קונסולידציה בשוק האינטרנט: גיקס רוכשת את קורטקס ב-35 מיליון ש'

שתי החברות עוסקות בשיווק ובפרסום באינטרנט ● מדובר ברכישה של 70% ממניות קורטקס, על י שווי חברה של 50 מיליון שקלים

עמיחי חדד, מנכ"ל גיקס אינטרנט. צילום: יח"צ

גיקס אינטרנט, שעוסקת בשיווק ובפרסום ברשת, הודיעה היום (ה') כי היא רוכשת את השליטה בחברה שפועלת באותו התחום – קורטקס. מדובר ברכישה של 70% ממניות החברה תמורת 35 מיליון שקלים, מה שמעמיד את שווי הנרכשת על 50 מיליון.

קורטקס היא חברה פרטית שממוקמת בתל אביב ומעסיקה 19 עובדים. החברה בנתה תשתית המאפשרת למפרסמים לרכוש שטח פרסום, בהתאם לתקנות הגנת הפרטיות (GDPR ו-CCPA) ובהתבסס על טכניקות של החברה – Cookies based, פתרונות זיהוי משתמש שונים ופרסום קונטקסטואלי. על פי קורטקס, האלגוריתם שהיא פיתחה מאפשר הרצה של מאות אלפי קמפיינים אונליין על מגוון פלטפורמות, ללא מגע יד אדם, תוך ניהול מכרזים ותקציבים וצמצום עלות פר קליק, בהתבסס על מודל סטטיסטי. בחברה אומרים שהמוצר שלהם מותאם לכל הדפדפנים ומערכות ההפעלה בדסקטופ ובנייד, וכן לרשתות חברתיות ולאתרי אינטרנט שונים, לרבות פייסבוק, טוויטר, יאהו ואאוטבריין.

החברה מדווחת על עלייה רצופה במספר הגולשים שנחשפו לפרסומות שהועלו באמצעותה ב-15 הרבעונים האחרונים. אשתקד הגיע הנתון ל-225 מיליון זוגות עיניים שצפו במעל ארבעה מיליארד עמודים. הגידול בא לידי ביטוי גם בהכנסות של החברה: אלה עמדו ב-2020 על כ-21 מיליון דולר וקורטקס צופה שב-2021 הן יעמדו על 38 מיליון. החברה עברה את ההכנסות השנתיות שלה אשתקד כבר בתשעת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית, שעמדו על 25 מיליון דולר. באותה התקופה ב-2020 הן הגיעו ל-13.3 מיליון דולר, מה שאומר שמדובר בצמיחה של 88%. התוצאות הכספיות של קורטקס יאוחדו לאלה של גיקס החל ממועד השלמת העסקה.

"פעילות סינרגטית ומשלימה"

עמיחי חדד, מנכ"ל גיקס, אמר כי "אנחנו רואים בקורטקס חברה בעלת פעילות סינרגטית ומשלימה לזו שלנו. העסקה עם קורטקס הינה חלק מהאסטרטגיה של גיקס לריכוז כל פעילות הפרסום אונליין שלה תחת גיקס מדיה, לרבות רכישות ומיזוגים נוכחיים ועתידיים ככל שיהיו בתחום זה".

הוא הוסיף כי "הרכישה תאפשר לגיקס לפעול בשלושת עמודי התווך העיקריים של הפרסום הדיגיטלי – חיפוש, וידיאו ותוכן – המייצגים שוק פוטנציאלי של יותר מ-200 מיליארד דולר. אנחנו רואים בפעילות זו מנוע צמיחה מיידי ועתידי עבורנו".

אופיר פרל, מנכ"ל קורטקס, ציין כי "מפרסמים נמצאים בחיפוש מתמיד אחר דרכים יעילות לספר לצרכנים את הסיפור שלהם ולמכור את מוצריהם. תוכן איכותי הוא המקום שבו צרכנים ומפרסמים יכולים להיפגש וליצור מעורבות ברמה גבוהה. מותגים נלחמים על תשומת ליבם של לקוחות, וקורטקס מאפשרת להם לפנות לקהלים רלוונטיים ביותר ולקבל תמורה גדולה יותר בעד ההשקעות שלהם".

פרל הוסיף ש-"החיבור עם גיקס יאפשר לנו להגשים את התוכנית החמש שנתית שלנו בתוך שלוש שנים בלבד, ואנחנו מאמינים שיש ביכולתנו להאיץ את ההכנסות בשנים הקרובות. עמודי התווך שבתוכנית שלנו הם התרחבות לפלטפורמות פרסום נוספות, התרחבות גיאוגרפית ודריסת רגל גם בתחומי הסושיאל וה-Native to Search – תחום שבו גיקס כבר פעילה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים