ארה"ב: ה-SEC אישר מסחר בחוזים עתידיים באמצעות ביטקוין

מטבעות הקריפטו חודרים לקודש הקודשים של העולם הפיננסי ● המהלך העלה את שער הביטקוין לשיא של כל הזמנים – יותר מ-61 אלף דולר ליחידה

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

השימוש במטבעות הקריפטו נפוץ כבר זמן רב, אך מדינות רבות, בעיקר במערב, לא מעודדות אותו, בשל הסיכון הרב והתנודתיות שיש בהם. אלא שבסוף השבוע נרשם שינוי מהרשות האמריקנית לניירות ערך (ה-SEC) – אחד הגופים הפיננסיים השמרניים ביותר במדינה, שנמנית על המתנגדות לשימוש במטבעות וירטואליים.

בסוף השבוע אישרה הרשות – או, ליתר דיוק, הצהירה שלא תתנגד לכך – ביצוע של מסחר עתידי בביטקוין במסגרת תעודות השתתפות (ETF), שיהיו מנוקבות במטבע זה.

ההחלטה כבר עשתה טוב לביטקוין וביום ו' עלה שערו ב-7.6% ל-60,740 דולר. לאחר מכן הוא עלה עוד וכעת עומד השער על 61,018 דולר. מדובר בשיאים של כל הזמנים.

ההערכה: תחילת המסחר – כבר מחר

הבקשה הוגשה לרשות על ידי ProShares עוד בקיץ ואף פרסמה מסמכים המעידים על הפוטנציאל שבמהלך. בעקבות האישור של ה-SEC החברה פרסמה ביום ו' מסמכים מתוקנים, ועל פי הערכות היא תשיק את הקרן שלה כבר מחר (ב'), עם פתיחת המסחר השבועי בוול-סטריט. עם זאת, לא מן הנמנע שהמסחר הממשי בהם יידחה במקצת.

גורמים בשוק ההון מעריכים שההחלטה להשיק קרן בביטקוין תגדיל את הביקוש של המשקיעים למטבעות וירטואליים, שכן מדובר בהשקעה בנכסים – ולא ישירות במטבעות אלה, שמרתיעות אותם. עובדה זו יחד עם האישור של הרשות מעניקים לביטקוין יציבות רבה יותר, עקב המסגרת הרגולטורית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים