך אומץ רב לומר דברים כאלו. כבוד.

  29. צח

    אלימות פיננסית באמת ? הממשלה הנוכחית מיתנהגת באלימות כלפי המיתנגדים לרפורמה..( בצורתה הנוכחית ) לא מוכנה לשבת איך אכן יש לתקן דברים במערכת המישפט..ואכן יש רוצה רק להרוס כאן את החיים..אז אם להוציא את כל כספי הנייטק מיכאן ניקרא אלימות אז אני 1000 פעמים בעד כי זה מה שממשלת הביביסטים העבריינית מבינה..רק אגרוף ישר לפרצוף..בהצלחה גדולה להייטקיסטים..

    1. מוש

      איפה האלימות הממשלתית שאתה מתאר?חדל קשקשת

  30. הרצל

    אני אוהב את המדינה אבל קברניטיה שונאים אותה. לפעמים כדי להפסיק מעשי נבלה יש לנקוט באמצעים כואבים.

  31. עוד שנייה החוקים עוברים

    השיחה הוא חיוני בסיטואציות רבות אבל לא רלוונטי כל עוד הם לא עוצרים את תהליך החקיקה וממשיכים לזלזל בחצי מהעם, יש צד אחד מאוד כוחני (אם מאפיינים לא דמוקרטים של חלק ממנו) תגיב במתינות ותתעורר בהונגריה

    1. עידן

      כי יריב לוין בא "להדברות" עם העם... הגנה על הדמוקרטיה זה המהלך האסטרטגי הנכון ביותר לחברות שכוח האדם שלהן בישראל

  32. צפה

    כמשקיע אם מנכ״ל החברה היה מסכן את ההשקעה שלי הייתי דורש לפטרו מיד!! תעזבו אותנו מהמדינה. נכון יש סיכון למפולת מתגלגלת אבל אין פיתרון אחר מול הפוליטיקאים חסרי האחריות!

    1. מעניין מה הוא יאמר כשיחוקקו חוקים

      שיאסרו את הוצאת הכספים החוצה. זה יקרה ממש בקרוב. האלימות האמיתית מופעלת מצד עבריינים שמשכתבים את החוקים כדי להלבין את פשעיהם. להוציא את הכסף מפה זה הדבר הנכון וגם החכם לעשות, לא רק לחברות גם לפרטיים שיש להם כסף בצד.

    2. יאיר

      אז תוציא את הכסף ואולי תצא מפה גם אתה כי אולי עוד מעט לא ייתנו לצאת מפה... תפסיקו לבלבל את המוח עם נבואות זעם אפוקליפטיות שלא יקרו. גם מתנגדי הרפורמה (לפחות ההגונים שבהם) מודים שצריך לתקן את המצב רק לא ממש ברור להם מה ואיך לתקן - לפחות לא שמענו הצעה קונקרטית.

  33. בנימין נתניהו

    זה מה שקורה במשטרים לא דמוקרטיים אבאלה

  34. אמיר

    אבל אין עם מי לדבר. לוין ורוטמן בריצת אמוק קנאית. נתניהו אומר שאסור לו לדבר על זה. השאר בקואליציה ממלמלים. בקורס משא ומתן מלמדים שאם אין מרחב משא ומתן, לפעמים אין ברירה אלא ליצר אירוע מחוץ למשא ומתו כדי לייצר תחום משא ומתן. הוצאת הכספים זה מהלך כזה, אפילו אם הוא כוחני. אי אפשר להגיע למצב שבו שליט שמתנהל מולו משפט, יקבע מי יהיו השרים, מה תחוקק הכנסת ומי יהיו השופטים...

    1. אשקלוני הייטק

      כל הבכיינים וה מתלוננים על אלימות מצד הממשלה שכחו את האלימות מהצד השני שהיתה בשני וחצי של ממשלת המיעוט. כאן חזרו ממשלת הרוב ובאו בריצת אמוק ללא לחשוב על מהלכים איטיים אלא להחזיר נוק-אאוט למי שזלזל בהם. מי שרוצה להוציא את הכסף יכול גם ללכת מכאן לגמרי. כמו שכתבה עירית לינור כשיחזור נקבל אותו באהבה. רק שלא יחשוב שעושה למישהו טובה.

    2. עופר

      בו ספר לנו על ה"אלימות" של הצד השני. אתה מוזמן להשאר פה עם חרדים חסרי ליבה, ערבים ופאנטים מטורפים. יהיה יופי של הי טק באשקלון.

    3. תפסיק לשקר

      לא היתה פה שום אלימות של השלטון הקודם. וגם הם לא היו מיעוט - מעל 60 מנדטים זה לא מיעוט. ריסוק מערכת המשפט זו אלימות. ואם תצליחו במהלך הפאשיסטי הזה - מדינת ישראל בדרך לאסון ואתה העם היהודי. ושוב תודה לימין הפאשיסטי שהרס את הבית השני ועכשיו ישמיד את השלישי.

    4. ירון

      מה בדיוק הממשלה של השנה וחצי עשתה לך רע? מציע לך לא לדבר בסיסמאות ריקות. המון אנשים שיוציאו כסף ירסק את הכלכלה. כולם יפגעו, כולל הרוב.

  35. אמיר

    אבל לוין ורוטמן לא רוצים לדבר איתך, ביבי אומר שאסור לו לדבר על זה, ואין עם מי לדבר. שני קנאים שמובילים לאבדון

  36. חיים

    זהו ניתוח חלקי. אמיר מסתכל על המצב ורואה צד אחד הנוקט באלימות פיננסית. למה לא להגדיר זאת בתור הגנה עצמית? או לחילופין להגדיר את מהלכי הממשלה כאלימות?

  37. כתבה מוזרה יותר מהיומרנות שלה

    כל אחד יעשה מה שטוב לו, הוא בריון שמלכלך על אחרים - סביר להניח ימני

  38. בני ירושלים.

    סוף סוף קול שומעים דיעה שפויה ועיניינית, יישר כח, מילים כדורבנות.

    1. עמי

      בלבלן שכל שאף אחד לא שמע על החברה שלו. מחפש תשומת לב

  39. רמי

    לא יודע מה לא ברור לדורון אמיר, מדינת ישראל נחטפה ע"י מאפיית פשע שלא איכפת לה מיסוגות הדמוקרטיה מצד אחד יש ראש ממשלה מושחת נאשם במספר תיקים חמורים שכול רצונו להימלט מהמשפט ומהכלא ומצד שני יש חבורת פושעים חלקם גנבים וטפילים שכול מה שמעניין אותם זה למצוץ כמה שיותר משאבים לציבור שלהם ומצד שני לכפות את תפיסתם של היהדות על שאר הציבור וחבורת פאנטים (חלקם מורשעים בסיוע לארגון טרור) שרוצים להשליט את התפיסה הפאנטית משיחית שלהם. והכול בשם זה שיש להם רוב. רוב בדמוקרטיה לא מאפשר לרמוס את זכויות האזרח של מי שלא בקבוצת הרוב. הצעדים הללו של הוצאת כסף, משאבים וכן בסוף גם אנשים מכאן הם בסה"כ צעדי התגוננות של ציבור שמבין שהרוב הזה הוא לתמיד ושההתדרדרות שתבוא תהיה מהירה ואלימה ולכן עדיף להתכונן כבר עכשיו. ולא יעזרו כול הסיפורים והשקרים לכולם ברור לאן המצב הולך להיתדרדר.

  40. שמעון

    כשיש לך ממשלה אטומה עם רוטמן ולוין שלא מענין אותם שום דבר חוץ מלהעביר את כל החוקים ולבטל את היישות המשפטית ,אז הדרך להכאיב כדי שישמעו את האופוזיציה וחצי מהעם ושלא נהפך למדינה מושחתת וכדי שלא יהיו לנו שרים עבריינים זה להוציא את הכסף מהארץ ומקווה מאד שהדירוג של ישראל ירד רק ככה האנשים ההזויים האלו יבינו שהם הורסים את המדינה. לצערי זה מה שישפיע ואני בעד כל חברה שתוציא מפה את הכסף

  41. אלי ויסברט

    לא מאמין שהוא השאיר את הכספים כאן. הוא רק מדבר. כאשר השקל מאבד מערכו זאת התאבדות עסקית. להזכיר יש פרס נובל לפרופ' כהנמן על כך שהחלטות עסקיות אינן רציונליות אלא מונעות מפסיכולוגיה.

אירועים קרובים