נשים ומחשבים: מאיה כהנא, אופטיבס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מאיה כהנא, מפתחת בק-אנד בצוות אלגוריתמים באופטיבס

מאיה כהנא, מפתחת בק-אנד בצוות אלגוריתמים באופטיבס. צילום: אופטיבס

שם ותפקיד: מאיה כהנא, מפתחת בק אנד בצוות אלגוריתמים באופטיבס.

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי.

תפקידים קודמים: שירתתי בצבא ב-8200. בזמן הלימודים עבדתי כמפתחת בק-אנד בסטארט-אפ רפואי שנקרא GeneSort.

השכלה: תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב. כיום סטודנטית לתואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב.

משפחה: גרה בתל אביב עם בן זוגי תומר, סטודנט לרפואה, יחד עם הכלב שלנו ג'ואי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הזיקה לתחום הטכנולוגי נמצאת אצלי כבר מגיל קטן, ונהגתי לבלות שעות רבות מול המחשב. הבחירה להרחיב ל-10 יחידות במדעי המחשב בבגרות הייתה טבעית עבורי ונהניתי מכך מאוד. משם המשכתי לשירות ב-8200, שהיה עבורי חוויה משמעותית ומלמדת, והרגשתי שתואר במדעי המחשב הוא הצעד הבא.

הטכנולוגיה ממלאת תפקיד מרכזי בשגרת היום יום שלנו ומעצבת את החיים של אנשים רבים. אני נהנית להיות חלק ממקומות שבהם הטכנולוגיה לוקחת את האנושות קדימה, באפיקים חדשים, מפותחים ומשודרגים יותר. העבודה בסטארט-אפים ובחברות שמקדמות נושאים חשובים בעיניי, כמו תחבורה ציבורית או רפואה, יוצרת אצלי סיפוק ותחושת משמעות גדולה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא חושבת שיש אפליה מכוונת בתעשיית ההיי-טק. כיום, לצערי, נשים מוכוונות למקצועות פחות ריאליים כבר מגיל צעיר, וכפועל יוצא מכך אין הרבה נשים שעובדות בתפקידים טכנולוגיים. כבר בתיכון הייתי אחת הבנות הבודדות שבחרו להרחיב מדעי המחשב, וכך היה גם בצבא ובלימודים האקדמיים. במקרה שלי היו לי הורים שעודדו אותי, עזרו לי להרגיש שאני מסוגלת ושיש בי את הכישורים לפרוח בכל מקצוע שבו אבחר.

אני מאמינה ששורש הבעיה טמון בעובדה שבנות צעירות לא מרגישות בנוח לבחור במקצועות שמקוטלגים אצל רובנו כ״גבריים״. להיות במיעוט זה אכן אתגר, ויכול להיות שהמיעוט של בנות צעירות במדעי המחשב מוביל לכך, שבנות נוספות חוששות להיכנס לתחום. כך נוצר ונשמר רוב גברי מובהק בתפקידים טכנולוגיים, שלאו דווקא נובע מאפליה.

אני מאמינה שזה ניתן לשינוי ולכן אני מתנדבת כמנהלת סניף ב-She codes – קהילת נשים ששואפת להגיע ל-50% נשים מתכנתות בהיי-טק. אני מאמינה שבכל גיל אפשר לעשות את הצעדים הראשונים בעולם ההיי-טק, שמציע  מגוון רחב של תפקידים ואפיקי קידום ופיתוח.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

מעולם לא נתקלתי באפליה מכוונת כלפיי, בטח לא על בסיס היותי אישה. כשהגעתי לראשונה לאופטיבס הייתי המפתחת היחידה במחלקה שבה עבדתי, אבל הרגשתי כשווה בין שווים. כבר כשהצטרפתי לאופטיבה הרגשתי שהחברה עושה מאמצים רבים כדי להעצים נשים בתפקידים טכנולוגיים, וקולטת כל העת נשים לתפקידים טכנולוגיים ליבתיים. היום, שנתיים אחרי, יש המון מתכנתות בצוותי הפיתוח, וזה מאוד משמח.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים