פוטין: למטבעות וירטואליים "יש ערך וזכות להיות אמצעי תשלום"

נשיא רוסיה הביע הכרה מסוימת בשוק הקריפטו, אולם ציין שעדיין מוקדם לדבר עליו כעל אמצעי תשלום בשוק הנפט – במקום הדולר ● רוסיה עדיין אוסרת על תשלום במטבעות וירטואליים

בעד מטבעות וירטואליים - עם הסתייגויות. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. צילום: BigStock

צעד לקראת הכרה במטבעות וירטואליים ברוסיה או עוד צעד במאבק בינה לבין ארצות הברית? נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום (ה') כי למטבעות הקריפטו "יש ערך". הוא ציין בראיון לרשת NBC שיש להם "זכות להתקיים ולהוות אמצעי תשלום".

רוסיה עדיין לא מכירה במטבעות וירטואליים ולא ניתן לשלם באמצעותם במדינה. בנוסף, הבנק המרכזי של רוסיה הזהיר כמה פעמים בעבר מפני מסחר במטבעות קריפטו, עקב התנודתיות שלהם. עם זאת, סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה את סגן שר האוצר הרוסי, אלכסיי מוייסב, שאמר שהקרמלין לא מתכנן לאסור את המסחר במטבעות וירטואליים כמו שעושה סין.

ראש ממשלת רוסיה, אלכסנדר נובאק, אמר לפני כמה חודשים שייתכן שרוסיה תצמצם את השימוש בדולרים לתשלום עבור נפט – מוצר הייצוא העיקרי שלה – אם ארצות הברית לא תפחית את הסנקציות שהיא מטילה עליה. בשבוע האנרגיה, שנערך השבוע במוסקבה, פוטין אמנם אמר שהמטבעות הווירטואליים לא יכולים להחליף את הדולר בשוק זה, אבל ציין ש-"מוקדם מדי לדבר על זה". עם זאת, הוא הביע הסתייגות משימוש שכזה, עקב הצריכה המסיבית של אנרגיה שגורמים המטבעות הווירטואליים.

רוסיה מחפשת אמצעי תשלום אלטרנטיביים לדולר מאז שארצות הברית התחילה להטיל עליה סנקציות ב-2014 – ועדיין לא מצאה כזה. האם בעתיד המטבעות הווירטואליים יתפסו ברוסיה את מקומם של השטרות הירוקים כאמצעי תשלום על נפט ואנרגיות אחרות? לא ברור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים